Astro Gaming A40, Kingston HyperX Cloud II och Logitech G930

Permalänk
Medlem

Kan någon leda mig i hörlurs djungeln?! Har sennheiser pc360 huyr mycket ska jag pynta för uppgradera? Mina nuvarande e 5år o pajjar.. Har asus essence stx och vill ej ge mer än 1700 eller maximalt 2papp

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk

Kingston HyperX Cloud II ser ut som kopia av Qpad QH-90, lite annorlunda dosa bara.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasmann1:

Kingston HyperX Cloud II ser ut som kopia av Qpad QH-90, lite annorlunda dosa bara.

Samma OEM (Takstar)

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Jag är inne på mitt tredje Logitech g930 och det finns inga skönare bättre trådlösa lurar.

De första rullade jag över med min stol. Köpte nya. De andra började glappa i laddkontakten efter 3.5 år typ, till slut kunde de inte ladda. köpte nya är inne på mitt tredje är supernöjd.

De är väldigt hårda i början. Förmodligen därför de säger att de klämmer och sitter dålkigt.

De loosar upp efter typ 4 dar.

Danboffe rekommenderar

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

Har ägt x antal så kallade "spelheadsets" under åren. Gav dock upp allt vad sånt hette och införskaffade mig ett par riktiga Hi-Fi lurar, vilket är något utav det bästa jag gjort.

Visa signatur

DATOR: [ASUS P8Z77-V DELUXE | ASUS GeForce GTX 670 DIRECT CU II | Intel 330 series 120GB | Intel Core i5 3570K | Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | Corsair Hydro H80 | Cooler Master M2 620W Modular | Fractal Design Arc Midi R2 USB 3.0]

FOTO: [Nikon D80 | Nikon SB-700 | Nikon 50mm 1.4/f | Sigma DC 18-50mm 2.8/f EX MACRO HSM]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

DT770 +modmic eller Samson meteor alla dagar i veckan annars trådlöst Sennhesier RS serien och samson meteor

Kingston-lurarna måste ju vara tillverkade av Beyerdynamic, med tanke på hur de ser ut.... Annars hade de ju stämt dem direkt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Man får inte en bra bild av ett headsett efter bara några timmar, som sagt ovanför så är Logitech headsetten rätt styva i början (G930 / G35) men lossar upp lite efter ngn dags användning.

Har ett par G35 och tycker dem är jättesköna, ska uppgradera till ett par G930 snart (synd man missade den där Dustin 799:- rean på dem) 1600 känns lite högt men G35 ligger ju runt 1000 så så farligt är det nog ändå inte, köpte mitt G35 på rea för 499:- vilket är ett väldigt bra pris för dem lurarna, går inte att få bättre lurar för 500:- än dem.

Själv tycker jag basen är väldigt bra i mina G35 och ljudet i ex Spotify är väldigt rent och bra, filmer på kvällarna i headsettet är också väldigt bra med lagom bas vid explosioner. När jag lirar CS:GO hör jag väldigt lätt vart alla är så surround ljudet funkar som det ska, skulle även gå så långt att säga att jag även har fördel mot dem som sitter med Siberia V2 skit i alla dess olika färger.

Som sagt ovan också så har mina aldrig klibbat fast eller suttit "hårt" mot huvudet. Micken är den bästa vi haft (polaren har också G35) och vi har inga problem med brus eller knaster när vi sitter i Teamspeak/skype, här går det även så långt att vi ibland frågar om den andra är kvar för att det är så tyst... Så micken är inget att klaga på. Sedan är det väll klart att om man sitter med "riktiga" grejer så som Blue Snowball Yeti mick och Sennheiser hörlurar eller ngt så är det troligtvis bättre ljud än i dessa "gamingheadsetts".

(har jämfört testets G930 med mina erfarenheter av G35 eftersom det i princip är samma headsett bara att G930 är trådlöst..)

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av fizzdan:

Kingston-lurarna måste ju vara tillverkade av Beyerdynamic, med tanke på hur de ser ut.... Annars hade de ju stämt dem direkt...

Kolla på Takstar Pro-80, första modellen av cloud lurarna var gjord på denna. Cloud 2 verkar också vara det.
Och stämma kinesiska företag brukar gå dåligt

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Och Logitech g35 fick dåligt ljud som nackdel, inte ens bra produkt.
Bort med kabel och tydligen gick produkten från ingen utmärkelse till utmärkt produkt.

Jag tar då en hel saltgruva till de här recensionerna.

Tur man hittade Sennheiser redan som liten pojk

Hahaha. Jo denna recension höll inte riktigt samma klass som övriga på swec. Sen är ju ljud alltid lustigt.
Men att ett plastigt, obekvämt och knarrigt headset kunnat få bra produkt är ytterst konstigt. Om g35 som redan testats även är samma som 930 fast med sladd blir det ju ännu konstigare.

Hoppas det finns jod i saltet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

Kan någon leda mig i hörlurs djungeln?! Har sennheiser pc360 huyr mycket ska jag pynta för uppgradera? Mina nuvarande e 5år o pajjar.. Har asus essence stx och vill ej ge mer än 1700 eller maximalt 2papp

Skickades från m.sweclockers.com

Om du var nöjd med PC360 och inte vill hoppa på något som är sämre eller mer artificiellt så är efterföljaren Game ONE. Finns i svart och vitt. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2369262

Bryr du dig inte i mikrofon så bör du kika på Sennheisers HD 598 eller HD 650. Kan även skaffa modmic till dem. HD650 är över din budget dock.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

DT770 +modmic eller Samson meteor alla dagar i veckan annars trådlöst Sennhesier RS serien och samson meteor

På tal om DT770, HyperX Cloud II påminner ju lite om Bayer utseendemässigt men det kanske också är allt haha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Om du var nöjd med PC360 och inte vill hoppa på något som är sämre eller mer artificiellt så är efterföljaren Game ONE. http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/195668-s...

Bryr du dig inte i mikrofon så bör du kika på Sennheisers HD 598 eller HD 650. Kan även skaffa modmic till dem. HD650 är över din budget dock.

Jag bytte från PC360->Game One pga av att PC360 sprack i plasten lite här och där (detsamma som mina HD555 gjorde, lol). Kan definitivt rekommendera dom. Inte så mycket för uppgradering (det är i princip samma hörlurar), men det är svårt att gå ifrån dom. Jag har ännu inte hittat bättre kåpor för mina öron.

Det finns Sennheiser PC 363D som är 7.1 variant av Game One/PC360, dom ska tydligen vara rätt så bra dom också. Game Zero om man vill ha stängda kåpor.

Permalänk
Medlem

Ville bara säga tack för en trevlig recension! Inte lika teknisk som Laxpudding men nog för att ge lite inblick i headsetvärlden.

Sen alla som säger att två membran räcker, det är stämmer men är inte implementerat i så många spel eller filmer. AMD true audio gör just det men är väl typ bara thief som stöder det? Själv skulle jag satsa på bra ljudkvalitet över finesser men vill gärna slippa sladd.

Någon som har tips på bra öppna kåpor som är trådlösa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fonus:

Min erfarenhet av G930:

  • Bra mic

  • Mycket bra "3d-ljud"

  • Det inbyggda batteriet blev kasst efter något år och blev sedan i praktiken icke trådlöst.

  • "Skinnet" var billig skit som började gå sönder efter ett par år.

Jag tycker iofs att 95 spänn för ett orginalbatteri och skruvmejslar som passar till är ett ganska bra pris:-)
Mina har gått i 3 år snart och det enda jag gjort med dom är att limma micken för den gick av när jag dammsög en gång och råkade rycka till laddkabeln så lurarna gick i golvet:)
Kolla längst ner på tillbehör så hittar du det billiga batteriet. http://support.logitech.com/product/wireless-gaming-headset-g...

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Väl medveten om att alla har olika smak när det kommer till ljud. Och just på grund av denna anledning så borde man väl ha byggkvalité och alla andra aspekter i åtanke när man sätter betyget.

Hur kan ett headset som knakar när man rör på sig få titeln Utmärkt? Ett mysterium.
Man vet inte om det är ett headset eller en glassbytta man har på huvudet.

Hur skulle det hjälpa om ett headset har fantastisk finish och känns stabila men ändå presterar sämre ljudmässigt än ett som knakar lite när du tar i dom? Dom knakar inte när man rör på huvudet jag lovar:-) Poängen med ett headset är väl att ha det på huvudet och använda det inte sitta och känna på det hela tiden? Hmm

Ursäkta för bump:-(

bump
Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

Väldigt underligt test..

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Hahaha. Jo denna recension höll inte riktigt samma klass som övriga på swec. Sen är ju ljud alltid lustigt.
Men att ett plastigt, obekvämt och knarrigt headset kunnat få bra produkt är ytterst konstigt. Om g35 som redan testats även är samma som 930 fast med sladd blir det ju ännu konstigare.

Hoppas det finns jod i saltet!

Yupp g35 testades här. Ska vara samma lur fast med nackdelen att den är trådlös (och antagligen sämre ljud pga det).
Även QH-90 som är exakt samma som Cloud 1 (mest troligt Cloud2 också).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Är det bara jag som är emot hela USB historian? Dedikerat ljudkort eller förstärkare är så mycket bättre utan alla olika digitala förbättringar. Analogt ftw.

Nu är du ute och cyklar.

Någonstans omvandlas alltid ljudet från digitalt till analogt.

På moderkortet är ju vanligast, eller så har man externt ljudkort i headsetet (usb headset) eller en extern DAC o.s.v. Digitalt ljud går inte att höra. I slutändan är det alltid analogt.

Ontopic så har jag ännu inte hittat ett gamingheadset som inte låter anus. Var även på mediamarkt och testade i princip varenda hörlur där inne och inte en enda lät bättre än mina Superlux HD-660. Det skall vara extern DAC och ett par lurar med balanserad respons i hela frekvensomfånget.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Ville bara säga tack för en trevlig recension! Inte lika teknisk som Laxpudding men nog för att ge lite inblick i headsetvärlden.

Sen alla som säger att två membran räcker, det är stämmer men är inte implementerat i så många spel eller filmer. AMD true audio gör just det men är väl typ bara thief som stöder det? Själv skulle jag satsa på bra ljudkvalitet över finesser men vill gärna slippa sladd.

Någon som har tips på bra öppna kåpor som är trådlösa?

Skickades från m.sweclockers.com

Äger den trådlösa versionen av A40. Astro A50 samt ett par Qpad QH-90
Mina A50 kompletterar mina slutna qh90 bra. Dom kan spela väldigt högt för dom som gillar det och har bra med bas. Samt en hel uppsjö av finesser som surround, filter för olika ljudkällor så man kan ställa volymen upp volymen enbart på den mjukvara man använder för kommunikation som exempelvis VOIP, Mumble, TS eller liknande.

Mina egna mic Tester

A50 Mic test.
http://vocaroo.com/i/s1tJWu2INemR
QH-90 Mic test
http://vocaroo.com/i/s1y3Mf0KCIbc

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Hur skulle det hjälpa om ett headset har fantastisk finish och känns stabila men ändå presterar sämre ljudmässigt än ett som knakar lite när du tar i dom? Dom knakar inte när man rör på huvudet jag lovar:-) Poängen med ett headset är väl att ha det på huvudet och använda det inte sitta och känna på det hela tiden? Hmm

Ursäkta för bump:-(

Hur ska jag annars bilda mig en uppfattning över vilka headset jag borde fara och provlyssna? Ska jag lita på vad artikelförfattaren, som uppenbarligen letar efter basfladdrande fjortislurar, säger om ljudet?
Ljud är högst personligt, och man bör ta alla tester med en nypa salt och bilda sig en egen uppfattning. Vi fick inte ens se en frekvenskurva i testet.

Då vore det bättre att man fokuserade på annat så man vet vad man borde kolla närmare på. Enligt mig iaf.

Mitt G930 knakar när jag rör på huvudet. Om ditt inte gör det än så vänta bara, det kommer.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Två membran är allt du behöver. Hjärnan uppfattar små skillnader i tiden det tar för ljudet att nå höger respektive vänster öra för att avgöra position. Detsamma gäller vare sig man har hörlurar på sig eller inte.

Här är ett rätt roligt klipp att lyssna på

https://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Anledningen till varför det där funkar så bra beror på att man har spelat in det med två mikrofoner som är intryckta i konstgjorda öron. Ljud studsar olika beroende från vilket håll det kommer från och detta snappar mikrofonerna upp. Kommer det framifrån så blir ljudet klarar, och kommer det bakifrån så blir det lite dovare ljud eftersom att det studsar mot baksidan av öronmusslan. Funkar bra för ljudinspelningar, men det funkar inte i spel.

Den här bilden förklarar nog bättre än vad jag kan beskriva. Det är så här en typisk mikrofonuppsättning ser ut när man vill skapa en virtuell frisörsalong eller vad man nu vill göra. Och hemligheten bakom det är alltså öronen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag köpte min G930 för en månad sen, då var det lägsta priset 2100 vilket jag köpte det för. Nu går det få tag på en för 799... FML

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av J0hAnN48:

Jag köpte min G930 för en månad sen, då var det lägsta priset 2100 vilket jag köpte det för. Nu går det få tag på en för 799... FML

Var ser du det dom har utgått snart hos alla återförsäljare.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Hur ska jag annars bilda mig en uppfattning över vilka headset jag borde fara och provlyssna? Ska jag lita på vad artikelförfattaren, som uppenbarligen letar efter basfladdrande fjortislurar, säger om ljudet?
Ljud är högst personligt, och man bör ta alla tester med en nypa salt och bilda sig en egen uppfattning. Vi fick inte ens se en frekvenskurva i testet.

Då vore det bättre att man fokuserade på annat så man vet vad man borde kolla närmare på. Enligt mig iaf.

Mitt G930 knakar när jag rör på huvudet. Om ditt inte gör det än så vänta bara, det kommer.

Då måste du ha fått ett dåligt exemplar, mina är knäpptysta när jag vrider på mitt huvud iafall.-)

Skrivet av jonas1972:

Var ser du det dom har utgått snart hos alla återförsäljare.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Och Logitech g35 fick dåligt ljud som nackdel, inte ens bra produkt.
Bort med kabel och tydligen gick produkten från ingen utmärkelse till utmärkt produkt.

Jag tar då en hel saltgruva till de här recensionerna.

Tur man hittade Sennheiser redan som liten pojk

Ja när dessutom just dom hörlurarna har ett statiskt brus genom klippet. Trodde felet var hos mig, men stod även en bit ner under ljud filen.

Är inget kul att lyssna på en polare med det ljudet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Kolla på Takstar Pro-80, första modellen av cloud lurarna var gjord på denna. Cloud 2 verkar också vara det.
Och stämma kinesiska företag brukar gå dåligt

Åfan, det var intressant ju...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Haft G35 sen de släpptes.
+Bra surround ljud
+Bra mic, har suttit på skype med en dammsugare 4m ifrån och folk har inte stört sig på det, så plockar inte upp ljud långt ifrån lika mycket som de nära.
+Passformen sitter bra på mig med utbytt bara bågar.
+Macroknapparna och ljudhjulet.

-Når inte hela vägen om man gillar hög musik i lurarna men normal nivå är ok.
-Mina knarrar oxo på en sidan när jag rör dem men inget medans de sitter på huvudet.
-kuddarna smular sönder efter 2år typ, köpte dock 3 par från Kina för 50kr med frakt så w/e.(Logitechs priser var typ 150kr med frakt för 1par)
-Micken har blivit lite lös under åren så åker ner ibland, man kan ju vända upp den då mute'as den lite irriterande men finns även mute knapp så inte hela världen. Kanske går att fixa t.om

+- Kabeln är väldigt hård (sleevad) och sitter i ett rejält fäste i lurarna vissa stör sig på kabeln men jag tycker att när man väl satt fast den så är den inte alls störande, kanske om man åker rundor mycket på LAN eller liknande.

Antar att G930 delar de flesta egenskaper.

Permalänk
Medlem

Är ju snäppet dyrare men efter man gått igenom tre par av keffa Corsair gaming lurar så blev det dags att inhandla ett ordentligt system med ljudkort + DT 770 PROs och pilla det till ett headset.

Burken och allt omkring det är med gaming i tanke men kommer aldrig mer gå tillbaks till "gaming" ljud.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Skrivet av Dallebull:

Haft både G35, G930 och G430.
Väldigt hög byggkvalitet i G35 och G930, ljudkavaliten lämnar dock lite att önska för prisnivån.
Dock är det exakt samma element i G430 fast lite billigare tyg/skum och plasten känns inte lika högkvalitativ, man tappar snabbknapparna (som jag aldrig använde) Jämfört med G35 och Trådlöst mot G930, men i övrigt är det samma hörlurar alla 3.

Sedan jag gått upp en prisklass till musikgrejjer och inte gamingrejjer lär jag dock inte gå tillbaka till Logitech igen.

Kul att du säger att de är väldigt lika då testet på G35 som gjordes blev många förvånade över när han sa att micken var dålig och att basen tog över mycket, vet en som sa att det är mer bas i G930, vet inte om det är sant dock. Nu ser det i alla fall annorlunda ut, micken är helt plötslig bra och ljudet välbalanserat. Visst det är inte samma lurar men som du säger väldigt lika.

Permalänk
Medlem

Inte är ju nåt simpelt i denna värld, vare sig det är att köpa ny skärm, ny burk eller nytt headset.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.