Permalänk
Inaktiv

tangentbord med numpad..

varför är det så sällsynt nuförtiden?

har kollat lite på duckys tangentbord och det är väl lite trist att dom tog bort belysningen för caps lock osv ovanför numpads : (
är det verkligen bara das och qpad som tillverkar vanliga tangentbord idag med belysning och numpad med mekaniska brytare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepparkakor:

varför är det så sällsynt nuförtiden?

har kollat lite på duckys tangentbord och det är väl lite trist att dom tog bort belysningen för caps lock osv ovanför numpads : (
är det verkligen bara das och qpad som tillverkar vanliga tangentbord idag med belysning och numpad med mekaniska brytare?

Jag har i alla fall LEDs på mina Ducky Shine 2/3/4 t-bord.

Ducky Shine 2 med vita LEDs.

Ducky Shine 3 med röda LEDs.

Ducky Shine 4 69 Edition Fire Version med LEDs som inte lyser igenom keycapsen, förutom på spacebaren.

Har förvisso ett Ducky Shine 3 YYY TKL med gula LEDs.

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Sällsynt?

Om man slår på filtret "Kompakt" dvs tangentbord utan numpad på prisjakt, så ser man att 811 av 1104 modeller listade på prisjakt har numpad.

Ungefär 73% av tangentborden har alltså numpad.
Inte direkt sällsynt.

Det finns 256 mekaniska modeller på prisjakt.

Utav dem är endast 57 stycken kompakta. Ungefär 80% har numpad.

Återigen, på vilket sätt är tangentbord med numpad sällsynta?

Du kanske har för specifika krav?

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepparkakor:

varför är det så sällsynt nuförtiden?

har kollat lite på duckys tangentbord och det är väl lite trist att dom tog bort belysningen för caps lock osv ovanför numpads : (
är det verkligen bara das och qpad som tillverkar vanliga tangentbord idag med belysning och numpad med mekaniska brytare?

Är de bara jag som inte förstår?
Menar nästan alla mekaniska har numpad, alla har indikationer vad jag kan se.
Menar du att dom måste vara precis ovanför numlock,*,- lr?
Även det har många varför det nu är viktigt

Permalänk
Inaktiv

@Ain0k: ja det är lite svår att få tag på ett tangetbord med röda brytare

@JimmieSan: haha ja : p fast kan du länka tangetbord som inte har det ovanför numpad men nånstans på tangenterna ? är lite nyfiken på hur detta ser ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepparkakor:

@Ain0k: ja det är lite svårt att få tag på ett tangetbord med röda brytare

Nej, det är det inte.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Inaktiv

@Ain0k: vad för val finns det om man inte vill ha qpad och ducky? das säljer ett tangentbord med röda brytare men då saknar det tecken på tangenterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepparkakor:

@Ain0k: vad för val finns det om man inte vill ha qpad och ducky? das säljer ett tangentbord med röda brytare men då saknar det tecken på tangenterna

Vad är det för fel på dem? Qpad kan jag ha viss förståelse för, men ducky?
Du skrev något om belysning för caps lock ovanför numpaden, vad menar du då?
Menar du den lilla dioden som indikerar huruvida du har caps loch aktiverat?

Du verkar ha en massa ouppnåeliga krav, klart du inte hittar några tangentbord då.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Förstår inte om du vill att tangenterna ska vara bakgrundsbelysta eller inte men annars finns ju alltid Filco. Något dyrare men fantastisk kvalitet. Du får dock beställa från Storbritannien men sidan är säker trots sitt utseende och du har tangentbordet på några dagar. http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-filco-maje...

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Inaktiv

@gaa: utan backlight och detta hade vart perfekt

@Qnott: nice, får nog beställa detta.

Permalänk
Skrivet av pepparkakor:

@gaa: utan backlight och detta hade vart perfekt

@Qnott: nice, får nog beställa detta.

Kan du inte bara ta bort backlighten i inställningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepparkakor:

@gaa: utan backlight och detta hade vart perfekt

Func har 3 nivå på lysstyrke, pluss helt av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepparkakor:

@Qnott: nice, får nog beställa detta.

Kollade inte så noga men det finns dessutom en modell som heter Ninja där du har trycket på tangenterna på framsidan så att det inte slits bort. Har det själv på mitt men är lite osäker på om det fanns till röda brytare. Finns det kan jag varmt rekommendera det iaf

Visa signatur

I7 4790k 4.0Ghz Corsair H105 | ASUS VII Hero | EVGA GTX 780Ti Classified | 16 GB HyperX Fury | Seagate 450GB | WD 3TB | Corsair Obsidian 750d | EVGA Supernova G2 850W | EIZO Foris FG2421 | Filco Ninja Majestouch 2 TKL MX-Brown | Logitech G502

http://Friskyttarna.eu

Permalänk
Inaktiv

@seville57: oj jag såg inte bilderna igår men ser det nu, får man inte med nordiskt layout på tangetbordet? när du har caps lock och numpad knappen inne, vart ser man att detta är på?

@Qnott: OBS! Produkten har utgått! : P

Permalänk
Medlem
Skrivet av pepparkakor:

@seville57: oj jag såg inte bilderna igår men ser det nu, får man inte med nordiskt layout på tangetbordet? när du har caps lock och numpad knappen inne, vart ser man att detta är på?

@Qnott: OBS! Produkten har utgått! : P

Andra å tredje bilderna är Ducky Shine 3 å 4 69 Edition Fire Version som är i ANSI layout å köpta här (USA) :
http://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_detai...

ISO version av Ducky Shine 4 69 Edition Fire Version: http://www.maxfps.se/tangentbord/ducky/69-fire-special-editio...

Numlock å Capslock, ska försöka fixa någon bild som visar detta.

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.