Enthoo Evolve och Radiatorer. Frågor till de lärda.

Permalänk

Enthoo Evolve och Radiatorer. Frågor till de lärda.

Kan någon av de lärda här svara mig vad det är som sätter stopp för en 280mm radiator i fronten och om det är möjligt att modda utan allt för stora ingrepp? Att HDD-buren i botten ryker gör inget.

Alternativ 2 blir att ha en 140mm i fronten. Men hur tjock kan man ha där, skulle tex en Alphacool Monsta få plats?
Och hur är värmeupptagningen(?) om man jämför en tjock 140mm mot en normal/tunn 280mm radiator?

Permalänk
Medlem

Hur fet radiator i fronten du kan ha beror på hur långt grafikkort du har. Köp ett nano när det kommer och stoppa i, då kan du ha en riktigt fet radiator i där

Max längd för grafikkort är tydligen 381mm. Ditt kort är 288mm. Rad+fläkt/ar kan alltså vara max 93mm tjocka.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

@Storage Jar: Tack för svar, visste/tänkte inte att man använde maxlängdpågrafikkorts-måttet för att bestämma radiatortjocklek..

Men om man ser till designen på Evolve så borde det väl bli 93mm tjock utan fläkt?

Permalänk
Medlem

@StuntmanMike: Ja, det är klart. Fast det verkar som det står fel hos komplett. Verkar vara max 318mm.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

@Storage Jar: Haha, jag hade tillverkarens sida uppe men brydde mig inte att dubbelkolla. XD

Men har vi någon som kan svara på de andra frågorna?

Permalänk

Vill inte starta en ny tråd om detta så gör en update här.

Det är så att mitt nästa projekt ligger i startgroparna nu och det kommer bli 2st GTX980 och en 4790K som ska vattenkylas i ett Evolve chassi och jag undrar om 2x140mm-radiatorer+1x280mm-radiator räcker för att kunna köra fläktarna på lägsta nivå? Inga extrema överklockningar kommer tillämpas.