Spelkedjan Game slår igen för gott – rear ut allt med 70 procent

Permalänk
Medlem

Köpte Destiny för 209:- till min XBO, men utöver det är det mest begagnat till PS3 och Xbox 360 kvar. Iaf i min lokala butik.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Säljer Game bilrattar?

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Skrivet av Crazy:

Någon som faktiskt vet hur det ser ut i Malmö/Helsingborg? Har inte haft möjlighet förrän nu att kunna ta mig någonstans och kolla. Utförsäljningen har ju ändå pågått ett tag...

Det var mer eller mindre helt utplockad en timme efter utförsäljningen började, och som du säger är det ett tag sedan.

Permalänk

Kom till affären och allt intressant var borta... Fick reda på att dom har haft utförsäljning i flera veckor så det blev ett par Sim City expansioner .. =/

Permalänk
Avstängd

De har reat ut skiten med 40-50% rabatt i någon månad nu så kan inte tänka mig att det är så mycket kvar där inne.

Permalänk
Medlem

Ska nog ta och åka in och fynda det sista av de begagnade xbox 360 spelen som finns i Malmö
70% rea, då kan man ju köpa nått bara för köpandet skull

Permalänk
Medlem

Blev ett sista köp för min del: Mortal Kombat Komplete Edition till PC för ynka 30 kr.

Good bye Game!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Var i butiken i Nordstan i Göteborg redan för ett par veckor sen, och då kändes det som att det mest var B-spel kvar, kollade dock mest till Wii. Fanns två 3DS konsoler också tror jag, men de lär ha gått nu.

Permalänk
Skrivet av Electrix:

Rapportera tillbaka hur det såg ut med PS3-spel i efterhand, vore tacksam

Butiken uppe vid Grand Samarkand hade mestadels retro spel kvar och Xbox 360 samt PS3 spel i mångfald kvar. Nere i centrum i Tegnérgallerian var det blandat. Men det fanns gott om PS3 spel vad jag allt såg.

Permalänk

Har inte handlat mycket hos Game men det är en tråkig känsla att vi har nu nått sista kapitlet. Jag besökte den lokala butiken och man kunde se i den anställdes ögon att han var full av sorg och besvikelse.

Permalänk
Medlem

Undrar om lokala butiken har något exemplar av Bayonetta 2, i så fall blir det ett köp. Fast det är väl inte så troligt, skulle tro att det bara är skräp kvar.

Permalänk

Är det någon som vet varför kedjor verkar "vilja" driva butikerna i konkurs? Tex som Onoff, vad tjänar man egentligen på det? Om man inte hade velat det hade dom väl försökt överleva, tex stänga ner olönsamma butiker eller gått över till internetförsäljning mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamikazecow:

Är det någon som vet varför kedjor verkar "vilja" driva butikerna i konkurs? Tex som Onoff, vad tjänar man egentligen på det? Om man inte hade velat det hade dom väl försökt överleva, tex stänga ner olönsamma butiker eller gått över till internetförsäljning mm.

Det är inte alltid så lätt att strukturera om sig när världen förändras. Ska man bara ha näthandel finns det ju redan mördande konkurrens där och det man kan är ju i det här fallet att driva butiker. Om sen kunderna föredrar näthandel så kanske man inte kan göra mycket mer än att lägga ner.

Du kan ju jämföra med hur många videobutiker det finns kvar jämfört med för 15 år sedan. Andra företag tar över istället när dom gamla inte kan möta den nya tiden. Att starta internetförsäljning och konkurrera med t.ex Steam eller Netflix är inte så lätt även om man fattar att det är det kunderna vill ha.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

ja kolla nätet efter bästa pris på xbox 360, då mitt nya slim pajja läsaren efter knappt ett år.

i ren panik hitta ja till chipper i örebro som sålde NYA slim för mindre pengar än elgiganten. så jag stack ditt men dom hade slut:/ då rekommenderade han mig ett vitt begagnat 360 på GAME! För 1700:O så det vart ett nytt slim på elgignaten för 1799kr med ny dosa oxå och en extra månads live guld;)

vem tar inte en ny elektronik sak för 99kr och en ny dosa på köpet mot vad man tänkt sig betala:)

ps lite synd är det för dom hade mycket retro spel men dom visste va det kosta så inga fynd där:D

Permalänk
Medlem

Inte förvånad att det blir konkurs.
var inne i butiken för nån månad sen och kan bara säga att gaming butiker inte är alls som det var förr..
fanns bara konsol spel och mesta var begagnat.. pc hylla hade 20 titlar kanske på sin höjd.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk

@Akarr:

Sälja PC-titlar dog före 2005. INGEN köper PC-spel i butik.
Jag är själv mäkta förvånad hur länge GAME överlevde. men att sälja PC-spel hade snarare kortat deras livstid imo

PC-spel köpts nära på uteslutande på nätet antingen digitalt eller fysiskt per webbeställning

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Skrivet av Staropramen:

Det är inte alltid så lätt att strukturera om sig när världen förändras. Ska man bara ha näthandel finns det ju redan mördande konkurrens där och det man kan är ju i det här fallet att driva butiker. Om sen kunderna föredrar näthandel så kanske man inte kan göra mycket mer än att lägga ner.

Du kan ju jämföra med hur många videobutiker det finns kvar jämfört med för 15 år sedan. Andra företag tar över istället när dom gamla inte kan möta den nya tiden. Att starta internetförsäljning och konkurrera med t.ex Steam eller Netflix är inte så lätt även om man fattar att det är det kunderna vill ha.

Ah nej det har du ju rätt i. Att "bara gå över" till internethandel är såklart inte så lätt. Men varför stänger man inte ner olönsamma butiker i tid och har kvar de som går med vinst? Det borde ju säkerställa en (liten) vinst framöver till skillnad från inget alls som när man går i konkurs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamikazecow:

Ah nej det har du ju rätt i. Att "bara gå över" till internethandel är såklart inte så lätt. Men varför stänger man inte ner olönsamma butiker i tid och har kvar de som går med vinst? Det borde ju säkerställa en (liten) vinst framöver till skillnad från inget alls som när man går i konkurs?

En bra fråga. Men sånt kan medföra problem i andra ändan. Minskade volymer kan göra fasta kostnader dyrare om man t.ex har ett centralt lager eller ge sämre inköpspriser från grossister.

Jag vet inte mycket om kedjan Game mer än att jag nästan aldrig handlade där.
Om kedjan var misskött eller om tiden helt enkelt sprungit ifrån affärsiden kan jag bara spekulera om.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

haha, det där är ju GAME i Skövde på Commerce

http://www.comm.se/sv/Butikerna/Sport--spel/Game/

ofta ni får ta bilden sådär sweclockers

tänker inte enns åka ditt, de hade massa intressanta nintendo och sega saker som jag var intresserad av men det är garanterat borta nu.

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Avstängd

Så tråkigt då vi haft en GAME-butik i Haninge Centrum i många år och det har varit trevligt och ovanligt hjälpsam personal även när personal har bytts ut.
Nu finns bara GameStop där de har spydig och otrevlig personal och förjävliga överpriser.

Blir Steam och Discshop hädanefter då nu helt enkelt.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazzemannen:

@Akarr:

Sälja PC-titlar dog före 2005. INGEN köper PC-spel i butik.
Jag är själv mäkta förvånad hur länge GAME överlevde. men att sälja PC-spel hade snarare kortat deras livstid imo

PC-spel köpts nära på uteslutande på nätet antingen digitalt eller fysiskt per webbeställning

Tala för dig själv, jag köper alltid nysläppta spel för PC på skiva.

Ska jag betala så mycket som en femtedel av ett studiebidrag för ett spel vill jag gardera mig mot strulande DRM. En fysisk skiva innehåller fortfarande hela spelet och ibland, som med GTA V, är det ju lite tråkigt att sitta och vänta på att hela spelet hämtas innan man kan spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av fyllejocke:

Butiken uppe vid Grand Samarkand hade mestadels retro spel kvar och Xbox 360 samt PS3 spel i mångfald kvar. Nere i centrum i Tegnérgallerian var det blandat. Men det fanns gott om PS3 spel vad jag allt såg.

Stämmer bra det ang. Samrkand så var det utöver fyllejocke skrev: Lite PC spel, en hel del Nintendo Wii, Nintendo DS, ett femtal PSP, tror jag såg en hel del Wii U (de har blått fodral och inte vitt va ?)

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Skrivet av Dr. MASS:

Stämmer bra det ang. Samrkand så var det utöver fyllejocke skrev: Lite PC spel, en hel del Nintendo Wii, Nintendo DS, ett femtal PSP, tror jag såg en hel del Wii U (de har blått fodral och inte vitt va ?)

De har blåa fodral, stämmer bra. Vita är för vanliga Wii.

Jag hittade inte så mycket Xbox One i Samarkand butiken men hittade lite nere i centrum. Köpte mig själv Ryse: Son of Rome, Destiny och Rayman Legends.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Säljer Game bilrattar?

japp det gör dem
har för mig att jag såg thrustmaster hjul iallafall i borlänge två st kommer dock inte ihåg vilken konsoll det var till.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av CsPri3st:

ja kolla nätet efter bästa pris på xbox 360, då mitt nya slim pajja läsaren efter knappt ett år.

i ren panik hitta ja till chipper i örebro som sålde NYA slim för mindre pengar än elgiganten. så jag stack ditt men dom hade slut:/ då rekommenderade han mig ett vitt begagnat 360 på GAME! För 1700:O så det vart ett nytt slim på elgignaten för 1799kr med ny dosa oxå och en extra månads live guld;)

vem tar inte en ny elektronik sak för 99kr och en ny dosa på köpet mot vad man tänkt sig betala:)

ps lite synd är det för dom hade mycket retro spel men dom visste va det kosta så inga fynd där:D

Fy fan, ett begagnat 360 för 1700 kr under 70% rean när man kunde få tag i ett nytt Xbox One för 1500 kr under 50% rean (dagen efter konkursen)? Damn man han ville verkligen blåsa dig!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Jag fick tag på 2st move spel till ps3 billigt iaf

Visa signatur

Ryzen 9 5900x Radeon 6900XT Liquid Devil
G.skill Royal RGB 3600 16gb CL16
LG CX48 OLED Corsasir STRAIFE Logitech Pro X superlight med Powerplay musmatta
Valve Index

Permalänk
Medlem

Fick tag på några billiga xbox 360 spel.