Den stora Xbox One-tråden

Permalänk

Finns det någon som fortfarande spelar Call of duty ghosts multioplayer?? tycker det är sisådär med det call of duty advanced warefare.. så tänker att det är färre som spelar Ghosts???

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

Är i tankarna att skaffa en extern hdd till mitt xbox one då 500GB är på väg att ta slut^^
Funkar alla USB3 hårddiskarna eller krävs det en med extern strömkälla?

Hittade http://cdon.se/hemelektronik/seagate/seagate-expansion-portab...
som var bra pris för en extern, utan strömadapater. Skulle passa mig perfekt Men vill inte köpa på måfå o sen få reda på att xbox't inte klarar att driva hårddisken själv

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Beställt Xbone nu på komplett för 2600kr Känns värt det över 1TB modellen. Kommer ha Xbone till exclusives och multiplatform på PS4an då räcker nog 500GB aningen längre också.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Assassins Creed: Black Flag blir nästa gratisspel i games with gold, så passa på ni som inte har det ännu.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Klippte också ett igår från Komplett, bara att shoppa Forza spel nu då! Går det fortfarande köpa vissa spel digitalt till andra länders bättre priser?

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PowerNet:

Fan vad alla har röstat på de absolut sämsta spelen som någonsin gjordes till konsollen. Men vad skall man förvänta sig när det är en konsoll tänkt för 12-åringar tydligen. Nä, nu skall jag gå och spela lite Wii U (nej, det där var inte sarkasm).

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Skrivet av Teh Daniel:

Fan vad alla har röstat på de absolut sämsta spelen som någonsin gjordes till konsollen. Men vad skall man förvänta sig när det är en konsoll tänkt för 12-åringar tydligen. Nä, nu skall jag gå och spela lite Wii U (nej, det där var inte sarkasm).

Call of Duty.. Call of Duty... Call of Duty...
Känns som folk förväntar sig att man ska magiskt få bättre grafik osv?
CoD är ju ett av dom sista spelen jag valt då det är så fokuserat på multiplayer ändå.
För mig vill jag hellre se klara singleplayer lir på den punkten först.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Christoffer1989:

Call of Duty.. Call of Duty... Call of Duty...
Känns som folk förväntar sig att man ska magiskt få bättre grafik osv?
CoD är ju ett av dom sista spelen jag valt då det är så fokuserat på multiplayer ändå.
För mig vill jag hellre se klara singleplayer lir på den punkten först.

Precis, och det är oftast bara den senaste utgåvan som har folk som spelar ändå.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Är i tankarna att skaffa en extern hdd till mitt xbox one då 500GB är på väg att ta slut^^
Funkar alla USB3 hårddiskarna eller krävs det en med extern strömkälla?

Hittade http://cdon.se/hemelektronik/seagate/seagate-expansion-portab...
som var bra pris för en extern, utan strömadapater. Skulle passa mig perfekt Men vill inte köpa på måfå o sen få reda på att xbox't inte klarar att driva hårddisken själv

Externa på 3TB och över brukar ha strömadapter.

Seagate har just släppt en ny hdd, kommer satsa på den. Den har dock strömadapter.
http://www.webhallen.com/datorkomponenter/223088-seagate_expa...

Hade helst villa köra med hybrid men då hamnar man på över 2000kr för samma TB.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av mAster9:

Externa på 3TB och över brukar ha strömadapter.

Seagate har just släppt en ny hdd, kommer satsa på den. Den har dock strömadapter.
http://www.webhallen.com/datorkomponenter/223088-seagate_expa...

Hade helst villa köra med hybrid men då hamnar man på över 2000kr för samma TB.

Tycker att 2TB är långt tillräckligt för mig Och skulle vara smidigt att fixa en utan strömadapter då jag inte har några eluttag kvar vid min dator/xbox hörna för tillfället^^

Men den du länka där va ju bra pris för en 4TB'are, undra vad hacken är mer än att den var ful i mina ögon

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Tycker att 2TB är långt tillräckligt för mig Och skulle vara smidigt att fixa en utan strömadapter då jag inte har några eluttag kvar vid min dator/xbox hörna för tillfället^^

Men den du länka där va ju bra pris för en 4TB'are, undra vad hacken är mer än att den var ful i mina ögon

Bara det att 2TB är inte värt det om man går efter pris per GB.

Seagates 4TB har haft lägst failure rate så jag satsar på en sån. Hade räckt med en 3TB men man vågar inte.
http://techreport.com/news/27697/latest-backblaze-reliability...

EDIT: Med tanke på games with gold så är nog 4TB bästa valet.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av mAster9:

Bara det att 2TB är inte värt det om man går efter pris per GB.

Seagates 4TB har haft lägst failure rate så jag satsar på en sån. Hade räckt med en 3TB men man vågar inte.
http://techreport.com/news/27697/latest-backblaze-reliability...

EDIT: Med tanke på games with gold så är nog 4TB bästa valet.

Med tanke på games with gold. Flest games with gold är mindre spel. Jag har klarat mig i ett halvt år med 500GB. Nu är den ful. Så en 2TB skulle ta 2 år i samma ram, men förhoppningsvis blir games with gold "bättre" och däremot större + backward-comp så skulle 2TB räcka lite runt 1år.

Pris per GB så är en 3TB snäppet dyrare (typ100.-) men då byter man även bort att hårddisken drar ström från USB porten vilket är otroligt smidigt för mig. Annars måste jag fixa fram ett eluttag till. Samma om man drar iväg på LAN så behöver man abra 2 elutag ist för 3 Vilket kan vara guld värt ibland^^

Sen om du kollar länken du posta så är det för enterprise, rullar du ner lite i kommentator fältet så är det en som länkar från fransk test som använder home-sold. Där finns det inga problem Så gäller att kolla upp test o inte bara lite blint på vad man ser i grafen

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Hejsan! Har haft min xbox one sedan september men socialt spelande har fått stryka på foten till förmån för universitetsplugg och annat. Tänkte dock nu under sommaren att det vore kul att träffa lite nytt folk att spela med!

Multiplayerspelen jag har är: Halo MCC, Destiny, Call of Duty AW och Titanfall. Är även lite sugen på att köpa Battlefield Hardline.

Min gamertag är Samuria237, låter det intressant är det bara att höra av sig här eller på xbox live!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Med tanke på games with gold. Flest games with gold är mindre spel. Jag har klarat mig i ett halvt år med 500GB. Nu är den ful. Så en 2TB skulle ta 2 år i samma ram, men förhoppningsvis blir games with gold "bättre" och däremot större + backward-comp så skulle 2TB räcka lite runt 1år.

Pris per GB så är en 3TB snäppet dyrare (typ100.-) men då byter man även bort att hårddisken drar ström från USB porten vilket är otroligt smidigt för mig. Annars måste jag fixa fram ett eluttag till. Samma om man drar iväg på LAN så behöver man abra 2 elutag ist för 3 Vilket kan vara guld värt ibland^^

Sen om du kollar länken du posta så är det för enterprise, rullar du ner lite i kommentator fältet så är det en som länkar från fransk test som använder home-sold. Där finns det inga problem Så gäller att kolla upp test o inte bara lite blint på vad man ser i grafen

Jo, jag läste allt, men som en skriver så tar inte den statistiken med ex som blivit återlämnade efter retur tiden. Backblazes data är betydligt närmare verkligheten. Är nog snarare du som inte ska stirra dig blind på hardware.fr.

Det är smidigt med ström via USBn men har två som krånglar titt som tätt medans den med ström från väggen aldrig gör det. Tänker inte chansa när jag ska ha en till Xbox One. Sen finns det ju något som heter grenuttag.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av mAster9:

Jo, jag läste allt, men som en skriver så tar inte den statistiken med ex som blivit återlämnade efter retur tiden. Backblazes data är betydligt närmare verkligheten. Är nog snarare du som inte ska stirra dig blind på hardware.fr.

Det är smidigt med ström via USBn men har två som krånglar titt som tätt medans den med ström från väggen aldrig gör det. Tänker inte chansa när jag ska ha en till Xbox One. Sen finns det ju något som heter grenuttag.

Jag stirrar mig inte blint på någon sida. Men om nu backblazes bara skildrar enterprise, så är det ju inget som rör dom flesta hemma användarna
En hårddisk som jobbar 24/7 som backup och nästan alltid läser och skriver så slits den sjukt mycket fortare. Därför tex WD har sina olika modeller, black som är enterprise har jag för mig?

Nu har jag ingen koll på om seagate har olika modeller som wd har eller om det är samma hårddisk bara att dessa som backblazes har med är bara eller också såna här 24/7 hårrdiskar. Jag tittar lika mycket på båda testen.

Klart det finns grenuttag, men antar att du vet om att man inte ska ha för mycket inkopplat i ett o samma vägguttag? Har redan väldigt mycket elektroniskt vid min hörna som suger ström.
Så för mig offrar jag gärna 1TB utrymme för att få en mindre (i fysisk storlek) och som inte kräver extern ström.

Vad har du för 2 usb-ström hårddiskar då kontra med den som drar ström från väggen? Det kan ju vara 2 billigare vs 1 dyr variant så bara genom att säga att den som drar ström från väggen inte har några problem visar ju inte att det är bättre

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mAster9:

Backblazes data är betydligt närmare verkligheten. Är nog snarare du som inte ska stirra dig blind på hardware.fr.

Nej, Backblaze använder diskarna i en miljö de inte är gjorda för egentligen, då Seagate Barracuda serie (Nu bytt namn till Seagate Desktop) är gjorda för hemmadatorer, inte för att sitta i servrar/lagringslösningar i serverhallar under stor påfrestning dygnet runt.

Så man ska inte lägga någon större vikt vid Backblaze´s statistik då den är relativt missvisande, då det är ur fel miljö.

Skrivet av Christoffer1989:

Jag stirrar mig inte blint på någon sida. Men om nu backblazes bara skildrar enterprise, så är det ju inget som rör dom flesta hemma användarna
En hårddisk som jobbar 24/7 som backup och nästan alltid läser och skriver så slits den sjukt mycket fortare. Därför tex WD har sina olika modeller, black som är enterprise har jag för mig?

Nu har jag ingen koll på om seagate har olika modeller som wd har eller om det är samma hårddisk bara att dessa som backblazes har med är bara eller också såna här 24/7 hårrdiskar. Jag tittar lika mycket på båda testen.

Precis, det finns olika serier hos tillverkarna, just för att det är olika kvalité på diskarna, en konsument disk är inte av samma höga kvalité som en enterprise disk. Skulle konsument diskar vara av samma höga kvalité så skulle inte företagen köpa en 146/300/600GB disk för många gånger pengarna mot en konsument disk, med betydligt mer utrymme.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Min gamertag är Samuria237, låter det intressant är det bara att höra av sig här eller på xbox live!

Lade till dig på Live GT: "eck1N"

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Fick precis hem den senaste versionen av handkontrollen med bl.a. 3,5 mm anslutning. L1- och L2-knapparna har blivit justerade så de inte är lika tröga. Känns bra!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Funderar om man ska slå till på en xbone från elgiganten för 2500:-.
Det som jag funderar på är om det finns tillräckligt många exklusiva bra spel till konsolen som gör det värt att köpa en?

Sitter på en hyffsat bra speldator som jag kopplar till tvn och lirar med en 360 kontroll så dom spel som finns till både xbone och pc köper jag hellre till pc för mer ögongodis och 60fps.

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Fick precis hem den senaste versionen av handkontrollen med bl.a. 3,5 mm anslutning. L1- och L2-knapparna har blivit justerade så de inte är lika tröga. Känns bra!

Vart köpte du den? Jag har precis beställt Xbox One Spelkonsol 500 GB (svart) från Elgiganten för 2 490 kr och hoppas jag får en kontroller med 3.5 mm anslutning. Det står på diverse sidor "Only available on controllers released after June 2015" så jag borde ju få en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oikscvkrv5:

Vart köpte du den? Jag har precis beställt Xbox One Spelkonsol 500 GB (svart) från Elgiganten för 2 490 kr och hoppas jag får en kontroller med 3.5 mm anslutning. Det står på diverse sidor "Only available on controllers released after June 2015" så jag borde ju få en sådan.

Tror dock elgiganten kör delvis med det priset för att bli av med konsoler som innehåller den gamla kontrollen?

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Inaktiv

Slog till på en Xbox One även jag. Bakåtkompatibiliteten samt Rare-titeln som kommer i början av augusti gjorde det lite väl svårt att stå emot hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Fick precis hem den senaste versionen av handkontrollen med bl.a. 3,5 mm anslutning. L1- och L2-knapparna har blivit justerade så de inte är lika tröga. Känns bra!

L1 och L2??????

Permalänk
Medlem

Någon som vet i hur pass tajta utrymmen man kan ha konsolen? Har den i tv bänken som ej är öppen baktill mer än ett litet hål för att dra kablar igenom. Dock är det lite utrymme på toppen och sidorna. Några problem tror ni?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oikscvkrv5:

Vart köpte du den? Jag har precis beställt Xbox One Spelkonsol 500 GB (svart) från Elgiganten för 2 490 kr och hoppas jag får en kontroller med 3.5 mm anslutning. Det står på diverse sidor "Only available on controllers released after June 2015" så jag borde ju få en sådan.

Skrivet av Rasmus117:

L1 och L2??????

Hehe. Menade L1 och R1 Vet inte vad de kallas. Inte trigger-knapparna, utan de andra i fram

Det är ingen jättestor skillnad efter att de gamla kontrollerna är "inkörda" - men en viss skillnad är det. Liiite lättare att trycka in. Inte säkert att alla kommer känna skilnad. En annan fördel är ju att den kan uppdateras trådlöst.

Jag köpte den på Microsoft store för att vara säker på att jag fick den senaste varianten.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Någon som vet i hur pass tajta utrymmen man kan ha konsolen? Har den i tv bänken som ej är öppen baktill mer än ett litet hål för att dra kablar igenom. Dock är det lite utrymme på toppen och sidorna. Några problem tror ni?

https://c1.staticflickr.com/1/434/19290641061_623308661f_z.jpg

Den verkar ha bra med utrymme runt omkring så tror absolut inte det ska va några problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Hehe. Menade L1 och R1 Vet inte vad de kallas. Inte trigger-knapparna, utan de andra i fram

Det är ingen jättestor skillnad efter att de gamla kontrollerna är "inkörda" - men en viss skillnad är det. Liiite lättare att trycka in. Inte säkert att alla kommer känna skilnad. En annan fördel är ju att den kan uppdateras trådlöst.

Jag köpte den på Microsoft store för att vara säker på att jag fick den senaste varianten.

Du måste mena Left Bumper eller Right Bumper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Du måste mena Left Bumper eller Right Bumper?

Ah! Tack! Så heter de

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jeddan:

Någon som vet i hur pass tajta utrymmen man kan ha konsolen? Har den i tv bänken som ej är öppen baktill mer än ett litet hål för att dra kablar igenom. Dock är det lite utrymme på toppen och sidorna. Några problem tror ni?

https://c1.staticflickr.com/1/434/19290641061_623308661f_z.jpg

Ser inte ut att vara några problem. Du får väl gamea ett par timmar och känna efter med handen om saker känns onaturligt varmt. Min står likadant, lite trängre, men bara ett hål baktill för sladdar.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Tjenna alla!

Skaffade Day One utan Kinect när Xone kom ut men den hade Coil Whine problemet - så lämnade tillbaka den nästa dag. Sedan dess har jag varit väldigt tveksam till att skaffa en Xone igen (Med min tur skulle jag få en med samma problem).

Men, så såg jag att Xone för 2490kr så åkte ner för att köpa en.Tyvärr, visade det sig att de var slut på Elgiganten - Men de skulle få in nya (15st) på fredag så jag bokade en. Men nu känner jag mig lite osäker... Hur ligger det till med Coil Whine problemet? Är det fixat eller finns det fortfarande problem med det?

Jag har läst att en patch fixade problemet delvis. För vissa försvann det helt, för andra vart lite bättre o del hjälpte det inte alls.

Skulle gärna höra från folk som köpt konsolen de senaste 2-3mån. om de har/haft problem med coil whine eller t.ex. dålig fläkt. Gärna lite åsikter kring nätadaptern (?? - den där "grejen" mellan konsolen och eluttaget) hur ljudnivån är på den.

Tacksam för hjälp

EDIT:
Såg nu att HDMI kabel och headset inte medföljer... Jag trodde detta var standard med alla Xone?