Begagnad surfplatta för ca 1k

Permalänk
Medlem

Begagnad surfplatta för ca 1k

Hej!

Jag har en lillebror som vill köpa en surfplatta. Han har sagt att han vill spela på den och inte vill att den laggar. Så jag undrar vad finns det att köpa för ca 1k?

Har kollat blocket och sett skillnaden på CPU GPU och RAM. Och CPU/GPU delen är jag inte insatt på förutom att en Intel Atom funkar väldigt bra jämfört med de andra.

Sen att vissa har 2 GB Ram och vissa ligger på 1 GB.

Nu vet inte jag vilka spel han spelar förutom Heartstone.

Har kollat på Asus Memo den med 2 GB ram. Tror den låg på 999:- (Ny)

Annars en Asus VivoTab RT TF600 64 GB (Begagnad) 800:- Denna låg också på 2 GB ram.

Permalänk
Medlem

Skärmstorlek? Operativsystem?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Skärmstorlek? Operativsystem?

Helst ska det vara 10. Men 8 går bra också.

Operativsystem spelar ingen roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Helst ska det vara 10. Men 8 går bra också.

Operativsystem spelar ingen roll.

OS spelar väl stor roll om han ska spela på den?! Det är ju rätt stor skillnad i vilka spel han kan spela, beroende på OS.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

OS spelar väl stor roll om han ska spela på den?! Det är ju rätt stor skillnad i vilka spel han kan spela, beroende på OS.

Okej, det visste jag inte.

Vilket är det bästa för att spela på?

Permalänk
Medlem

Har kollat runt nu och hittat att Android i överlag är bästa OS'et. Så fokuserar gärna på det för tillfället.

Har snappat på en killes Samsung galaxy 4 Tab 7.0 för 900:-

Hittar inget i samma prisklass som ger den prestandan.

Så tror det blir bästa valet för honom eller vad säger ni?

Permalänk
Medlem

Om du hittar en Samsung Note8 (8=åtta tums skärm) så är de vettiga.
Spelar lätt upp 1080p film med den strömmad från NAS:en. Samsung garanterade bara 32 eller 64GB microSDHC skulle fungera i plattans kortläsare. Använder nu ett 128GB mSDSX kort i läsaren.

Plattan har även GPS, både Wifi och 3G versionen.
Skärmpennan som följer med är överlägsen fingret när man använder den som karta/navigator.

Note8 kom 2013 och borde gå att få tag i för bra priser idag.

Nu är inte våran Note8 så där värst utnyttjad och batteriet har inte tappat mycket men kan tänka mig att mer använda plattor, har slitnare batterier.
Sedan gäller det att ha program (appar) som gör jobbet man vill göra.

PS vår platta är inte till salu...DS

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Om du hittar en Samsung Note8 (8=åtta tums skärm) så är de vettiga.
Spelar lätt upp 1080p film med den strömmad från NAS:en. Samsung garanterade bara 32 eller 64GB microSDHC skulle fungera i plattans kortläsare. Använder nu ett 128GB mSDSX kort i läsaren.

Plattan har även GPS, både Wifi och 3G versionen.
Skärmpennan som följer med är överlägsen fingret när man använder den som karta/navigator.

Note8 kom 2013 och borde gå att få tag i för bra priser idag.

Nu är inte våran Note8 så där värst utnyttjad och batteriet har inte tappat mycket men kan tänka mig att mer använda plattor, har slitnare batterier.
Sedan gäller det att ha program (appar) som gör jobbet man vill göra.

PS vår platta är inte till salu...DS

Samsung Galaxy tab 4 7.0 blev det.

Nu sitter jag och funderar, är det värt det att överklocka den 10-20%? Läste på nätet att det är värt att göra det.