Tangenten för ";" / "," är felmärkt på mitt Logitech G510s.

Permalänk

Tangenten för ";" / "," är felmärkt på mitt Logitech G510s.

Någon mer här som har ett Logitech G510s?
Igår, efter några månaders användande, såg jag på mitt tangentbord att tangenten för ";" / "," ser likadan ut som ":" / ".". Alltså två likadana tangenter... (Nu såg jag dessutom att tangenten med "&"-tecknet inte alls liknar ett sådant.)
Inte för att jag brukar titta på tangentbordet, men det känns ju lite skabbigt på ett så pass dyrt tangentbord.
Har jag fått ett måndags-ex, eller ser era likadana ut?

Här är bilder på tangenterna enligt ovan:

Man kan ju ana en liten skillnad om man anstränger sig

Lustigt "&"-tecken.

Lagt till bilder.
Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storfiskaren:

Någon mer här som har ett Logitech G510s?
Igår, efter några månaders användande, såg jag på mitt tangentbord att tangenten för ";" / "," ser likadan ut som ":" / ".". Alltså två likadana tangenter... (Nu såg jag dessutom att tangenten med "&"-tecknet inte alls liknar ett sådant.)
Inte för att jag brukar titta på tangentbordet, men det känns ju lite skabbigt på ett så pass dyrt tangentbord.
Har jag fått ett måndags-ex, eller ser era likadana ut?

En bra start vore ju att ta en bild och visa, annars är det svårt för oss att säga något.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån, men 799 kr för ett tangentbord är inte speciellt dyrt. Standard på ett riktigt bra gamingtangentbord ligger ju på ~1500 kr.

Sen till ditt problem, jag hade inte brytt mig, men kontakta Logitech så får du ett nytt tangentbord från dem. De är kända för att ha sån bra kundservice.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Skrivet av Pelegrino:

En bra start vore ju att ta en bild och visa, annars är det svårt för oss att säga något.

Fixat.

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Skrivet av Dave1080:

Inte för att vara sån, men 799 kr för ett tangentbord är inte speciellt dyrt. Standard på ett riktigt bra gamingtangentbord ligger ju på ~1500 kr.

Sen till ditt problem, jag hade inte brytt mig, men kontakta Logitech så får du ett nytt tangentbord från dem. De är kända för att ha sån bra kundservice.

Nej, jag stör mig inte tillräckligt för att vilja byta; men var intresserad om andras ser likadana ut. Sen kan jag ju tycka i det här fallet att det är dyrt, med tanke på att ett tangentbord under hundringen lyckas med att ha rätt tangenter

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem

Samma på mitt G19s

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storfiskaren:

Någon mer här som har ett Logitech G510s?
Igår, efter några månaders användande, såg jag på mitt tangentbord att tangenten för ";" / "," ser likadan ut som ":" / ".". Alltså två likadana tangenter... (Nu såg jag dessutom att tangenten med "&"-tecknet inte alls liknar ett sådant.)
Inte för att jag brukar titta på tangentbordet, men det känns ju lite skabbigt på ett så pass dyrt tangentbord.
Har jag fått ett måndags-ex, eller ser era likadana ut?

Här är bilder på tangenterna enligt ovan:

http://www.fiskehistorier.se/tangenter.jpg
Man kan ju ana en liten skillnad om man anstränger sig

http://www.fiskehistorier.se/tangent.jpg
Lustigt "&"-tecken.

Ser ni konstigt?

Det är ganska tydligt att tecknet för "," är längre än tecknet för "."

Permalänk
Medlem

De har visst valt ett icke-optimalt typsnitt men knappast ett produktionsfel. Jag håller med om att de borde ha gjort tecknen tydligare, särskilt när de är så lika i vanliga fall.

; = semikolon
, = komma
& = et(-tecken). Krumeluren är egentligen en sammanslagning av bokstäverna e och t, som danskans och norskans æ. Et är latin för "och" kan man säga.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305