GTX 680 Kommer det fungera

Permalänk
Medlem

GTX 680 Kommer det fungera

Hej hej alla! Jag har en fråga angående GTX 680 som jag funderar lite på det jag undrar är ifall det kommer fungerar med min cpu som är i3 2100. Jag har inte sätt någon köra med gtx 680 och i3 2100 men är det någon som vet ifall det kommer fungera?

Permalänk

Din Sandy bridge i3a kommer nog flaska i vissa spel, situationer.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Din Sandy bridge i3a kommer nog flaska i vissa spel, situationer.

jaha aa ska köra på något mindre grafikkort då eller ?

Permalänk
Medlem

Får du ett bra pris på 680 så kör till. i3an är kanske inte optimal, men det kommer ändå flyta bra.

Vad har du för grafikkort nu?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Som sagt ovan, får du bra pris så är det väl inget fel, även om du flaskar. Du kanske får tag i en i5a billigt om några månader eller så, och då kan använda 680 fullt ut.

Permalänk
Skrivet av Eddan99:

jaha aa ska köra på något mindre grafikkort då eller ?

Nja de veet jag väl inte. Men försök hitta en 2500keller2600l2700k här på marknaden så har du ingen cpu flaskhals iaf.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Nja de veet jag väl inte. Men försök hitta en 2500keller2600l2700k här på marknaden så har du ingen cpu flaskhals iaf.

Han måste väl ha moderkort med upplåst för att ens kunna använda dem ordentligt. Om han nu inte råkat köpa en Z68 eller Z77 chipset moderkort till sin i3a så tror jag 2500(utan k) eller 2400 räcker fint. Men självklart, hittar man en 2500k billigare än dem så är det inget fel, men man kan inte klocka bara.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Han måste väl ha moderkort med upplåst för att ens kunna använda dem ordentligt. Om han nu inte råkat köpa en Z68 eller Z77 chipset moderkort till sin i3a så tror jag 2500(utan k) eller 2400 räcker fint. Men självklart, hittar man en 2500k billigare än dem så är det inget fel, men man kan inte klocka bara.

Bra att han ine behöver alls fundera på någo själv mera. Dagens kurlade ungdomar.
Det ända jag kan rätta lite i din skrivelse är att man inte behöver någon upplåst cpu för att "använda rätt"
Det ända man behöver z märkt mobo samt k märkt cpu till är överklockning.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Jag körde 680 på en q6600 o det funkade utmärkt. Kör på säger jag till TS.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Jag körde 680 på en q6600 o det funkade utmärkt. Kör på säger jag till TS.

De funkade säkert bra jo i t.ex bf4 high/ultra

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Många som gillar att kasta flaskor ser ja...

Nä men det beror ju mycket vad det är för spel. Man har alltid komponenter som hindrar, hur snabba de än är.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Bra att han ine behöver alls fundera på någo själv mera. Dagens kurlade ungdomar.
Det ända jag kan rätta lite i din skrivelse är att man inte behöver någon upplåst cpu för att "använda rätt"
Det ända man behöver z märkt mobo samt k märkt cpu till är överklockning.

Vilket är varför jag sa att han inte behöver "k" modellen, utan klarar sig fint med vanlig i5a.

Eftersom 2600k/2700k är högt eftersökta för de som sitter på Z moderkort så kommer dessa öka i pris på tex auktioner, snabbt. Där finns redan folk nu som köper alla Z77 moderkort som de kan, pga detta.

2500k är lite av ett undantag, då de som ofta sitter med denna CPU tittar på att byta till 2600k/2700k. Så därför kan man hitta 2500k billigare ibland. Men ännu färre brukar vilja ha 2500(icke k), så dessa kan hittas ännu billigare om man har lite tur. Vilket i detta fallet duger minst lika bra för behovet då han (som du själv säger) inte kan/ska/kommer överklocka.

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Vilket är varför jag sa att han inte behöver "k" modellen, utan klarar sig fint med vanlig i5a.

Eftersom 2600k/2700k är högt eftersökta för de som sitter på Z moderkort så kommer dessa öka i pris på tex auktioner, snabbt. Där finns redan folk nu som köper alla Z77 moderkort som de kan, pga detta.

2500k är lite av ett undantag, då de som ofta sitter med denna CPU tittar på att byta till 2600k/2700k. Så därför kan man hitta 2500k billigare ibland. Men ännu färre brukar vilja ha 2500(icke k), så dessa kan hittas ännu billigare om man har lite tur. Vilket i detta fallet duger minst lika bra för behovet då han (som du själv säger) inte kan/ska/kommer överklocka.

Du behöver inte förklara dig själv för min skull.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Skrivet av Fade-swe:

Många som gillar att kasta flaskor ser ja...

Nä men det beror ju mycket vad det är för spel. Man har alltid komponenter som hindrar, hur snabba de än är.

Ser man på där kom ett inlägg som har nått med saken att göra, lite det jag menar också...

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

De funkade säkert bra jo i t.ex bf4 high/ultra

Jepp det rullade på utan problem i bf4 ultra med AA sänkt ett steg. Spelade aldrig in när jag körde 680 på q6600 men gjorde det när jag spelade bf4 på qx9650 på i övrigt samma system, och det skiljde knappt ngt i fps mellan de prollarna i bf4:
https://youtu.be/jcG-oBhRSjE 1200p!
https://youtu.be/x42iFvSABGU 1080p
https://youtu.be/r4u3vjMy-jo 1080p

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Får du ett bra pris på 680 så kör till. i3an är kanske inte optimal, men det kommer ändå flyta bra.

Vad har du för grafikkort nu?

Just nu kör jag GTX560 så aa behövs en liten uppgradering

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev det 680?

Blev det ett 680?