Permalänk

behöver hjälp med att hitta bra datorstol

Tjena, jag behöver hjälp att hitta en datorstol för högst 1300kr. Jag sitter vid datorn varje dag (runt 8 timmar) och just nu har jag en skräpstol som förvärrar min rygg så jag tänkte skaffa en kontorsstol (och idén slår mig nu ja). Iallafall jag kom fram till 2 st stolar men vill ha mer förslag och tips.

stol 1
stol 2

Era rekommenationer?

Permalänk
Medlem

Det bästa skulle egentligen vara att dra till Ikea eller Jysk mm för att prov sitta stolar och se vilka som passar dig men det är ju vad jag tycker.

Permalänk
Medlem

Jag är själv ute efter en bra stol som inte kostar multum men det är svårt att hitta.

Gillar utseendet och formen på stol 1 men det jag hört många klaga på att det är ruskigt svettigt att sitta på konstläder, framförallt under sommaren. Tyvärr verkar de flesta stolarna i denna prisklass vara tillverkade av just detta.

Egentligen är det nog värt att lägga några kronor extra på en bra och ergonomisk stol då flera timmar om dagen kommer att påverka ryggen i längden.

Har funderat lite på denna. Verkar vara rätt bra till ett hyfsat pris. Någon som testat den?
Gamingstol Toretta Grey

Permalänk
Medlem

Medicin boll ska va bra att sitta på.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x