Permalänk
Avstängd
Skrivet av Schytzz:

Har Adblock avslaget på SweC. Däremot har jag aldrig nappat på någon reklam eller ens tryckt på länken.

Kör med adblock bara i forumet. Artiklar och huvudsidan är snyggare med reklam

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Sweclockers vänligen men bestämt; Om ni ska ha reklam ha reklam som är relevant för sidan.

Jag håller med fullständigt. Det är bara oväntat att det inte redan funkar så. Min första tanke var som sagt att man fått riktad reklam baserat på tidigare sökningar, men det verkade inte så. Vilket bara gör det "konstigt".
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Idag har jag fått Danske Bank-bannern 6 gånger (ja, jag har räknat).
Inte nog med att den är fullständigt irrelevant och ointressant, den är också irriterande då den bländar: jag kör med "svart sweclockers" och bannern är lysande vit.

Dags att uppdatera banner-filtert?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Idag har jag fått Danske Bank-bannern 6 gånger (ja, jag har räknat).
Inte nog med att den är fullständigt irrelevant och ointressant, den är också irriterande då den bländar: jag kör med "svart sweclockers" och bannern är lysande vit.

Dags att uppdatera banner-filtert?

konstigt, tror inte att jag har sett den en enda gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxOne:

Jag tycker att färgvalet ofta (så gott som alltid) är för störande om man jämför med sidans övriga färgtema.
Om reklamen drar blicken till sig varje gång ögonen passerar den och man ska läsa 10-talet trådar blir det mycket störande. Sweclockers borde absolut införa krav på hur reklamen ska se ut så att den "passar" sidans färgtema.

Ett 10-sekundersexempel på hur det kan se ut;
http://i.imgur.com/hnwOG1j.png

Ser dock bra ut ganska ofta.

Dvs om man kör svart tema

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Inet reklamen med moderkort + K cpuer med intel cashback är avslutad, men reklamen finns kvar.

Permalänk
Medlem

Nu åker addblock på igen.
Stödjer mer än gärna Sweclockers, och jag har inga egentliga problem med irrelevanta reklambanners, men när reklambanners hindrar mig från att surfa på sidan är måttet rågat:

Har haft problem hela kvällen med att trycka på länkarna längst uppe på hemsidan (t.ex "Marknad/Jobb/Forum/Profil") eller den stora Sweclockers.com-loggan (mer eller mindre allt ovanför själva forum-delen) då Mediamarkts reklambanner har "blockerat" länkarna (i brist på bättre ord.)

Vidare så kunde jag råka trycka in mig på deras reklambanner en bra bit nedanför själva reklambannert.

T.ex:

Muspekaren syns inte på printscreenen av någon anledning, men observera hur jag kan trycka på själva reklambannern utan att faktiskt vara över den med muspekaren.

Observera också att det bara är Mediamarkts reklambanner krånglar på detta viset, men det verkar vara över 50% chans att få upp just den bannern. CDONs, Kompletts och Teknikmagasinets reklambanners dyker inte upp alls lika ofta.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Legendarisk

@Minsc S2: Det här är ett typexempel på en problematisk situation för oss eftersom att vi sällan har kontroll över hur enskilda annonser utformas. Ibland händer det att en fix för en annons påverkar en annan negativt, och ibland får det tyvärr effekten att någon väljer att aktivera annonsblockerare. Förstår att det blir så när en annons kommer ivägen för sidans funktion, men hoppas att det inte blir permanent för din del.

Det bör vara åtgärdat nu. Om problemet fortfarande kvarstår så prova ladda om utan cache (Ctrl-F5 eller Shift-F5 i de flesta webbläsare).

Skulle det inträffa igen så använd gärna feedbackforumet eller kontaktformuläret för att vara säker på att någon får rapporten så snart som möjligt.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

@Biberu - Tack för snabbt svar och en snabb fix. Har testat nu och Mediamarkt-bannern blockerar inte längre den övre delen av hemsidan.

Kommer använda feedbackforumet nästa gång jag har något reklamrelaterat att gnälla över.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Tycker detta är lite löjligt.
Var för måste SweC använda snudd på en femtedel av mitt redan ansatta stackars minne?

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Tycker detta är lite löjligt.
Var för måste SweC använda snudd på en femtedel av mitt redan ansatta stackars minne?

Det har nog mindre med websidan, och mer med webläsaren och göra. Jag har 20talet flikar öppna, 5 är SweC, i Firefox. 616MB. Med bara en flik, SweC, i Internet Explorer får jag lite varierande mellan 63 & 65MB. Det handlar mycket om hur man väljer att hantera skript, addoner, och plugins i de olika webläsarna.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Lustigt att Asus gör reklam för deras Strix 1080 som inte går att köpa någonstans i Sverige, ännu mindre på Webhallen som slutat lägga upp datum

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag klickade hem corsair k70 rgb när jag fick se den med en banner här på sidan från inet när de sålde den för 999kr :). Blev rätt nöjd över de köpet. Då var det även en produkt jag tittat efter också, så det var ju bara att klippa till liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Inaktiv

När Komplett hade sina 1337-deals för typ fem år sedan hände det att jag nappade. Sedan dess har det inte blivit några klick.

Brukar tillåta reklamen på mina stationära datorer men blockera på mobilen. Batteritiden är dålig som den är och jag vill gärna spara på min datamängd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är för mycket reklam, för dålig reklam och för påträngande reklam.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Det är för dåliga deals som utannonseras, så nej.

Permalänk
Medlem

Har klickat på reklam ibland, om varan har lockat, men har inget minne av att jag har köpt något.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Inte vad jag kommer ihåg. Men man har ju kollat på Kompletts 1337-weekend deals eller vad det nu hette förr.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850