Letar efter spel att spela med sambon!

Permalänk
Avstängd

Letar efter spel att spela med sambon!

Tjenare!

Jag har sedan en stund tillbaka letat efter spel att spela med sambon men tycker det är ganska svårt att hitta lämpliga..

Vi båda sitter på varsina ganska kraftfulla datorer så spelprestandan är det inga problem med.
Vi har även en Xbox360 & funderar på att införskaffa Xbox one eller WII U.

Jag skulle behöva tips från er andra sweclockers som sitter och spelar några spel med era flickvänner/fruar/sambor/pojkvän w/e.

Intresseområde ? Jo, jag är väl en allätare inom spel. Däremot har jag svårt att hitta några passande för tjejen som även har CO-OP i sig.

Tjejen gillar t.ex. Simplare shooters (Robocraft på steam är ett av hennes nuvarande favoriter), sen gillar hon även Sims genren, och lite mer roligare action spel. Motorstorm var väldigt kul enligt henne när vi hade PS3a.

Men men, bring on med tips! Allt kommer undersökas och funderas på. Och vi är öppna för alla förslag ^^. Helst spel däremot med inte så hög inlärningskurva, gärna något man kan sätta sig ned med direkt och ha kul.

Mvh

Visa signatur

-

Permalänk
Skrivet av Fraction_91:

Tjenare!

Jag har sedan en stund tillbaka letat efter spel att spela med sambon men tycker det är ganska svårt att hitta lämpliga..

Vi båda sitter på varsina ganska kraftfulla datorer så spelprestandan är det inga problem med.
Vi har även en Xbox360 & funderar på att införskaffa Xbox one eller WII U.

Jag skulle behöva tips från er andra sweclockers som sitter och spelar några spel med era flickvänner/fruar/sambor/pojkvän w/e.

Intresseområde ? Jo, jag är väl en allätare inom spel. Däremot har jag svårt att hitta några passande för tjejen som även har CO-OP i sig.

Tjejen gillar t.ex. Simplare shooters (Robocraft på steam är ett av hennes nuvarande favoriter), sen gillar hon även Sims genren, och lite mer roligare action spel. Motorstorm var väldigt kul enligt henne när vi hade PS3a.

Men men, bring on med tips! Allt kommer undersökas och funderas på. Och vi är öppna för alla förslag ^^. Helst spel däremot med inte så hög inlärningskurva, gärna något man kan sätta sig ned med direkt och ha kul.

Mvh

Min flickvän tycker om Trine och det är jätteroligt att spela co-op på. Finns både 1,2 och 3 så där är några timmar

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Avstängd

Leisure suit Larry?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk

Prova "Brothers: A tale of two sons", min sambo spelar aldrig men detta plöjde hon igenom. Har för mig man kan spela co-op. Ingen action dock!

Permalänk

Har själv nyss köpt ett Wii U, mest för att jag själv var sugen på att spela lite av Nintendos utbud men på plussidan finns ju att många av spelen passar sig utmärkt att spela tillsammans med sambon! Har tänkt att införskaffa i alla fall Mario Kart och möjligtvis Mario Party

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonataan.host:

Min flickvän tycker om Trine och det är jätteroligt att spela co-op på. Finns både 1,2 och 3 så där är några timmar

Ah, tackar ska kolla upp det! Har hört en del gott om det

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Neonodia:

Leisure suit Larry?

Leuisure suit larry haha, njaa Om dem inte ändrat helt vad spelet går ut på så är det inget för oss

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SebastianL:

Prova "Brothers: A tale of two sons", min sambo spelar aldrig men detta plöjde hon igenom. Har för mig man kan spela co-op. Ingen action dock!

Ska kolla tackar!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

fable kanske kan vara något?
sedan var baldurs gate (något av spelen) vilket minns jag inte men var helt ok
kan även de vara ett tips

båda spelen byggde på samarbete

Visa signatur

CPU: i7 14700K MOBO: ASUS ROG Strix Z790-A Gaming WIFI II
GPU: 1080TI Aero RAM: 64GB Corsair Dominator platinum 5600MHz
SSD: Samsung 990 PRO M.2 1TB + WD Black SN850X 4TB
Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic PSU: Seasonic Prime GX 1300W
Kylning: Custom loop, 3x360 rads

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erieri02:

fable kanske kan vara något?
sedan var baldurs gate (något av spelen) vilket minns jag inte men var helt ok
kan även de vara ett tips

båda spelen byggde på samarbete

Ah, fable var längesedan :). Kan man ta en titt på hur det ser ut nu, tackar

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Dont Starve Together?
Diablo 3?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eldritzh:

Dont Starve Together?
Diablo 3?

Diablo 3 tyckte hon var för läskigt hehe been there ^^.

Don´t starve together ska jag kolla på !

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

Ska kolla tack!

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Portal 2 kanske skulle passa in? Väldigt kul co-op spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LudvigSm:

Portal 2 kanske skulle passa in? Väldigt kul co-op spel.

Lite för avancerat, hon vill inte "tänka" så mycket

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Titta om Entropia Univerce kan vara nåt för er

Permalänk
Medlem

Att ingen rekommenderat Portal 2 ännu? Jäääkligt roligt spel att spela med en kompis, eller som i ditt fall, en sambo. Du har inte bara grundarnas banor utan du kan köra community-skapade banor också.

Edit: Nvm, såg att en annan sagt Portal 2 nu x)
Till TS som tycker Portal 2 är för tankekrävande: Verkligen inte! Man kan ha så roligt när man jäklas med varandra och banorna är oftast logiskt uppbyggda vilket gör att man kan koppla saker och ting ganska lätt bara man har timingen för det.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fraction_91:

Diablo 3 tyckte hon var för läskigt hehe been there ^^.

Don´t starve together ska jag kolla på !

Läskigt? Är hon 8 år eller?

Permalänk
Medlem

Borderlands-serien kanske kan passa? En hel del av både action och humor.

EDIT: Vill ge ett +1 till Brothers: A tale of two sons. Spelade igenom det med tjejen och det var mycket uppskattat. Extra roligt eftersom man spelar co-op på samma tangentbord!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

Läskigt? Är hon 8 år eller?

Ja, hon tycker ljudet och miljön är läskig.
Nej hon är 21 år gammal, lagom mogen fråga.

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ylledjur:

Borderlands-serien kanske kan passa? En hel del av både action och humor.

EDIT: Vill ge ett +1 till Brothers: A tale of two sons. Spelade igenom det med tjejen och det var mycket uppskattat. Extra roligt eftersom man spelar co-op på samma tangentbord!

Tack för tipset, att spela på samma tangentbord kan öka nöjet hehe

Visa signatur

-

Permalänk

super mario bros 3, kan inte bli ett bättre spel att spela tillsammans med sambon Go for it!!!111

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Kan också tipsa om Borderlands-serien!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Jag slår också ett slag för Borderlands serien, börjar på ettan sedan gå över till tvåan, skapa varsin karaktär och spela ENBART med varandra på dem karaktärerna.

Skaffar ni en XBO/PS4 så kan ni spela upp till 4 player split screen i borderlands 2/pre-sequel vilket är trevligt.

Borderlands ett kan ni lira split-screen på Xbox 360.

Edit: skaffar ni inte en PS4/XBO så kan ni spela splitscreen på tvåan med på 360. Men då jag har Borderlands 1 på PS3/PC och Borderlands 2 på PS3/PS4 och PC så kan jag säga att det är bra mycket trevligare på de nya konsolerna, tvåan är rätt otrevligt slö på PS3 (långa laddningstider i områdesbyten förmodligen för att spelet inte installeras till hårddisk så kanske är bättre på 360).

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

ni kanske vill titta över några MMORPG, WOW som har gratiskonto upp till lvl 20, guildwars, tera online etc??

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigSm:

Portal 2 kanske skulle passa in? Väldigt kul co-op spel.

Haha tyckte där stod Postal 2.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roglar:

Titta om Entropia Univerce kan vara nåt för er

Ska kolla, tack!

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stimpen:

Haha tyckte där stod Postal 2.

Postal 2 hade varit något haha..

Visa signatur

-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alex_farnstrom:

ni kanske vill titta över några MMORPG, WOW som har gratiskonto upp till lvl 20, guildwars, tera online etc??

Hon har testat wow,tera,rift,GW2 samt SWTOR tyvärr lockar inte MMO spel.
Helst ska det vara något man kan lira 1-2 timmar sen bara stänga av utan att bry sig för mycket om progress/lvl etc

Visa signatur

-