Vattentät skal / "påse" - Oneplus one

Permalänk

Vattentät skal / "påse" - Oneplus one

Hejsan!

Jag letar efter nåt att hålla min oneplus torr med under min resa till asien om ett par veckor, har dock hafr lite svårt att hitta något bra. Har två äldre "Fickor / påsar" som jag hade till min förra mobil, men oneplus one är lite för stor för dessa. Är det någon som har tips på några bra "fickor", gärna med skaplig kvalité, som passar en oneplus?

Permalänk
Medlem

Osäker på oneplus ones storlek, men sea to summit gör bra prylar.
Finns hos outnorth t.ex

Visa signatur

|| ASrock Z77E-itx || MSI HD6950 Twin Froster III Power Edition || i5 3570K @ 4,2 GHz || Corsair VENGEANCE LP 8GB (2x4096MB) 1600Mhz || 128 Gb Samsung 830-serie SSD || be quiet! Pure Power L8 530W || Inklämt i Cooler Master Elite 120 advanced

Permalänk
Skrivet av Criuzer:

Osäker på oneplus ones storlek, men sea to summit gör bra prylar.
Finns hos outnorth t.ex

One:en är 5,5tum Skall kolla, dom där verkade lite stora dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

One:en är 5,5tum Skall kolla, dom där verkade lite stora dock.

Ja, deras mobilcase är "bara" 138x75 mm så det blir väl lite tajt runt OneP one. Finns ju andra märken som kan ha passade case. Kolla runt på andra outdoor butiker, som t.ex naturkompaniet. Tänk på att kolla så telefonen passar bara

Visa signatur

|| ASrock Z77E-itx || MSI HD6950 Twin Froster III Power Edition || i5 3570K @ 4,2 GHz || Corsair VENGEANCE LP 8GB (2x4096MB) 1600Mhz || 128 Gb Samsung 830-serie SSD || be quiet! Pure Power L8 530W || Inklämt i Cooler Master Elite 120 advanced

Permalänk
Medlem

Denna är grym! Har dock inte provat med Oneplus One

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Denna är grym! Har dock inte provat med Oneplus One

Det verkar vara Sea to summits med addnatures tryck på, men som jag skrev ovan är den dock för liten för TS One P one

Visa signatur

|| ASrock Z77E-itx || MSI HD6950 Twin Froster III Power Edition || i5 3570K @ 4,2 GHz || Corsair VENGEANCE LP 8GB (2x4096MB) 1600Mhz || 128 Gb Samsung 830-serie SSD || be quiet! Pure Power L8 530W || Inklämt i Cooler Master Elite 120 advanced

Permalänk
Skrivet av Criuzer:

Ja, deras mobilcase är "bara" 138x75 mm så det blir väl lite tajt runt OneP one. Finns ju andra märken som kan ha passade case. Kolla runt på andra outdoor butiker, som t.ex naturkompaniet. Tänk på att kolla så telefonen passar bara

Ja dom hade iaf något som verkade intressant. http://www.naturkompaniet.se/aquapac-small-electronics-case Ska leta runt lite. Hitta en billigt på Kjell också! http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...

Skrivet av twk:

Denna är grym! Har dock inte provat med Oneplus One

En kompis länkade den med, med tyvärr så är den nog för liten :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeryMadMeatball:

Ja dom hade iaf något som verkade intressant. http://www.naturkompaniet.se/aquapac-small-electronics-case Ska leta runt lite. Hitta en billigt på Kjell också! http://www.kjell.com/sortiment/telefoni-kommunikation/mobilte...

Tänk på att den från Kjell bara är "Stänksäker". Beroende på vad du tänker utsätta den för under resan så hade jag nog övervägt den IP klassade från naturkompaniet....

Visa signatur

|| ASrock Z77E-itx || MSI HD6950 Twin Froster III Power Edition || i5 3570K @ 4,2 GHz || Corsair VENGEANCE LP 8GB (2x4096MB) 1600Mhz || 128 Gb Samsung 830-serie SSD || be quiet! Pure Power L8 530W || Inklämt i Cooler Master Elite 120 advanced

Permalänk
Medlem
Skrivet av Criuzer:

Ja, deras mobilcase är "bara" 138x75 mm så det blir väl lite tajt runt OneP one. Finns ju andra märken som kan ha passade case. Kolla runt på andra outdoor butiker, som t.ex naturkompaniet. Tänk på att kolla så telefonen passar bara

Dimensioner: 148 x 85 mm.

Står det på den som jag länkade till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Criuzer:

Tänk på att den från Kjell bara är "Stänksäker". Beroende på vad du tänker utsätta den för under resan så hade jag nog övervägt den IP klassade från naturkompaniet....

Det är sant. Lär inte bada med den, men tropiska regn och illa lagd i tält kan förekomma.

Skrivet av twk:

Dimensioner: 148 x 85 mm.

Står det på den som jag länkade till.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr för liten ändå.. Oneplus one är strax över 15cm hög tyvärr.

Permalänk
Medlem

Xxl har jag för mig har transparenta dry bags, karusell har några modeller på "vatten täta skal"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Finns massor att köpa runtom i Asien Vi köpte till våra mobiler på plats.
Vart ska du?:)

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Am86:

Xxl har jag för mig har transparenta dry bags, karusell har några modeller på "vatten täta skal"

Skickades från m.sweclockers.com

Ska ändå till XXL i veckan, får kolla där tackar! Dom verkar ha några intressanta om man kollar deras webbsida

Skrivet av Tesked:

Finns massor att köpa runtom i Asien Vi köpte till våra mobiler på plats.
Vart ska du?:)

Jo, har funderat på det med. Men känner att det kan vara bra att ha med sig för säkerhetsskull.
Skall till Japan (Tokyo, Osaka, kyoto, hiroshima osv) på världsscoutläger, kommer bli 15 dagar i tält, och cirka 10 på olika hotell