Hjälp en nybliven Android användare :)

Permalänk
Medlem

Hjälp en nybliven Android användare :)

Hej allla!

Haft iphone så länge jag kan minnas men har nu tröttnat och köpt en Sony Xperia Z3.
Dock så har jag ingen aning om hur någonting fungerar, och tänkte fråga om någon kunde rekommendera några program/uppdateringar som är livsviktiga? Vad är lollipop?
Är det mycket bloatware som man skall ta bort? Har lite OCD så vill gärna ha den så clean som möjlight
Jag håller på att uppdatera mobilen nu igenom sony comapnion, men det är allt jag känner till.
Ja alla tips är välkommna

Permalänk
Rekordmedlem

Lollipop är versionen på Android, det räknas upp en bokstav i taget och Google ger det ett namn på bokstaven.
Vad som är "livsviktigt" beror ju helt på vad du ska ha telefonen till, installera efter det du vill göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Flud skulle jag säga är det bästa Torrent klienten, MX player är den bästa Videospelarn av alla jag har testat

Visa signatur

-3570k 3.8ghz-Z77-H80-8Gb-1.866ghz 9-9-9-24
Fractal Design Define R4 - 800W Bronze GTX970

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Tack för ditt svar!

Vill fota och lyssna på musik, spela hearthstone och surfa samt kolla mailen

Permalänk

Swiftkey och aviation launcher är riktigt smutt och smidigt att använda sig av! Gillar det skarpt!

Mvh Kariz

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Skrivet av Noobcake:

Hej allla!

Haft iphone så länge jag kan minnas men har nu tröttnat och köpt en Sony Xperia Z3.
Dock så har jag ingen aning om hur någonting fungerar, och tänkte fråga om någon kunde rekommendera några program/uppdateringar som är livsviktiga? Vad är lollipop?
Är det mycket bloatware som man skall ta bort? Har lite OCD så vill gärna ha den så clean som möjlight
Jag håller på att uppdatera mobilen nu igenom sony comapnion, men det är allt jag känner till.
Ja alla tips är välkommna

Nova launcher om du inte tycker om alla animeringar/önskar ett snabbare gränssnitt.
Stäng av Google Now och NFC som du inte ska använda dem, drar en del på batteriet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannenykvist:

Flud skulle jag säga är det bästa Torrent klienten, MX player är den bästa Videospelarn av alla jag har testat

Tackar skall testa dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av karizmatic:

Swiftkey och aviation launcher är riktigt smutt och smidigt att använda sig av! Gillar det skarpt!

Ska kolla vad det är

Mvh Kariz

Skrivet av Grillan79:

Nova launcher om du inte tycker om alla animeringar/önskar ett snabbare gränssnitt.
Stäng av Google Now och NFC som du inte ska använda dem, drar en del på batteriet.

Tack snälla det var precis sånt jag behövde

Permalänk
Medlem

Hoppas du får lollipop nu och inte efter att du arangerat din hemskärm. Sony blåste min surfplattas hemskärm med hälsningen "vi har flyttat lite på dina ikoner för att passa den nya designen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Hoppas du får lollipop nu och inte efter att du arangerat din hemskärm. Sony blåste min surfplattas hemskärm med hälsningen "vi har flyttat lite på dina ikoner för att passa den nya designen".

Sony har inte varit så ljusa när det kommer till deras ROM, den är ganska bra då den är nära stock men de har haft problem efter problem, min Z1a klarade knappt av att hålla laddning under halva dan och de skyllde på Google fast det bara var Z1an som hade problemet... Sen kom en magisk uppdatering från Sony som löste det efter ett antal månader.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Hedersmedlem

@Noobcake

Håller med om Nova Launcher, mycket bättre flyt och går att anpassa den exakt som man vill. Köper man Premium går det även att dölja bloatappar i appdrawer.
Jag brukar att stänga av animationer i Nova samt i utvecklaralternativ. Gå till inställningar=>om enheten och tryck 5-8 ggr på Androidversion. Gå tillbaka till inställningar=>utvecklaralternativ och stäng av skala för fönsteranimeringar, övergångsanimeringar och animationsvaraktighet.
Min extremt tråkiga hemskärm:

Nova Launcher samt ADW.Elegant ikonpaket (gratis)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...