Apple Watch Sverige-lanseras den 17 juli

Permalänk
Skäggig legend

Innan har jag varit emot hela smartklockshistorien, men det börjar växa till sig lite mer och mer. Om det blir en klocka blir det ju denna då jag använder iOS - absolut. Blir det denna klocka? Nope. Inväntar till nästa generation, kanske den efter - återstå att se

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Väntar hellre på Microsoft band 2

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd

Köper 2 st av guld-versionerna, en till mig och en till min fru. C.a. 400 000 kronor för två är ju ändå inte så farligt, är ju trots allt Apple, bra kvalite!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem

Med tanke på alla guld- och diamantbeklädda mobiler som finns, så tror jag definitivt att det finns en marknad för dessa och jag tror att Apple fullkomligt kan dominera inom detta segment med deras "brand-styrka".

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Inte riktigt. Köper du en Jacka av bra kvalitet kommer den med lite flyt fortfarande vara fin om 5- 10 år. Tror inte en apple klocka kommer vara direkt användbar om 5 till 10 år om den ens är kompatibel med den iphonen som är aktuell just då. Fast så är det ju med all rolig elektronik

Haha det är så klart sant :).

Det var ju inte varan i sig utan fenomenet med popularitet enbart p.g.a ett märke som jag menade, trodde det var uppenbart...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag tar två Gold Edition, tackar!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av llxt:

Fruktansvärt ful.

Skrivet av Gimberg:

Fruktansvärt dyr.

Skrivet av Tommy:

Fruktansvärt onödig.

Skrivet av Sir_Manfred:

Frukstansvärt.

Bästa starten på en diskussionstråd någonsin

Permalänk
Avstängd

Wow undra hur många som kommer köpa den för över 100k dom kan känna sig lurad.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Trodde att den hade släppts för längesedan

Skrivet av Tanax:

I andra länder, ja, men inte i Sverige. Därav titeln på nyheten "Sverige-lanseras"..

"Därav titeln på nyheten..." Dum kommentar. Innan jag läste artikeln trodde jag att klockan redan var lanserad i Sverige, nu vet jag, efter att ha läst artikeln, att den inte är det. Försöker du att vara dryg eller kommer det av sig självt?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zxhosting:

Wow undra hur många som kommer köpa den för över 100k dom kan känna sig lurad.

Det tror du va?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Den är säkert cool och så men känns helt onödig, spciellt till det priset.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Friterad:

Bästa starten på en diskussionstråd någonsin

fick mig faktiskt ett litet leende på läpparna
Allt som behövdes sägas om klockan på dom första inläggen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Wow undra hur många som kommer köpa den för över 100k dom kan känna sig lurad.

Nej dom vet precis vad dom gör. Det är den typen av människor som har mer pengar än dom kan spendera

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

"Därav titeln på nyheten..." Dum kommentar. Innan jag läste artikeln trodde jag att klockan redan var lanserad i Sverige, nu vet jag, efter att ha läst artikeln, att den inte är det. Försöker du att vara dryg eller kommer det av sig självt?

Det var ju inte bara jag som rättade dig så uppenbarligen var det flera som tolkade ditt inlägg på samma sätt som jag gjorde. Skriv bättre nästa gång så slipper du bli missförstådd. Tack! Jag skulle nog säga att det kommer av sig självt, är nog en naturbegåvning

Permalänk
Medlem

Oavsett vad alla som bashar tycker så har apple åter igen lyckats och den säljer förmodligen 1000% mer än någon annan smartwatch. Därmed så dör argument som ful och överpris lika fort som svenska folkets förtroende för Löfven , Andersson och Romson .

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Oavsett vad alla som bashar tycker så har apple åter igen lyckats och den säljer förmodligen 1000% mer än någon annan smartwatch. Därmed så dör argument som ful och överpris lika fort som svenska folkets förtroende för Löfven , Andersson och Romson .

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar dessa köpare?

Permalänk
Medlem

Hade det blivit någon hade jag nog snålat och kört på Sport 38mm, men blir nog att jag väntar på nästa generation istället.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Det var ju inte bara jag som rättade dig så uppenbarligen var det flera som tolkade ditt inlägg på samma sätt som jag gjorde. Skriv bättre nästa gång så slipper du bli missförstådd. Tack! Jag skulle nog säga att det kommer av sig självt, är nog en naturbegåvning

Rättade mig? Nej, det var det inte. Tänk efter nästa gång innan du leker besserwisser. Förutsätt att de som kommenterar har läst artikeln, vilket jag givetvis hade gjort. Jag läste artikeln och kommenterade att jag trodde att klockan redan var lanserad. Vad finns det att rätta?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är sugen på en, men 6500 är lite för mycket, och även den billigaste modellen är för dyr. Får fortsätta med min Pebble ett tag till.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Jag kan med viss fantasi ha förståelse för att teknologin bakom dessa är avancerade och det är mycket design and so on och att prislappen då blir något hög. Men prissättningen på mellansegmentet, där man betalar 6500 för en med vitt armband. Sen kostar det 4.500 mer för ett annat armband, eller 5.500 om man även vill att den ska vara svart? Hur mycket jag än försöker kan jag inte förstå motiveringen bakom så dyra armband.

Permalänk
Medlem

"just say no, people"

Permalänk
Medlem

Hej. Här ser ni en som tydligen var så dum i huvudet att han köpte en Apple Watch. Jag köpte min i USA, 42 mm versionen, svart Sport, dvs näst billigaste. Priset jag betalade var ca 3500 sek. Det priset tycker jag definitivt är rimligt, något dyrt pris i Sverige dock, men givetvis är det alltid så. Som andra påpekat, de som inte direkt bashar klockan samt mig som köpt en, tycker jag att mer pengar än så känns lite tveksamt utifrån att det är en teknikprodukt och därmed kan bli utdaterad om några år. Jag tror dock att den praktiska livslängden blir längre än för telefoner då detta är en förlängning av iOS-plattformen snarare än en plattform i sig.

Vad har jag fått för pengarna? Förutom det uppenbara som en klocka med modulär information så som tid, flera olika tidszoner vilket är smidigt när man reser, datum, uppkommande kalenderhändelse etc etc, är det smidigt att direkt kolla ett inkommet sms och skicka sms via Siri utan att ta upp telefonen. Vidare är det smidigt att ha en "telefon" på handleden när det är skrymmande att ta fram telefonen eller om händerna är upptagna, det är fränt att t.ex. svara på telefonsamtal och prata som i typ Star Trek. ^_^ I övrigt uppskattar jag smidigheten av att ha Music och Maps tillgängligt med bara en lätt vridning på armen. T.ex. när man springer runt i okända städer och måste ha koll på gator och sin position kan det bli ett jäkla fipplande med telefonen. Med klockan kan jag starta en rutt med hjälp av telefonen, sedan går jag på enligt första anvisningen. När jag senare t.ex. ska byta gata knackar klockan lätt på armen och jag vrider upp och ser åt vilket håll jag ska gå åt utan att starta upp eller trycka igång något över huvud taget.

Jag tror att ju mer på språng man är desto mer utbyte har man av en Apple Watch eller motsvarande smart watch. Själv är jag inte jättemycket ute å viftar men är desto mer prylnörd samt har alltid uppskattat Apples UI/UX och byggkvalitet.

I USA har klockan ytterligare användbarhet med mer utbyggt stöd för Apple Pay samt Passbook vilket är en logisk utveckling av hanterandet av olika transaktioner.

God eftermiddag. / danzisch

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Rättade mig? Nej, det var det inte. Tänk efter nästa gång innan du leker besserwisser. Förutsätt att de som kommenterar har läst artikeln, vilket jag givetvis hade gjort. Jag läste artikeln och kommenterade att jag trodde att klockan redan var lanserad. Vad finns det att rätta?

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, o'boy..

Permalänk
Medlem

Tycker den ser trevlig ut, speciellt för träning om man är tex ute och springer. Kommer nog bli en 38mm Sport för min del och sen köpa band från 3dje part, mer en så vill jag heller inte spendera på 1st gen på grund av tex batteritiden.
Tycker dock de andra har en för hög prislapp.

Har kommit en hel del 3dje parts band till bra priser nu för den som är intresserad
http://www.aliexpress.com/wholesale?shipCountry=se&shipFromCo...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk

Vilket fynd! Som hittat med tanke på att man idag kan köpa en Moto 360 för ca 1700kr…

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Bara det att kunna ha Passbook på armen räcker för ett köp. Ett givet köp för att underlätta livet.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Skrivet av Tanax:

Here we go again...

Subjektivt så din kommentar tillför inte riktigt något. Men ok, då vet vi alla att bl.a. du tycker den är ful. Intressant.

Så sa folk om iPad också när den kom..

Ett vettigt inlägg, dra mig baklänges. Jag håller med dig.

Du förlorar all respekt för någon för att dom köper något du personligen inte skulle köpa? Det säger mer om dig än om den individen. Din respekt är så att säga inte så mycket att ha med andra ord.

I andra länder, ja, men inte i Sverige. Därav titeln på nyheten "Sverige-lanseras"..

Det roligaste med denna artikel är hur alla Fandroids ska smutskasta alla personer som ens tittar på Apples produkter.
Jag är ingen Apple-extremist, dom lanserar ibland väldigt konstiga saker. Däremot tycker jag dom fått till designen helt perfekt för en klocka. En rund SmartWatch är ju helt dumt då text blir jätteskevt. Raka linjer ska det vara. Priset däremot är ganska saftigt.

Varför bryr du dig om vad andra skriver? Köp den inte bara och va glad.

Att säga att personer som gillar Apples produkter tillhör en sekt börjar bli lite gammalt nu.

For the record så kommer jag inte heller köpa Apple Watch, inte gen 1 i alla fall. Tycker bara alla dessa idiotiska kommentarer som kastar skit är rätt dumma. Lustigt hur det inte blir dessa diskussioner när någonting Fandroid/PC skrivs om här på Sweclockers, hmm? Kan vara så att "Apple sekten" har mer vett och reson och går inte och kastar skit på andra för deras val av produkter.

Personligen tycker jag LG R är snyggaste på bild i alla fall (ska sitta runt handleden inte sväva på). Senaste dum klockan, gör exakt detta, lurar ögat att den är mer slimmad. Tycker dom fyrkantiga alla släppt oavsett tillverkare är grymt fula.

Jag tyckte den här bilden på hur klockan kunde se ut är stiligare.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Vilket fynd! Som hittat med tanke på att man idag kan köpa en Moto 360 för ca 1700kr…

Men är den kompatibel med en enda iOS version eller alla android versioner för den delen. Den information jag hittat så har inte den stöd för en enda iOS version och bara android 4,3 gör den trots sitt ringa pris dyr för att den inte funkar med typ något . Apple watch är trots allt primärt för dem som har iPhone ...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Men är den kompatibel med en enda iOS version eller alla android versioner för den delen. Den information jag hittat så har inte den stöd för en enda iOS version och bara android 4,3 gör den trots sitt ringa pris dyr för att den inte funkar med typ något . Apple watch är trots allt primärt för dem som har iPhone ...

Skickades från m.sweclockers.com

Har inte skrivit något om att den skulle vara kompatibel med iOS. Du har nog missuppfattat informationen om att den bara stödjer version 4.3 av Android, den stödjer nämligen versioner FRÅN 4.3 fram till den senaste versionen (5.1.1), den funkar alltså med typ alla Androids till skillnad från Apple Watch som stödjer fem(?) modeller… Använder själv en Moto 360 tillsammans med min Nexus 5:a och båda kör 5.1.1, dessa två enheter har idag tillsammans ett nypris på cirka 4000 (priset av en Apple Watch).

Visst, den stödjer inte iOS och Apple Watch stödjer inte Androids men Moto 360 är minst lika bra på i princip alla punkter och här kan man inte argumentera för att t.ex. Apple Watch skulle ha bättre byggkvalitet etc vilket inte är fallet här. Har själv kört iOS i alla år men efter bytet till min Nexus 5:a kommer jag aldrig mer gå tillbaka trots att hela hemmet är packat med Apple prylar… Deras prissättning på iOS-enheter är obegripligt hög med tanke vad man får för pengarna hos konkurrenterna Tycker bara prissättning är för hög och att en 1gen inte är värd de pengarna, just my two cents...

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha åsikter och svar, från eventuella smart watch ägare, på varför ni köpte en smart watch.

Är det charmen med att kunna svara i telefon via klockan? Designen? Teknologin? Statusen? Tekniknörden vi alla har inombords? Vad använder man den till?

I mina ögon verkar det bara vara en nedskalad smart phone. Äger en HTC One M9 och ett antal automatverk som fyller dessa funktioner.

Jag har varit en klockentusiast sedan tonåren men aldrig riktigt förstått mig på charmen med en smart watch. Hoppas jag inte framstår som trångsynt, är bara genuint nyfiken.