Permalänk
Medlem

Vattenskadad Iphone

Blev ganska osäker på detta.
Tidigare blev min Iphone 6 dränkt i en pool i Spanien.
Försökte torka den i ungnen under några dagar på låg värme men hjälpte inte
Nu så tänkte jag att sälja den, då så många kan laga det mesta med Iphones .
Men då slog det mig.
Telefonen var ju på när den kom i poolen hur blir det om jag nu säljer den och den som köper den får igång den.
Kommer han se alla info som var på telefonen om han får igång den telefonnr mail bilder mm?
Telefonen hade kod för att öppna den ”kodlås”

Permalänk
Medlem
Skrivet av knoppa:

Blev ganska osäker på detta.
Tidigare blev min Iphone 6 dränkt i en pool i Spanien.
Försökte torka den i ungnen under några dagar på låg värme men hjälpte inte
Nu så tänkte jag att sälja den, då så många kan laga det mesta med Iphones .
Men då slog det mig.
Telefonen var ju på när den kom i poolen hur blir det om jag nu säljer den och den som köper den får igång den.
Kommer han se alla info som var på telefonen om han får igång den telefonnr mail bilder mm?
Telefonen hade kod för att öppna den ”kodlås”

Det här är inte 100% men rent spontant om hur saker och ting fungerar så kommer den behövas starta upp och då kommer den behöva det kodlås som du pratar om, för att logga in.
Någon som kan verifiera detta?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av knoppa:

Blev ganska osäker på detta.
Tidigare blev min Iphone 6 dränkt i en pool i Spanien.
Försökte torka den i ungnen under några dagar på låg värme men hjälpte inte
Nu så tänkte jag att sälja den, då så många kan laga det mesta med Iphones .
Men då slog det mig.
Telefonen var ju på när den kom i poolen hur blir det om jag nu säljer den och den som köper den får igång den.
Kommer han se alla info som var på telefonen om han får igång den telefonnr mail bilder mm?
Telefonen hade kod för att öppna den ”kodlås”

Börja med att lägga telfonen i en påse ris i en vecka. efter det kommer den troligen gå att starta och då kan du göra en factory reset.

sen är det bara att sälja den till någon som vill laga den, skärmen kommer fungera med lite färgfel.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem

Skulle tro att den här kollen, förutsatt att han får kodlåset, kan komma åt all din information, ja. Sedan, är inte en såld telefon värdelös så länge ett gammalt apple-ID ligger kvar?

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Man med flera butiker som reparerar elektronk här, bland annat iphones..
INGET RIS! ALDRIG RIS!

Priset man betalar för en reservdelstelefon av modell iphone 6 just nu är runt 300-400 kr.

Det du kan göra är att logga in på apple's sidor och ta bort telefonen där ..
https://support.apple.com/kb/PH2702?locale=sv_SE

Citat:

Allt ditt innehåll raderas och någon annan kan nu aktivera enheten.

Problemet med det är att om du säljer den till en fixare så kan ju inte dom veta att du verkligen har gjort det, därav det låga priset.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN