Permalänk
Medlem

Hjälp med fläkt RPM.

Hej!

Tänker köpa:
2 Corsair AF140 (fläktar)
Noctua NA-SYC2 (strömdelare till fläktar)
Corsair H60 (CPU kylare)

Problemet är att jag har bara 3 fläktuttag och alla dom är upptagna. Med Na-SYC2 kommer jag har 2 chassifläktar på en 3 pin header.
Kommer fläktarna att nå max RPM?

Tack på förhand.

Visa signatur

NZXT H440W Vit | Asus H97M-Plus | Intel Core i5 4690K 3.5 GHz 6MB | Corsair Hydro H60 | Gigabyte GTX 1060 6GB Gaming G1 | 8GB RAM | Samsung SSD 840 EVO 250GB

Permalänk
Avstängd

Köp en fläktcontroller som du kan koppla allt till istället för att koppla till moderkortet? Kan ju ta någon liten variant behöver inte va dom fläskiga controllerna med lysande displayer osv jag hade en liten jäkel som satt på baksidan av moderkortsplåten i mitt tidagare bygge.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Du vill ha SP fläktar inte AF fläktar till radiatorer. Kanske en sådan, https://www.komplett.se/ekwb-ek-cable-splitter-4-fan-pwm-exte... om du har pwm fläktar dvs.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Ska fläkten blåsa in i radiator eller ska det blåsa ut?

Visa signatur

NZXT H440W Vit | Asus H97M-Plus | Intel Core i5 4690K 3.5 GHz 6MB | Corsair Hydro H60 | Gigabyte GTX 1060 6GB Gaming G1 | 8GB RAM | Samsung SSD 840 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort? Om det har tillgång till PWM så kommer hastigheten regleras automatiskt efter vad moderkortet själv känner att det behöver, dvs ljudnivån blir betydligt lägre. Om inte annat skulle jag rekommendera en fläktkontroller där du kan ställa in hastigheten manuellt (fysiskt eller med hjälp av mjukvara). Plus att du får fler fläktuttag.

Permalänk
Medlem

@fromis:
Jag har Asus h97m plus. Köpte en fläktkontroller igår

Visa signatur

NZXT H440W Vit | Asus H97M-Plus | Intel Core i5 4690K 3.5 GHz 6MB | Corsair Hydro H60 | Gigabyte GTX 1060 6GB Gaming G1 | 8GB RAM | Samsung SSD 840 EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Koppla på psun så får konstant max rpm. Om det var vad du ville ha

Skickades från m.sweclockers.com