SONY - Undvik!
Hej!
Lite dramatisk rubrik men såhär lyder historien, jag köpte en Sony Z3 compact i början på Juni.
Allt var frid och fröjd men upptäckte redan i början att någon enstaka gång så såg jag streck längst till vänster i skärmen, men eftersom dom försvann trodde jag det var någon mjukvarubugg.
Nåväl detta fel kom och gick men så en dag (ca 2 veckor efter köp) så från hörnet där strecken var så kom en liten spricka upp på LCD-Skärmen, som jag tror så fanns en defekt på skärmen sen innan som gjorde att den sprack. Sen sprack LCD-skärmen hela vägen över för krävdes väl inte mycket när sprickan väl var där.
Det ironiska är att jag har aldrig varit så försiktig med en mobil som denna, hade en Z1 compact tidigare och den åkte i golv och asfalt och allt möjligt utan minsta problem, förutom skador på yttre skal förstås.
Denna telefon köpte jag dels ZAGG Härdade glas som skydd och dels en tjock läderväska som sluter helt runt telefonen. Har heller ALDRIG tappat telefonen eller klämt den.
Så jag trodde detta skulle vara en baggis och att Sony skulle reparera denna telefon utan problem då den är i mint-condition.
JO IN MY FACE, 2000kr vill blodsugarna har för dom säger det är YTTRE ÅVERKAN.
Har försökt resonera med dom och förklara att felet fanns där från början men dom VÄGRAR lyssna, säger bara "Vi måste gå på fakta, det är yttre åverkan" .. Vart försvann förtroendet för människor?
Jag har ingen lust att punga ut 2000kr för en telefon som kostade 3000 ny. Speciellt när jag inte haft sönder den, hade jag tappat den hade jag betalat med "glädje".
Här har ni lite bilder på telefonen så ni ser att den är i mint-condition och Sony påstår ändå yttre åverkan, det som ligger på skärmen är ett katthår
Även en bild på strecken i displayen innan skärmen sprack.
https://www.dropbox.com/sh/c5t2pmfvj9tac1t/AABlZPw86nxizf-l_9...
Dom säger det jag kan göra nu är att gå till ARN, men det är väl några månaders handläggningstid.. KUL!
Någon som har några tips?
Undvik Sony, fina telefoner men när det racklar så gäller det att ni har försäkring.
Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!