Nvidia rycker in för att laga trasiga Batman: Arkham Knight

Permalänk
Melding Plague

Nvidia rycker in för att laga trasiga Batman: Arkham Knight

Efter att ha säljstoppat PC-versionen av stortiteln Batman: Arkham Knight får nu utgivaren Warner Bros Games stöd från grafikkortsmakaren Nvidia att reda ut problemen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

att det har gått så långt, att spel måste säljstoppas, för att "repareras". Visar bara hur skadat vårt gaming-community blivit av det satfödda ordet "pre-order".

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Arkham Knight är ett av säljpunkterna för Nvidia kort när det inkluderas, liksom Witcher 3 och GTA V varit tidigare. Om det presterar dåligt så har Nvidia all anledning att kavla upp armarna och hjälpa, även om det inte är deras fel att det är en sketen port.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

att det har gått så långt, att spel måste säljstoppas, för att "repareras", visar bara hur skadad vårt gaming community blivit av det satfödda ordet "pre-order".

Ja. Helt otroligt att folk fortfarande går på det.

Cartman vet hur det ligger till.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Proffsmobbare

Ja, det är väl inte så dumt av Nvidia att rycka in när man tryckt in så många logotyper överallt att man lika gärna kunna ha varit huvudutvecklare.

Permalänk
Inaktiv

Nvidia gör det igen!

Permalänk
Medlem

Det ska bli spännande att se ifall Nvidia lyckas trycka in några fina finesser som gör så att de helt magiskt presterar mycket bättre än AMD.

Skämt åsido nu får fan speltillverkarna skärpa sig med sina portar.

Permalänk
Medlem

Gratis PR för nvidia......

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Extremt dålig konsolport, låst till 30fps med så pass allvarliga problem att det blir säljstoppat.

"The Way It's Meant to Be Played"

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Gratis PR för nvidia......

Gratis och gratis. Det lär inte vara gratis att avsätta folk som hade kunnat jobba på något annat samtidigt som Nvidia står för lönerna (antar jag).

För er som köpt spelet hoppas jag det blir fixat snabbt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd

windows 10 och dx12 kan inte komma snabbt nog

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Ja vad säger man? Nvidia har ju inte direkt brist på kapitak så de kan säkert kosta på sig detta. Men jag tycker det är dåligt av spelföretaget att inte kvalitetstesta spelet nnan släpp. Vad jag hört behöver man knappast vara expert för att kunna se felen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Gratis och gratis. Det lär inte vara gratis att avsätta folk som hade kunnat jobba på något annat samtidigt som Nvidia står för lönerna (antar jag).

För er som köpt spelet hoppas jag det blir fixat snabbt.

De har inte avsatt något, de erbjuder bara i sitt uttalande.

Optimera drivrutiner för AAA titlar är dessutom något både AMD och nvidia gör hela tiden.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Hjälpsam

Nu vill jag se en video, på ett gäng ingenjörer i Nvidia trikåer, storma in hos Rock Steady, till musik från 60 tals serien Batman.
Då skulle detta bli fulländat!

Lite lustigt detta, när de tidigare har skrutit i bloggar om hur de hjälpt till att fullända spelet.
Once you play the game, you’ll agree that Rocksteady has done it again. They’re created another awesome Batman video game.
http://blogs.nvidia.com/blog/2015/06/22/batman-arkham-knight-...
Tror inte att stackars Leslie är lika positiv i dag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

De har inte avsatt något, de erbjuder bara i sitt uttalande.

Står så men läser man hela quoten så läser jag det som att dom faktiskt avsatt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kul för folk som har AMD kort, inte för att spelet var speciellt spelbart annars.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att Nvidia hugger in det är ju en Nvidia Gamesworks titel, typ låst till Nvidia AMD har ingenting att säga till om att fixa buggar i spelet eller ens se källkoden. Däremot kan dom hacka runt i sina egna drivrutiner inte för att det hjälper spelet någonting.
Förhoppningsvis fixar Nvidia buggarna, i värsta fall får väll AMD göra en egen workaround

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

att det har gått så långt, att spel måste säljstoppas, för att "repareras", visar bara hur skadad vårt gaming community blivit av det satfödda ordet "pre-order".

Full förståelse, men jag tänker även såhär.

Är inte detta bra? Vi har aldrig tidigare som konsumenter kunnat yttra oss så pass mycket som vi kan idag, och med Steams "refund" system på plats så tror jag detta bara bådar väl för oss konsumenter och i slutändan för hela spelindustrin.

Spel som varit "halvklara" eller buggiga har alltid funnits, bara det att man inte kunnat göra mycket åt det. Att dela med sig om sitt missnöje eller spel som inte fungerar som de ska sprids viralt och sätter press på utvecklare och dess tillhörande publiceringsstudio som i detta fall är WB.

Det här är egentligen ett bevis på att vi konsumenter satt press och att de lyssnat. Uppmuntra sådant med, det är viktigt att inte bara visa missnöje utan också att även ge positiv feedback när de stora bjässarna lyssnar. Det här är enligt mig det bästa de kunde gjort i skiten de faktiskt sitter i.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Den här spelreleasen är typ värd att följa med en skål popcorn.
Helt hysteriskt att Rocksteady gör sista spelet i sin trilogi som jättemånga har höga förväntningar på, en tredjepartsutvecklare, Iron Galaxy, sumpar portningen så hårt det bara går - och sen till råga på allt får en annan tredje part, Nvidia, som har ett eget järn i elden kliva in och försöka räta upp leden.

Det här måste vara typ spelhistoria från den mest komiska vinkeln någonsin

Missförstå mig inte, jag ser jättemycket fram emot att spelet fixas och kommer att lira igenom det ett flertal gånger om problemen blir lösta, har spelat alla andra spel i serien också och längtat efter den här releasen i snart ett år, men nog är det här en sällan skådad cirkus må jag säga!

Permalänk
Hjälpsam

Så nu blir Batman ännu bättre!
Det blev ju bra förra gången.
Det viktigaste är att det flyger runt mycket papper, något annat bryr jag mig inte om.

Dags att poppa popcorn som sagt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Önskar man kunde få en ETA på fixen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så nvidias trasiga gameworks förstör spelet o dom rycker in o fixar till det dom varit delaktiga o förstöra. Låter inte mer än rätt faktiskt

Permalänk
Medlem

Låter som att för många steam användare begärt refund, annars hade det nog aldrig försäljningsstoppats pga buggar.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Extremt dålig konsolport, låst till 30fps med så pass allvarliga problem att det blir säljstoppat.

"The Way It's Meant to Be Crippled**"

** Fixade till lite där.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Jonathanknet:

Så nvidias trasiga gameworks förstör spelet o dom rycker in o fixar till det dom varit delaktiga o förstöra. Låter inte mer än rätt faktiskt

Ja, exakt så verkar det ha gått till...

SweC
"Problemen ringas in till att en extern studio, och inte Rocksteady, skött portningen av Batman: Arkham Knight till PC/Windows. Istället har det arbetet gjorts av en mindre grupp om tolv individer på Iron Galaxy Studios, som framförallt utvecklat spel för förra generationens spelkonsoler och Apples mobila operativsystem IOS. Samma studio hjälpte även till vid utvecklingen av Batman: Arkham Origins, som också drogs med prestandaproblem på PC vid lansering."

Råder inga tvivel om att det är Gameworks som är problemet och inte den studio som gjort jobbet. Att andra lyckas använda Gameworks utan motsvarande problem beror på att de binärpatchat skiten (då man normalt inte har källkod till Gameworks), det är ju inte så svårt då det bara handlar om ettor och nollor!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

nVidia GameWrecks blir mer och mer synonymt med dåliga PC portar...

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

pinsamt för WB men bra av Nvidia att rycka in när de inte måste men vill man demonstrera sina nya flashiga funktioner och se till att spel som bundlas ihop med sina grafikkort fungerar så är man väl illa tvungen

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

pinsamt för WB men bra av Nvidia att rycka in när de inte måste men vill man demonstrera sina nya flashiga funktioner och se till att spel som bundlas ihop med sina grafikkort fungerar så är man väl illa tvungen

"inte måste"? Så klart de måste. Hela detta har varit en massiv PR katastrof även för nVidia. Deras GameWreck sitter klistrat på skiten. Samt har nVida själva hypat upp detta spelet som fan.
Det vore enormt korkat från PR perspektiv om nVidia inte gjorde något..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Gratis och gratis. Det lär inte vara gratis att avsätta folk som hade kunnat jobba på något annat samtidigt som Nvidia står för lönerna (antar jag).

För er som köpt spelet hoppas jag det blir fixat snabbt.

Knappast att Nvidia bjuder på arbetskostnaden. Om möjligt så får väl WBG ett självkostnadspris eftersom Nvidia ändå har investerat så tungt i spelet, samtidigt är det WBGs fel eftersom man har anlitat en studio som antingen har jobbat under stor tidspress eller inte har varit kompetenta nog för uppgiften. Vilket struntar antagligen Nvidia i som har bestämt sig för att blixtsnabbt minimera skadan.

Permalänk
Inaktiv

Med tanke på att Nvidia själva varit involverade i att PC-utgåvan blivit den soppa den blivit så är det lite udda att de försöker få bra PR genom att "rädda" spelet.

Nåväl, bara att hoppas att spelet blir bättre, med eller utan Nvidias "hjälp". Slutar väl med att spelet fungerar ännu sämre med Radeon när de väl är klara hehe.