Rykten om AMD-förvärv avlöser varandra

Permalänk
Melding Plague

Rykten om AMD-förvärv avlöser varandra

Rykteskvarnen om att AMD är ute för försäljning går på högvarv. Nu ansluter sig Microsoft till listan av aktörer som uppges vara intresserade av processormakaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

OM nu AMD ska slås ihop med någon alls så vore ju Samsung eller MS bäst i mitt tycke

Svar på flamebait
Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag hoppas innerligen att Samsung inte tillåts köpa AMD. Det skulle vara katastrofalt för marknaden av etablerade spelkonsoler och således i längden för utvecklandet av spel till både dessa och PC.

Varför? För att det första Samsung kommer göra är att implementera AMDs grafikhårdvara i sina TV apparater och sedan finns det inte längre något behov av en spelkonsol. Men kommer vi då få se spelutveckling som boostas lika hårt av Samsung som den görs av Microsoft, Sony och Nintendo? Knappast. Istället kommer vi få se på sin höjd mer avancerade mobilspel och något enstaka tredjepartslir på en allt mer fattig marknad.

Microsoft är nog det bättre valet här. Möjligtvis Qualcomm.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Det bästa hade ju varit om de på något sätt skulle klara av att stå på egna ben men det känns som för sent för det. Om det ska säljas borde nog Samsung eller Microsoft vara det smartaste valet då de har de finansiella musklerna att hålla igång AMD en lång tid framöver. Även fast den verksamheten skulle gå med förlust.

Hur som helst ser jag fram emot nästa höst för att se hur de lyckas med Zen. Jag skulle tro att en APU med Zen (och kanske till och med HBM2 för VRAM istället för DDR3/DDR4?) skulle kunna bli en storsäljare. Till en APU hade det ju räckt långt med 2GB VRAM och hälften av bandbredden som första generationen HBM kan ge, för att hålla ned kostnaden. Det är i alla fall vad jag hoppas på inför ett litet bygge

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Men visst AMD på processor sidan blir bara mindre och mindre attraktivt (även om jag köpte en APU i söndags). FX8350/8320 står sig fortfarande rätt bra emot Intels I5:or så helt värdelösa är de inte.

Tagit bort svar på flamebait
Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill om Microsoft men tror att de skulle driva AMD framåt bättre än alternativen. Dom har för vana att tänka stort och tror AMD behöver det just nu.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem

Ställer mig lite tveksam till ryktet, känns inte som att MS har nog att tjäna på detta. Processorerna är inte (just nu) bra nog för att tävla mot Intel i strömförbrukning (som MS tycker är väldigt viktigt). Kostnaderna för xbox skulle väl gå ner men troligen inte så mycket som man kan tro, det blir ju bra de procent som AMD tar i vinst. Det handlar nog bara om ett fåtal procent av hela xboxens kostnad.

APU är iof ett spännande koncept för MS som jag tror passar in i deras koncept om framtidens datorer men vore det inte bättre att bara gå in som strategisk partner med AMD då?

Man ska inte lägga för mycket vikt vid rykten som dessa, dels kan de vara helt falska men även om MS har disskuterat ett upköp så är det långt ifrån att det blir verklighet. Stora företag disskuterar uppköp av andra företag hela tiden. Det finns många anställda på MS som har det som enda arbetsuppgift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Jag hoppas innerligen att Samsung inte tillåts köpa AMD. Det skulle vara katastrofalt för marknaden av etablerade spelkonsoler och således i längden för utvecklandet av spel till både dessa och PC.

Varför? För att det första Samsung kommer göra är att implementera AMDs grafikhårdvara i sina TV apparater och sedan finns det inte längre något behov av en spelkonsol. Men kommer vi då få se spelutveckling som boostas lika hårt av Samsung som den görs av Microsoft, Sony och Nintendo? Knappast. Istället kommer vi få se på sin höjd mer avancerade mobilspel och något enstaka tredjepartslir på en allt mer fattig marknad.

Microsoft är nog det bättre valet här. Möjligtvis Qualcomm.

Din farhåga om Samsung och deras implementation av AMD's grafikkretsar inbyggda i TV-apparater som ersättning för konsoller ser jag som mycket verklighetsfrånvänd. Det finns inte en chans att spelkonsoller skulle implementeras i TV-apparater som en verklig utmanare till traditionella diton, dels för att konsollmarknaden innebär enorma intäkter för bl.a. Sony och Microsoft (förresten - varför skulle inte Sony redan ha gjort detta om det skulle vara så bra?), och dels för att målgruppen som vill köpa TV och konsoll ihopbyggd lär vara försvinnande liten. Men även för att utvecklingen av TV-apparater går mot mer och mer slimmade modeller där inbyggnad av konsoller inte passar in i bilden (hehe, visst fick jag till det där )

Att konsollmarknaden skulle bli utplånad och gå över till mobilspelsliknande titlar är ju bara vansinnigt att ens tänka sig.

Nä, nog är du ute och cyklar med din oro över vad Samsungs uppköp av AMD skulle innebära, säger jag.
Däremot är det svårt att säga om huruvida Samsung eller Microsoft skulle vara bäst som uppköpare, men båda har vettig ekonomi, så i alla fall det skulle ju båda gott för framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucius:

Jag hoppas innerligen att Samsung inte tillåts köpa AMD. Det skulle vara katastrofalt för marknaden av etablerade spelkonsoler och således i längden för utvecklandet av spel till både dessa och PC.

Varför? För att det första Samsung kommer göra är att implementera AMDs grafikhårdvara i sina TV apparater och sedan finns det inte längre något behov av en spelkonsol. Men kommer vi då få se spelutveckling som boostas lika hårt av Samsung som den görs av Microsoft, Sony och Nintendo? Knappast. Istället kommer vi få se på sin höjd mer avancerade mobilspel och något enstaka tredjepartslir på en allt mer fattig marknad.

Microsoft är nog det bättre valet här. Möjligtvis Qualcomm.

Foliehatt på? Hur tror du konkurrensen PS4 vs Xbone kommer utvecklas om M$?

Permalänk
Medlem

Det hänger väl helt på vad som händer med x86 licensen, det är ju ett måste för att det ska vara intressant för någon. Så det är ju Intel som bestämmer...

Permalänk

Då Intel gått ihop med Altera skulle jag vilja se AMD gå ihop med Xilinx. Kan bli en intresant utveckling.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Nu ser jag inte till vad som är bäst för köparen, utan vad som vore bäst för AMD.

Samsung har egen tillverkning, tillverkar redan CPUer och har erfarenhet inom halvledartekniker. Deras erfarenhet, på AMDs patent och chip skulle utan tvekan ge bäst chans för att bli en kraftig konkurrent till både Intel och Nvidia.
Resultatet bör bli att prispress och utvecklingen får fart igen och vi som kunder får vettiga alternativ.

Microsoft kanske hade fungerat, men MS har redan ätit upp Nokia, utan att faktiskt göra något speciellt med det. MS har utan tvekan kapitalet att pressa fram något vettigt, men de saknar halvledar-erfarenhet, de saknar tillverkning (måste då hyra in sig) och risken är att MS lägger det i en sido ficka som de verkar göra med mycket annat.

Qualcomm har halvledar-kunskap och erfarenhet inom CPU delen, men de har nog aldrig byggt så avancerade chip som GPUer. Dock har de lyckats bra med det lilla de har, och är idag stora på ARM marknaden. Dock har de nog inte extrema kapitalet för att pressa ut AMDs brister och problem, och det riskerar gå mycket förlorat om de ska prioritera något och släppa något.

Allt detta förutsätter dock att x86 licensen går vidare, vilket är lite... knepigt. Jag är inte jurist, eller insatt, men om jag förstått det rätt så får AMD inte sälja den licensen. Men samtidigt så lever AMD på x86-64 licensen som bygger på den, och den får de sälja.
Intel får inte heller ur konkurrens syfte, äga hela marknaden.

Blir svår framtid oavsett, men om AMD tar sig till 2016 så tror jag att Zen blir deras "sink or swim". De måste lyckas med den...

Permalänk
Skrivet av Alucius:

Jag hoppas innerligen att Samsung inte tillåts köpa AMD. Det skulle vara katastrofalt för marknaden av etablerade spelkonsoler och således i längden för utvecklandet av spel till både dessa och PC.

Varför? För att det första Samsung kommer göra är att implementera AMDs grafikhårdvara i sina TV apparater och sedan finns det inte längre något behov av en spelkonsol. Men kommer vi då få se spelutveckling som boostas lika hårt av Samsung som den görs av Microsoft, Sony och Nintendo? Knappast. Istället kommer vi få se på sin höjd mer avancerade mobilspel och något enstaka tredjepartslir på en allt mer fattig marknad.

Microsoft är nog det bättre valet här. Möjligtvis Qualcomm.

Detta är verkligen något att oroa sig för!

Men har du tänkt på att om Microsoft köper AMD så kommer Windows att bli exklusivt för AMD processorer och GPUer, Playstation 4 kommer inte få använda sig av AMD processor och kommer därför att sluta säljas, Nvidia kommer att förlora marknadsandelar då gamers inte längre kan köra Nvidia grafikkort tillsammans med Windows, Microsoft och AMD kommer sedan ta över världen och alla dör

Ursäkta min sarkasm men det var väldigt mkt "foliehatt" över ditt inlägg så jag kunde inte låta bli Jag hoppas ditt inlägg var menat som ett skämt och att du inte tar illa upp

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Det är klart att företag vill köpa upp AMD då deras marknadsvärde är riktigt riktigt lågt.
Jämför amd 1.82B mot nvidia 10.82B.
Företaget borde vara värderat högre med tanke på vilken kompetens som finns innanför väggarna.

Permalänk
Medlem

Det är inget fel på AMD's grejer, men de är inget vidare med marknadsföring/PR. Här skulle de kunna få hjälp av MS faktiskt. Men oavsett vem som köper AMD så hoppas jag att de får fortsätta med det de gör så att Intel/nvidia får vidare konkurrens på PC-marknaden.

Permalänk
Avstängd

Samsung eller MS, jag tror båda skulle bli en bra ägare. Vad AMD behöver är ju pengar och det har dom båda hur mycket som helst av.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Har själv inte tänkt på Microsoft som ett alternativ innan, men jag tror absolut de skulle kunna göra bra ifrån sig med AMD!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Divil: värderingen är marknadsmässig inte emotionell. under de senaste åren så har företaget nästan inte gjort annat än rebrands. I sin nuvarande form är inte företaget värt speciellt mycket på marknaden. 1,81 miljarder dollar är iofs inte så lte pengar.

Permalänk
Medlem

Om Microsoft skulle köpa upp AMD så skulle man förhoppningsvis kunna njuta av bättre funktionalitet och drivrutiner för Windows O.S. Dock skulle det också kunna innebära att de slutar utveckla drivrutiner för andra operativsystem, så tråkigt för användare där.

Permalänk
Medlem

Aldrig Samsung, riktigt fult företag.
Kort lista:
Dåligt hanterande av människor
Blockerat Windows update och ljuger om det
Fiaskot kring 840 serien
Dåligt uppdaterande av mobiler
Kass mjukvara rent allmänt

Sedan har vi microsoft som i princip är helt tvärt om, de är bra på allt ovan. Tar mycket väl hand om anställda. Gör bra hårdvara och grym mjukvara. Microsoft är dessutom betydligt mer i samma bransch som AMD än vad Samsung är, för att inte tala om geografisk position.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Neeej.. låt inte MS köpa AMD också.. det vore förfärligt.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Proffsmobbare

Personligen hoppas jag på att AMD splittrar upp CPU och GPU-sidan av företaget. Det är tråkigt att se hur dåliga satsningar på CPU-sidan ska behöva påverka produkter och drivrutiner även på GPU.

http://www.sweclockers.com/nyhet/20253-amds-forskningsbudget-...

Permalänk

Jag tycker det är lite konstigt att man inte nämner investerarna från Abu Dhabi som tänkbara att förvärva AMD. De äger redan en ganska stor del av AMD om jag kommer ihåg rätt så det borde kanske göra dom till ett tänkbart alternativ?

Annars känns Samsung och Microsoft som bra alternativ mest med tanke på deras starka ekonomi men då kan man också undra om AMD fått fortsätta som det är nu eller om de hade fått göra specifika produkter till den av dessa som köpt upp AMD.

Det allra bästa oavsett hade varit om AMD kunnat vända resultaten själva utan att bli uppköpta!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen inte på Samsung. Förstår inte den här kärleken till Samsung faktiskt, måste vara att man inte har riktigt koll på företaget? Dels, precis som @xcluzive skriver så rent prestandamässigt så ligger Samsung efter Apple när det gäller mobiler trots "bättre" hårdvara på papperet, dels så har de valt att inte fasa ut giftiga ämnen från sina produkter, de har blivit påkomna med att fuska i benchmarks-program, tog väldigt många år innan de ens bad om ursäkt för att de hade använt giftiga ämnen i deras fabriker där många av deras anställda blev drabbade av cancer och en stor del dog, de har problem med att hålla sig till mänskliga rättigheter i deras egna fabriker (blivit bland annat stämda av Brasilien och framröstade som tredje värsta företaget i världen) m.m. Så förstår verkligen inte den här kärleken till Samsung.

Permalänk
Medlem

Microsoft kan knappast vara ett bra val. Har de åstadkommit något bra de senaste 10 åren? Enda jag tänker på idag när jag hör namnet är att de ständigt lyckas fatta dåliga beslut!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Låt Intel köpa Ati delen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem

hoppas inte microsoft förstör surface genom att sätta amd processorer i dem...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Nu ser jag inte till vad som är bäst för köparen, utan vad som vore bäst för AMD.

Samsung har egen tillverkning, tillverkar redan CPUer och har erfarenhet inom halvledartekniker. Deras erfarenhet, på AMDs patent och chip skulle utan tvekan ge bäst chans för att bli en kraftig konkurrent till både Intel och Nvidia.
Resultatet bör bli att prispress och utvecklingen får fart igen och vi som kunder får vettiga alternativ.

Microsoft kanske hade fungerat, men MS har redan ätit upp Nokia, utan att faktiskt göra något speciellt med det. MS har utan tvekan kapitalet att pressa fram något vettigt, men de saknar halvledar-erfarenhet, de saknar tillverkning (måste då hyra in sig) och risken är att MS lägger det i en sido ficka som de verkar göra med mycket annat.

Qualcomm har halvledar-kunskap och erfarenhet inom CPU delen, men de har nog aldrig byggt så avancerade chip som GPUer. Dock har de lyckats bra med det lilla de har, och är idag stora på ARM marknaden. Dock har de nog inte extrema kapitalet för att pressa ut AMDs brister och problem, och det riskerar gå mycket förlorat om de ska prioritera något och släppa något.

Allt detta förutsätter dock att x86 licensen går vidare, vilket är lite... knepigt. Jag är inte jurist, eller insatt, men om jag förstått det rätt så får AMD inte sälja den licensen. Men samtidigt så lever AMD på x86-64 licensen som bygger på den, och den får de sälja.
Intel får inte heller ur konkurrens syfte, äga hela marknaden.

Blir svår framtid oavsett, men om AMD tar sig till 2016 så tror jag att Zen blir deras "sink or swim". De måste lyckas med den...

Håller med om att det skulle vara katastrofalt för marknaden. Enligt tidigare information (kan inte hitta länk) kommer x86 inte kunna överföras vid förvärv av AMD. Detta kan såklart ändras. Frågan är om Intel skulle anses ha monopol över processor marknaden endast pga x86 när det finns många andra instruktions-set som används.

Intel har hållt på med en väldans massa fula knep historiskt sett så om AMD nu blir uppköpt kommer det bli intressant att se händelseförloppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Din farhåga om Samsung och deras implementation av AMD's grafikkretsar inbyggda i TV-apparater som ersättning för konsoller ser jag som mycket verklighetsfrånvänd. Det finns inte en chans att spelkonsoller skulle implementeras i TV-apparater som en verklig utmanare till traditionella diton, dels för att konsollmarknaden innebär enorma intäkter för bl.a. Sony och Microsoft (förresten - varför skulle inte Sony redan ha gjort detta om det skulle vara så bra?), och dels för att målgruppen som vill köpa TV och konsoll ihopbyggd lär vara försvinnande liten. Men även för att utvecklingen av TV-apparater går mot mer och mer slimmade modeller där inbyggnad av konsoller inte passar in i bilden (hehe, visst fick jag till det där )

Att konsollmarknaden skulle bli utplånad och gå över till mobilspelsliknande titlar är ju bara vansinnigt att ens tänka sig.

Nä, nog är du ute och cyklar med din oro över vad Samsungs uppköp av AMD skulle innebära, säger jag.
Däremot är det svårt att säga om huruvida Samsung eller Microsoft skulle vara bäst som uppköpare, men båda har vettig ekonomi, så i alla fall det skulle ju båda gott för framtiden.

Microsoft och sony betalar just nu 100$ per grafikprocessor till AMD för PS4 respektive Xbone. Det är en av de stora orsakerna till att microsoft vill åt AMD enligt de rykten som publicerats eftersom att bara besparingen på dessa avgifter för microsoft uppgår i nästan lika högt värde som AMD är värderat som företag idag. 1,26 miljarder dollar för GPUs till Xbone att jämföra med 1,81 miljarder dollars värde på hela AMD.

Detta är också orsaken till att du inte ser AMD GPUs i Sonys TV apparater. Sony har inte råd med både utgiften för GPUs till PS4 och avgiften för GPUs till sin TV portfölj. Skulle de välja TV portföljen så begränsar de sin "Install base" till endast folk som har just de specifika modeller av Sony TV apparater som skulle ha dessa GPUs. Med en färdigutvecklad konsol så som PS4 så fungerar den till alla tillverkares TV apparater så länge de har stöd för HDMI, vilket ger en betydligt större "install base". Det är således inte logiskt för Sony att köra GPUer i sina TV apparater.

Samsung å sin sida har inte någon arm i företaget som sysslar med gamingprodukter. Skulle de köpa AMD och därmed kunna slippa kostnaden per grafikprocessor på 100$ så är det betydligt mer logiskt för dem att implementera dessa i sitt TV utbud. De behöver själva inte kasta pengar på mjukvaruutveckling för detta heller utan endast öppna sitt nuvarande embryo till distributionsplattform för indie utvecklare och reguljära publishers. Dessa lär dock inte se röken av den typ av pengar Microsoft och Sony idag investerar i spelutveckling för sina konsoler vilket i samband med att install basen för traditionella konsoler krymper, gör att mindre pengar totalt investeras i spelutveckling för dessa plattformar.

Siffrorna tagna från: http://www.kitguru.net/components/anton-shilov/microsoft-is-i...

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Då Intel gått ihop med Altera skulle jag vilja se AMD gå ihop med Xilinx. Kan bli en intresant utveckling.

Jo, xilinx har ju själv ganska bra koll på kisel så detta känns ju som ett bra alternativ för konkurrensen

Skickades från m.sweclockers.com