Permalänk

Hjälp! virus på ipad!

Min mor kom precis rusande och sa till mig att hennes ipad fått 8a virus jag antog först att det var nån dum pop up på safari, men tydligen kom det upp efter hon hade installerat den nya versionen ios. meddelandet kom ifrån allmänt fliken i inställningar och sa att hon skulle ladda ner novare extend. Har aldrig hört om nåt liknade. Ska jag helt system återställa den eller vad ska jag göra?

Visa signatur

Chassi:Factal design R4
Processor: Intel i5 4670k
Gpu:MSI POWER Edition gtx 670
Moderkort:Asus Z87-A
Kylare:Cooler Master Myper 212

Permalänk
Medlem

hänger inte riktigt med här

Visa signatur

Intel i5 4670k , Asus ROG maximus Gene VII , Sapphire R9 290 Tri-x, Samsung 840 evo 128gb

Permalänk
Skrivet av djnaden:

hänger inte riktigt med här

fatta det knappt själv när min mor sa det, låter så konstigt men sådant är läget :/

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Har hon inte jailbreakat ipaden så är det ganska liten chans att hon fått något virus. Kan man fortfarande se meddelandet i fråga? Vad står det i så fall?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Har hon inte jailbreakat ipaden så är det ganska liten chans att hon fått något virus. Kan man fortfarande se meddelandet i fråga? Vad står det i så fall?

dum som hon var ladda hon ner skiten från appstore, jag googla programmet och det verkade legit men den versionen som hon ladda ner hade fel logga. Tog bort det efter jag såg att det ej va riktiga. och nej den är inte jailbreakad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ta kort på felet så kanske man kan hjälpa dig bättre. Det är i princip omöjligt att få virus på IOS-enheter. Och jag tvivlar starkt på att din mor lyckats med det eftersom jag antar att hon inte e så tekniskt insatt att hon jailbreakat sin ipad.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: FD Meshify 2 Compact - Mobo: Asus TUF Z690 Plus - CPU: Core i7 12600k - Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Grafik: RTX3070 - Minne: 2x16GB HyperX DDR4 3200MHz CL16
Lagring: Samsung 990 PRO 2TB, Samsung 970 EVO Plus 2TB - Nätagg: Seasonic FOCUS GX 650W Skärm: ASUS PG279Q 27" 1440p 144Hz G-Sync

Permalänk
Skrivet av Kimpur:

Ta kort på felet så kanske man kan hjälpa dig bättre. Det är i princip omöjligt att få virus på IOS-enheter. Och jag tvivlar starkt på att din mor lyckats med det eftersom jag antar att hon inte e så tekniskt insatt att hon jailbreakat sin ipad.

Skickades från m.sweclockers.com

jag tog bort den appen och eftersom hon gjorde detta och har återberättat det för mig har jag inte så jätte mycket att gå på
tyvärr. Men det som jag reagera på var att det kom från inställningar och inte från internet.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av whatisgoogle:

dum som hon var ladda hon ner skiten från appstore, jag googla programmet och det verkade legit men den versionen som hon ladda ner hade fel logga. Tog bort det efter jag såg att det ej va riktiga. och nej den är inte jailbreakad

Vad har hon laddat ner? Jag kan inte hitta något som heter novare extend i appstore.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av giplet:

Vad har hon laddat ner? Jag kan inte hitta något som heter novare extend i appstore.

kan ha stavat fel men jag tog bort skiten

kom på vad det hete programet som hon ladda ner hete onavo extend. men loggan stämde inte med den jag hitta på nätet så antog att det var nån fake som hon laddat ner.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Fick denna idag. Det var en websida som såg precis ut som inställningarna i telefonen och som ville dirigera mig vidare till AppStore.

Visa signatur