Apple Watch Sverige-lanseras den 17 juli

Permalänk
Melding Plague

Apple Watch Sverige-lanseras den 17 juli

Efter lång tids väntan är det snart dags för Apple Watch att lanseras för den svenska marknaden, med en prislapp på allt mellan 3 995 till smått otroliga 180 000 kronor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt ful.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt dyr.

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt onödig.

Permalänk
Medlem

Frukstansvärt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Avstängd

I pity the fool who buys one...lär ju bli ganska många med tanke hur många Apple fans det finns i Sverige

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

How about no.

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem

Man får 3 (!) stycken Moto 360 Metal (2490kr) för en Apple Watch Milanese Loop (billigaste med metallarmband, 7495kr). Helt fruktansvärt otroligt.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Nog för att jag gillar Apple.
Men jag ser ingen anledning att köpa en Apple Watch.

Visa signatur

Är en tämligen ointressant individ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Man får 3 (!) stycken Moto 360 Metal (2490kr) för en Apple Watch Milanese Loop (billigaste med metallarmband, 7495kr). Helt fruktansvärt otroligt.

och du får 4 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2162734 för en Moto 360 ... dessutom är den helt jävla värdelös om man skall tro http://smartwatches.specout.com/compare/20-35/Pebble-Steel-vs... med tanke på att den är kompatibel med typ ingenting....

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Inaktiv

Marknadens dyraste stål..

Permalänk

Det är fan helt efterbliven prissättning om man köper denna har jag förlorat all respekt för denna individ...

Visa signatur

Burken: Intel Core i7 4790K, EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+, Gigabyte Z97 HD3 (Rev 2.0), EVGA SuperNOVA 750G2, Samsung 830 Pro Series 128GB, Samsung 850 EVO 500GB, 2TB WD Black, Fractal Design Define R5 Titanium, Noctua NH-U9S.
Mina redskap: BenQ 24-tums XL2411T, Dell U2412M, Razer Mamba Tournament Edition, Razer BlackWidow Chroma,
Luren: iPhone 5S 32GB

Permalänk
Medlem

Lite iPhone 2g vibbar, Apple Watch Air lär bli mumma om ett antal år ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Giggy28:

Det är fan helt efterbliven prissättning om man köper denna har jag förlorat all respekt för denna individ...

Eller så har man en annan syn än dig. Men du kanske är den som sätter standard normen i världen för vad som är normalt och inte? Själv anser jag att sättet du utrycker dig inte riktigt går hand i hand med att kalla andra efterblivna.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

-He doesn't like you.
-I'm sorry.
-I don't like you, either. You better Apple Watch yourself. We're wanted men.
-I'll be careful.
-YOU'LL BE DEAD!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Trodde att den hade släppts för längesedan

Permalänk

Det roligaste med denna klocka är hur alla Apple-extremister ska försvara priset och den ohyggliga designen.

Visa signatur

ez

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stellskinizer:

Det roligaste med denna klocka är hur alla Apple-extremister ska försvara priset och den ohyggliga designen.

Är det mig du menar nu ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Don_W:

Är det mig du menar nu ?

Varför ens bryr du dig om vad andra tycker?
Köp den bara och va glad.

Jag köper den tex inte för batteriet suger satan.
Och priset.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Är det mig du menar nu ?

Om du tillhör sekten så förstår jag du känner dig träffad

Visa signatur

ez

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stellskinizer:

Det roligaste med denna klocka är hur alla Apple-extremister ska försvara priset och den ohyggliga designen.

Går åt båda hållen...
För egen del är den totalt ointressant, men tycker någon tvärtom är det upp till dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jå men inte här i Sverige

Skrivet av twk:

Trodde att den hade släppts för längesedan

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Med dessa priser så kommer vi tillbaka till samma resonemang jag hade i en tidigare tråd, Hur kan man betala ~10k för något som kommer klassas som elektronikskrot när nästa klocka lanseras. Jag skulle nog tycka det va kul att äga en smartklocka bara för att. Men aldrig att jag kommer betala mer än MAX 3000kr.

Permalänk
Medlem

Är väl ungefär samma som med märkeskläder detta...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag vill gärna ha en, men verkligen inte för det priset. Högst 3500kr för den stora varianten.

Permalänk
Medlem

Skulle jag mot all förmåga vara ekonomiskt oberoende, och hade tänkt investerara i en klocka av det dyrare slaget...så hade Apple inte ens förekommit på min lista. Tag Heuer, Breitling, Rolex, Omega m.fl är (hade vart) spekulanter om jag tänkt spendera upp emot 200.000:-
Att folk kommer köpa mellan varianten är givet då det är i linje med andra dyra accessoarer. Och jag menar inte att idiotförklara eller att förolämpa någon som har en guldvariant beställd.
Men vem riktar sig egentligen guld versionen till? Vanliga svenssons som pantsatt bilen eller guldsmyckena? Att kändisar skulle kunna vara en målgrupp absolut, men jag känner lite själv att om jag hade vart känd och spatserar på röda mattan, diverse galor etc etc så hade jag nog velat haft ett riktigt kvalitetsur på armen, dvs en riktig klocka och inte nåt som jag i alla fall tror bara är en tillfällig hit. Är relativt säker på att så kallade smart watches snart är ett minne blott, men det är ett annat ämne.

Att Apple köper sig reklam hos bärare som kommer visa upp sig på ex röda mattan eller liknande är en sak, dvs personen i fråga får betalt för att bära produkten. Men vem skulle tänkas köpa nåt som kanske är outdated nästa år (med Apples logi) för 180.000:- ?
Att Tag Heuer kommer släppa en smart klocka är känt sen ett tag, kommer inte ihåg prisbilden men den är inte i närheten av den här lyxmodellen. Tror den skulle hamna runt 10-15.000:- om jag inte minns fel....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Är väl ungefär samma som med märkeskläder detta...

Inte riktigt. Köper du en Jacka av bra kvalitet kommer den med lite flyt fortfarande vara fin om 5- 10 år. Tror inte en apple klocka kommer vara direkt användbar om 5 till 10 år om den ens är kompatibel med den iphonen som är aktuell just då. Fast så är det ju med all rolig elektronik

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Here we go again...

Skrivet av llxt:

Fruktansvärt ful.

Subjektivt så din kommentar tillför inte riktigt något. Men ok, då vet vi alla att bl.a. du tycker den är ful. Intressant.

Skrivet av Tommy:

Fruktansvärt onödig.

Så sa folk om iPad också när den kom..

Skrivet av Zukram97:

Nog för att jag gillar Apple.
Men jag ser ingen anledning att köpa en Apple Watch.

Ett vettigt inlägg, dra mig baklänges. Jag håller med dig.

Skrivet av Giggy28:

Det är fan helt efterbliven prissättning om man köper denna har jag förlorat all respekt för denna individ...

Du förlorar all respekt för någon för att dom köper något du personligen inte skulle köpa? Det säger mer om dig än om den individen. Din respekt är så att säga inte så mycket att ha med andra ord.

Skrivet av twk:

Trodde att den hade släppts för längesedan

I andra länder, ja, men inte i Sverige. Därav titeln på nyheten "Sverige-lanseras"..

Skrivet av Stellskinizer:

Det roligaste med denna klocka är hur alla Apple-extremister ska försvara priset och den ohyggliga designen.

Det roligaste med denna artikel är hur alla Fandroids ska smutskasta alla personer som ens tittar på Apples produkter.
Jag är ingen Apple-extremist, dom lanserar ibland väldigt konstiga saker. Däremot tycker jag dom fått till designen helt perfekt för en klocka. En rund SmartWatch är ju helt dumt då text blir jätteskevt. Raka linjer ska det vara. Priset däremot är ganska saftigt.

Skrivet av tvelander:

Varför ens bryr du dig om vad andra tycker?
Köp den bara och va glad.

Jag köper den tex inte för batteriet suger satan.
Och priset.

Varför bryr du dig om vad andra skriver? Köp den inte bara och va glad.

Skrivet av Stellskinizer:

Om du tillhör sekten så förstår jag du känner dig träffad

Att säga att personer som gillar Apples produkter tillhör en sekt börjar bli lite gammalt nu.

For the record så kommer jag inte heller köpa Apple Watch, inte gen 1 i alla fall. Tycker bara alla dessa idiotiska kommentarer som kastar skit är rätt dumma. Lustigt hur det inte blir dessa diskussioner när någonting Fandroid/PC skrivs om här på Sweclockers, hmm? Kan vara så att "Apple sekten" har mer vett och reson och går inte och kastar skit på andra för deras val av produkter.

Permalänk
Keeper of Traditions

Prisvärt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Hmm ok trodde den kom ut redan för ett halvår sen eller nåt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again