Microsoft kan lägga ned Windows Phone till förmån för Android

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Oj, har de sålt fyra WP-telefoner istället för tre i England?

.

Vilket skämt. Mycket kreativt. Wow.

Dold text
Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Nej, jag håller inte med.
Av två skäl:
1. Använder WP 8.1 själv. Laggar aldrig, trots att det inte har riktig multitasking, men det går ändå att få mycket gjort. Väldigt nöjd och uppdateringarna kommer ändå rätt ofta. Genomtänkt förpackning liksom. Visst skulle det vara bra med fler program. Men samtidigt finns det många väldigt bra program. Det är ju inte mängden program som är viktiga utan hellre färre och bättre.

2. Win 10 verkar ju - som påpekat tidigare med just möjligheten att koppa in en skärm och tangentbord - en förträfflig idé. Särskilt om man då också får ihopkoppling mellan mobil, riktig, dator och molnet.
2.1 Det gör möjlighet att expandera på sk "tillväxtmarknader", där gemene man inte har råd eller möjlighet att ens köpa en genomsnittlig Sweclockers burk, men en mobil är en högst tänkbar och socialt viktig investering.
2.2 När mobilerna nu är såpass kraftiga att de i ett litet smidigt paket innehåller på SoC lagom med kraft för att köra rätt stora skärmer och rätt lagom tunga program på liten strömförbrukning ger det en flexibel lösning till platser där ström kostar rätt mycket.

Jag skulle snarare föreslå att:
1. Lumia får två designs, eller att MS släpper in möjligheten att modda användargränssnittet till ett annat utseende. Så att de som inte gillar "Metro" tiles och allt det där kan få ett GUI som funkar lite annorlunda och upplevs av dem som bättre.
2. Fortsatt bra språkstöd - bredda det istället.
3. Fler protokollstöd för säkerhet (VPN, Openvpn och andra).
4. Möjlighet att en Windows Phone kan kopplas direkt till en extern disk och sådant så att man via en vettig kopplingstation (USB 3.1/ Type C borde kunna göra sådant) kan i princip få en hel vettig dator.
5. Antingen själva eller bjuda in parter som kan utveckla program med fullvärdig funktionalitet som på sikt kan integreras som funkar på mobiler. Dvs tex ett base-excel med de flesta funktioner (inte som dagens Windows RT), eller layout program etc.
Vad det innebär väl att man fortsätter på spåret från Stordator - hem-pc - laptop - tablet/mobil.

Visa signatur

Laptop: HP ZBook 15.
WS : i9-9900K, Asus Prime-A, 24 GB ram @3600 MHz, Qaudro K4000, 2 TB SSD + blandade HDD.

Permalänk
Proffsmoddare

Köpte en Windows phone för ett tag sen då det såg lite spännande ut, men det systemet var på gränsen till oanvändbart. Jag är ärligt talat förvånad över att det fortfarande ens finns kvar på marknaden.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Varför skulle Microsoft göra det? Ska de bli en hårdvarutillverkare då? Förstår inte alls. Känns inte rimligt.

Nä, detta tar jag med en lastbil salt innan jag hör något från säkrare källor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Vilket skämt. Mycket kreativt. Wow.

Mata inte trollet. Vet att det är svårt att låta bli.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Rekordmedlem

Så länge de marknadsför tramset som windows phone är det dött, om de däremot kommer med en dockbar telefon som de marknadsför som skrivbordskompatibel dator så har de en megasuccé.
Vem vill ha en usel inkompatibel telefon som "kör nått os ingen känner igen" jämfört med en telefon som kan bli den närmast fulländade portabla lösningen alla väntar på och som kör "datorwidows"
Bort med fokus från telefon och appar och lägg det på skrivbordet och program samt dockning.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Finns ingen logik i att tro som rubriken, för den som är lite påläst kring utvecklingen kring Windows 10.

Permalänk
Medlem

Jag hade en Lumia 1020. Kameran på den var fantastiskt men WP var riktigt riktigt uselt. Eller, uselt är kanske inte rätt ord, snarare snudd på oanvändbart pga total brist av appar. Microsoft har ett enormt avstånd att ta igen om de ska komma upp till samma volym av programutbud som iOS och Android. Det borde ha varit uppenbart ifrån början. Om de ska satsa på något eget, då måste de göra det kompatibelt med Android. Det borde inte vara en omöjlighet att kunna erbjuda W10 kompatibilitet över alla plattformat OCH access till hela PLAYS utbud.

Fattar inte varför MS gör sånna här basala missar om och om igen.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk

om de var tvungna att ta dö på Nokia får de fan ta och fortsätta. jag har nokia 1520, förutom att kameran inte är så bra så fungerar allt som det ska. dock så kör jag inte med många appar.

Permalänk
Medlem

Om jag känner Microsoft rätt så kastar de inte in handduken i första taget. Windows Phone har bara funnits på marknaden i 4-5 år. De kommer nog på något.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Oj, har de sålt fyra WP-telefoner istället för tre i England?

.

I UK hade WP 10% marknadsandel under maj 2015, så det handlar om några fler än 4 st...
I de fem största marknaderna i EU (EU5) så hade de 9.5% under maj (jämfört med 8% maj 2014).

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protopia:

Om jag känner Microsoft rätt så kastar de inte in handduken i första taget. Windows Phone har bara funnits på marknaden i 4-5 år. De kommer nog på något.

Hmm, microsoft har lagt ner mycket saker som varit äldre och yngre än Windows Phone. MSN TV, MSN Messenger, Zune, BOB, Winows MediaCenter, TabletPC, MSN SmartWatch, ActiMates, CardSpace, Works, Ensemble, Encarta och många många fler samt massor med Windows Live tjänster så som (live messenger, labs, spaces, office live mfl).

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Hmm, microsoft har lagt ner mycket saker som varit äldre och yngre än Windows Phone. MSN TV, MSN Messenger, Zune, BOB, Winows MediaCenter, TabletPC, MSN SmartWatch, ActiMates, CardSpace, Works, Ensemble, Encarta och många många fler samt massor med Windows Live tjänster så som (live messenger, labs, spaces, office live mfl).

Jag säger inte emot dig, men jag tror att just det här är något som de vill fortsätta försöka med ett tag till. Det går ju bättre för dem nu, även om det är långt kvar till konkurrenterna. Vi får se helt enkelt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Det vore det bästa som kan hända för oss PC-användare. Windows 8 var ju en katastrof och det berodde på att man ville att OS för både PC och mobiler skulle se likadant ut. Varför? Jo, för att PC-användare skulle känna igen sig och då köpa en WinTelefon. Detta gjorde att hela PC OS blev fullt av luft och elände och helt omöjligt att använda med tangentbord och mus. I princip struntade MS totalt i oss PC-användare till förmån för framtida marknadsandelar inom mobiltelefoni.

Problemet jag såg med Windows 8 var att man gjorde något i panik, utan att lyssna alls på användarna. Det blev snabbt en ihopkok av funktioner som ingen egentligen vill ha, och man tog bort mycket som användare nu vant sig vid sedan Win2000 tiden.

Vista blev vad det blev, men Windows 7's framgång ligger till mycket stor del i att MS lyssnade på användarna, lät dem testa och justera allt möjligt och satsade hård på att optimera och förenkla saker. Detta har man åter gjort, och även förbättrat i Windows 10 Preview.

Win 8 gjorde även de enklast sakerna till omvägar om du inte visste genvägen, som många gånger var ologisk. Du tog bort alla valmöjligheter för folk som vant sig i 10 år och ville ha det på sitt sätt och du optimerade inte OSet, du optimerade en surfplattas OS för en desktop PC eftersom "ingen ändå längre använde desktop". Detta blev grunden till alla problem.

Win 10 är inte perfekt, en bra bit ifrån faktiskt, men den är nog det närmaste man kan komma till att vara en bra uppgradering för Win7 desktop, och samtidigt ha optimerat både OSet (HDD, CPU och RAM förbrukning), dess tjänster och mycket som gör skillnad. Sen ovanpå detta har de lagt ett GUI som passar enheter som är mer mobila, där desktop inte fungerar att använda, på ett sätt där du inte inkräktar på desktop, eller stänger ute något. Och de har nu som tanke att fortsätta finslipa detta. Att fortsätta förbättra Windows 10, istället för att gå tillbaka till ritbordet hela tiden, vilket är en bra ide när man har en produkt som redan är modern.

Bara en sådan sak att man lagt appar som på desktop kör som om det vore ett program (du kan hantera och använda det som vanligt program, med egen bit i aktivitetsfältet och du kan köra 10 av dem utan problem), men ändå ta detta till din platta/mobil eller laptop med touch och får GUI att behandla det som en app, med samma funktioner men då optimerat för den enheten. Tom få din platta att bete sig som en desktop, om du vill, och koppla in mus, tangentbord och docka den och köra fullskaliga program, så länge du har x86 under huven iaf.

Mao, de ger dig valmöjligheten att jobba som du vill, med dina vanor på ett sätt som åter är optimerat baserat på vilken platform du kör, vilket jobb du gör (spel, arbete eller surf). Det är därför de säger att de bygger OSet för oss användare, inte för de själva.
Detta tror jag kommer bli Windows 10 största fördel, och något som verken Google eller Apple lyckats med helt då de fortfarande separerar dator vs platta vs telefon.

Permalänk
Medlem

Det här är rent nonsens, ligger på samma nivå som när det påstods att Microsoft skulle skippa .NET och köra allt som HTML5/JS.

Tro det eller ej men Microsoft kan ha flera strategier samtidigt, att de skapar appar för Android och iOS är bra business och ingen indikation på något annat.

Dessa rykten startade ju när Satya skickade ut den senaste mission statement till de anställda på Microsoft förra veckan, där bland annat den där sektionen om tuffa val fanns med, det är enbart det som snurrskallarna på nätet dragit sina långtgående slutsatser från.

Permalänk
Medlem

Känns föga troligt. WP telefonerna har absurt bra kvalité, i de allra flesta recensioner är det största/enda klagomålet den lilla mängd appar som finns att tillgå som WP användare. Med Win 10 lär det förbättras, vilket antagligen kommer att förbättra synen på WP riktigt mycket.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

Har väldigt svårt att tro att Microsoft kommer att ge upp även om Windows 10 för mobilerna inte skulle lyckas bättre än vad Windows Phone gör nu på marknaden. Jag tror inte Microsoft har råd att ge upp denna marknaden helt enkelt.

Om man ska utmana Android och iOS lär det nog krävas att andra tillverkare förutom Microsoft själva satsar på det annars kommer det nog bli väldigt tufft att komma ikapp sett till marknadsandelar för idag ligger väl dom på ett par enstaka procent vilket man måste öka för att verkligen kännas som ett vettigt alternativ och för att det ska vara ekonomiskt försvarbart att fortsätta satsa på det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har precis bytt till iOS, är det ett omen?

Omöjligt att de lägger ner en förlustverksamhet med en ny VD förankrad i verkligheten? Inte alls.

@Jink: Den begagnade 5s som jag bytte till (från en Lumia 920) är mer välbyggd, så "absurt bra kvalité" vet jag inte, men bra är de absolut, Lumia-lurarna. Det jag gillar bättre med Apple är Touch ID som är väldigt användbart och apparna är överlag helt överlägsna. Skärmen är tydligare trots mindre yta och tangentbordet fungerar bättre med mindre felslag. Batteritiden är ungefär densamma, kanske något bättre på 5s och med tanke på att den väger mindre men presterar bättre är det utan tvekan riktigt bra.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Datavetare
Skrivet av erikl567:

Det här är rent nonsens, ligger på samma nivå som när det påstods att Microsoft skulle skippa .NET och köra allt som HTML5/JS.

Tro det eller ej men Microsoft kan ha flera strategier samtidigt, att de skapar appar för Android och iOS är bra business och ingen indikation på något annat.

Dessa rykten startade ju när Satya skickade ut den senaste mission statement till de anställda på Microsoft förra veckan, där bland annat den där sektionen om tuffa val fanns med, det är enbart det som snurrskallarna på nätet dragit sina långtgående slutsatser från.

.NET lär precis som Java och t.ex. Cobol finns under väldigt lång tid framöver då dess användande är så pass utbrett. Finns dock indikationer på att .NET har nått sin peak, många saker som tidigare .NET skulle vara det självklara valet för är idag JS (eller i Microsoft fall TypeScript) ett bättre val, främst kanske i "molnet" där Windows inte alls är den självklara plattformen (Linux är klart större där).

Men som många pekat på i denna tråd, är nog mer troligt att WP försvinner som varumärke och ersätts av Win10-någonting. Tror däremot att det som postades ovan (detta) är fel väg, det kan inte vara "sort of" (d.v.s ARM-baserat), det måste verkligen vara en dator i din ficka med "riktiga" Windows för att ha någon chans.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Oj.
Lägger de ned satsningen på eget os till mobila enheter är det ungefär som att erkänna att man sakta men säkert kommer att försvinna. I en värld där mobila enheter blir större för varje dag dels pga det nya segmentet men också på bekostnad av stationära enheter.

Microsofts ställning inom mjukvaruvärlden hotad? ABSOLUT!

Man kan inte leva på Enbart Officepaketet i längden.

Permalänk

Tramsigt att skriva detta baserat på tramstwittrare. Skäms swecklockers. Android kommer ersättas däremot av Samsung med deras egna system Tizen inom 2-3 år som deras huvudsystem.
Alla deras nya smart TV:s är numera på Tizen, men för en googlevänlig swecklockareredaktion så undviker de att informera om detta .
Detär däremot fakta och sker redan nu i verkligheten.

Visa signatur

Gigabyte Z170MX-G5, Intel 6700K, Scythe Ninja, Super Flower Gold 850W, 32GB Geil White Dragon, Asus R9 Nano, Cooltek U3,
Ljud: Asus Essence STX II, Tannoy Reveal 802, Yamaha HS8, Tannoy HS10, XTZ W10.16, Nokia Monster Purity Pro BH-940
Bild: Acer XR 342CK, Philips BDM4065UC, Fujitsu 26 tum IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av john6504:

Jag tror många tolkade Nadella fel. Vad han avsåg med "tuffa beslut" var troligen en säljavdelning och lite kartgrejer inom Bing/Microsoft som nu ska gå över till andra:
http://arstechnica.com/business/2015/06/microsoft-selling-bin...

Det är minst två flaggskepp med Windows Phone (Windows 10 Mobile) under testning som är bekräftade:
http://wmpoweruser.com/adduplex-confirms-2k-windows-10-phone-...

Dessutom ska alla 15.000 Nokia service centers/butiker göras om till Microsoft butiker under 2015:
http://lumiaconversations.microsoft.com/2015/05/13/on-brand-w...

Däremot har de ett program som går ut på att portera Android och iOS appar till Windows 10 Mobile som systemet kommer att kallas. Troligen färdigt i september 2015.

Precis, men som vanligt är Sweclockers flera dagar efter när det kommer till sådana nyheter. De nämnde inte ens försäljningen av kartorna till UBER och reklam delen till AOL. Men vi kanske får höra det nästa vecka...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jfqvist:

Den här nyheten finns det absolut ingen substans i. Tycker Sweclockers ska ha trovärdiga källor eller har man blivit som kvällspressen och jagar rubrikklick?

Skickades från m.sweclockers.com

Vill inte vara elak men är inte Jacob ett stort fan av IOS? Ibland kan man som redaktör få tag på en nyhet man tycker är för bra för att vara sann men ändå inte låta bli att translate och trycka på ENTER.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Känns inte troligt att MS skulle bara lägga ner WP, lösa rykten. FÖr min egen del spelar det ingen roll, har testat nu WP, är inte nöjd och det ska mycket till att jag köper en WP-telefon igen, nästa blir iOS.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har precis bytt till iOS, är det ett omen?

Omöjligt att de lägger ner en förlustverksamhet med en ny VD förankrad i verkligheten? Inte alls.

@Jink: Den begagnade 5s som jag bytte till (från en Lumia 920) är mer välbyggd, så "absurt bra kvalité" vet jag inte, men bra är de absolut, Lumia-lurarna. Det jag gillar bättre med Apple är Touch ID som är väldigt användbart och apparna är överlag helt överlägsna. Skärmen är tydligare trots mindre yta och tangentbordet fungerar bättre med mindre felslag. Batteritiden är ungefär densamma, kanske något bättre på 5s och med tanke på att den väger mindre men presterar bättre är det utan tvekan riktigt bra.

Telefonavdelningen hos Microsoft gör vinst

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yoshman:

Hört flera säga att en produkt som inte lyckas få något större kommersiellt genomslag inom tre år efter lansering kommer rent statiskt aldrig att lyckas.

Tror WP är körd på marknaden, den klassas idag som en misslyckad plattform som ytterst få bryr sig om att utveckla för. Är däremot inte alls säker på att detta rykte stämmer, Microsoft vet hur viktig denna marknad blivit.

Den räddning som finns för WP tror ligger lite i att titta varför Windows RT var DoA. Microsofts enda chans är att, åter igen, inse att deras värde ligger i bakåtkompatibilitet med allt som redan finns på Windows. Kolla in pris/perf på Asus ZenPhone som kör Intels Z35x0 plattform. Betänk att denna plattform fortfarande tillverkas på 22nm så går inte att "skylla" dess prestanda på bättre tillverkningsprocess, tvärtom ligger Intel efter här, ändå matchar denna mellanklassplattform (siktar på telefoner i $250-$350 klassen) de ARM-baserade toppmodellerna i många fall.

Gjorde man en Windows 10 telefon baserad på en x86 plattform så har man en bärbar dator i fickan. Docka telefonen med extern skärm/tangentbord, Win10 byter då till sin "desktop"-design och man har en dator. Utan detta kör Win10 sin "small-device" profil och de applikationer som är anpassade går att användas där.

Det som stärker detta rykte är att MS nu officiellt gått ut med att MS Office stöd kommer för Android. Varför skulle någon utvecklare nu välja att lägga resurser på WP? Office-stöd finns redan för iOS.

Var ligger vinsten i att köra samma program i två olika versioner på samma hårdvara? Varför inte köra två olika versioner på två olika hårdvaror? Allt ligger ju ändå i molnet, både allt som finns lagrat och licensen till programmet. Jag menar att när du köper Office så får du en licens som funkar på bägge versionerna. En mobil kan vara en mobil och en desktop kan ha bra mycket bättre klös i hårdvaran. Problemet för Microsoft är att dom har fel affärsmodell för att funka på mobilmarknaden, man behöver dela upp det i två distinkta verksamheter med två olika affärsmodeller. Ska dom överge sin affärsmodell på mobilmarknaden kan dom lika gärna köra Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CTH:

Tror inte på detta. Windows 10 har ju den där funktionen att man kan koppla in en skärm och tangentbord till telefonen så blir det en "riktig" dator. Tror knappast att de kommer att släppa det nu. Finns så mycket potential i Windows Phone tycker jag.

Exakt, det dröjer inte länge innan telefonerna fixar allt vanligt kontorsarbete och då är potentialen enorm på företagsmarknaden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har precis bytt till iOS, är det ett omen?

Omöjligt att de lägger ner en förlustverksamhet med en ny VD förankrad i verkligheten? Inte alls.

@Jink: Den begagnade 5s som jag bytte till (från en Lumia 920) är mer välbyggd, så "absurt bra kvalité" vet jag inte, men bra är de absolut, Lumia-lurarna. Det jag gillar bättre med Apple är Touch ID som är väldigt användbart och apparna är överlag helt överlägsna. Skärmen är tydligare trots mindre yta och tangentbordet fungerar bättre med mindre felslag. Batteritiden är ungefär densamma, kanske något bättre på 5s och med tanke på att den väger mindre men presterar bättre är det utan tvekan riktigt bra.

I början på 2014 kostade Lumia 920 (32GB) mellan 2500kr och 3000kr, medan Iphone 5s (32GB) låg på 7000 kr. Iphone 5S är inte ens med i racet om man kollar på pris/kvalité ratio . Lumia 920 ska väl egentligen jämföras med Iphone 5, då 5s släpptes ett år efter Lumia 920.

För övrigt så går väl Microsofts mobilavdelning plus, och deras telefoner har fått väldigt bra kritik. Så det är väl relativt omöjligt att de lägger ned verksamheten nu.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Man får hoppas att detta inte stämmer. Jag ska nog skaffa mig en Windowsphone snart. Alla talar gott om dom och jag är så less på Android och ios.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Märkligt att Sweclockers presenterar ett sådant här "rykte", det är rent nonsens, hoppas vi slipper liknande Aftonbladet artiklar i framtiden..