Utskrift storlek större 120cm"80cm, Fästa på bordskiva?

Permalänk
Medlem

Utskrift storlek större 120cm"80cm, Fästa på bordskiva?

Hejsan

Ja nytt datorbord på gång och har lite ideer.
Vet att jag sett ett galleri här på Sweclockers men hittar jäklar inte det, men tanken är att skriva ut en bild på ovan sagda måtten och sedan montera detta på en plexi skiva som kommer ligga på bordet.

Bara undran om hur man gör? tips ? Ideer?

Mvh Skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Se till så att du har rättigheterna till att skriva ut bilden. Seriösa print företag ska kräva det.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Hejsan

Ja nytt datorbord på gång och har lite ideer.
Vet att jag sett ett galleri här på Sweclockers men hittar jäklar inte det, men tanken är att skriva ut en bild på ovan sagda måtten och sedan montera detta på en plexi skiva som kommer ligga på bordet.

Bara undran om hur man gör? tips ? Ideer?

Mvh Skane

Plexi är inte så bra som skiva blir repigt väldigt lätt, bättre med riktigt glas.

Skrivet av FlashTec:

Se till så att du har rättigheterna till att skriva ut bilden. Seriösa print företag ska kräva det.

Om det är för privatbruk så tror jag inte så många firmor bryr sig om att trycka något så litet.
Dom frågar säkert vad det är till men borde inte vara några problem.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@vinylens:

Copyright ska väl även gälla privatpersoner kan jag tycka. Att skriva ut något man inte har rättigheterna till att skriva ut kan bli kostsamt i längden

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FlashTec:

@vinylens:

Copyright ska väl även gälla privatpersoner kan jag tycka. Att skriva ut något man inte har rättigheterna till att skriva ut kan bli kostsamt i längden

Hur då menar du? Skulle upphovsmannen till bilden komma hem till TS och kontrollera hens skrivbord och sen kräva pengar för detta enstaka icke-kommersiella användandet? Det är ungefär lika sannolikt som att MS skulle komma och kräva mig på pengar för det piratwindows (98) jag har installerat på en dator på vinden som inte varit igång på åtminstone ett decennium.

Permalänk
Medlem

Det räcker att lägga bilden på skrivbordet och sedan lägga en glas-(inte plexi)skiva över.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

@FlashTec Ja det är privat bild så inga problem där ^^
@vinylens Bilden ska läggas ovanpå plexi så det är bildmaterialet som ska hålla och då undrar om vad som är bäst?

OBS vill inte ha något ovanpå det utskrivna (glas/plexi,younameit) för hatar känslan av glasyta eller liknande

Mvh Skane

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

@skanepiraten:

Om det är en egen bild så är det ju inga problem. Annars går det ju under lagen om copyright

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

@skanepiraten:

Om det är en egen bild så är det ju inga problem. Annars går det ju under lagen om copyright

Ja ne som sagt detta är inget problem.

Men söker fortfarande svar på min fråga !

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Ja ne som sagt detta är inget problem.

Men söker fortfarande svar på min fråga !

Klarlack?

Gumman kittlade mig under foten precis efter att jag läste LMAOSHMSFOAIDMT så sa det till henne, hon tittade på mig och skakade på huvudet. Förklarade innebörden av det och hon undrade va fasen jag satt och kollade på

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Finns ju ställen som skriver ut bilder på akryl/plexi eller alu. Blir riktigt snyggt, har en i akryl på väggen.
Inte säkert att nån erbjuder exakt det mått du söker kanske dock.