Permalänk
Medlem

Upphittad iPhone 5S 64GB

I våras så hittade jag en borttappad iPhone 5S, den håll på att pipa som fan via "hitta min iphone". Jag stängde av den, lämnade in den till Polisen. Idioten till ägare anmälde inte den till Polisen som försvunnen utan nöjde sig med att sätta den i "borttappat"-läge i iCloud.

Nu tre månader senare så blev telefonen min, har papper från polisen på att jag är den befintliga ägare. Själva telefonen är låst med en pinkod. Jag bokade tid hos min närmate Apple butik för att få telefonen upplåst med pappret från Polisen som stöd. De kollade upp och konstaterade att den är i "borttappat"-läge vilket gör att de inte kan låsa upp den. Har provat koppla upp den till iTunes men den kan inte ansluta eftersom jag inte kan pinkoden

Så nu står jag här med en tillsynes oanvändbar telefon, även så original ägare.
Vad kan man göra med enheten?`Har ni några förslag?
Finns det någon sätt att rensa den och åtminstone ha den som en offline musik spelare? eller får jag helt enkelt försöka sälja den som en reservdelsenhet? Den är i nästan nyskick.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

I våras så hittade jag en borttappad iPhone 5S, den håll på att pipa som fan via "hitta min iphone". Jag stängde av den, lämnade in den till Polisen. Idioten till ägare anmälde inte den till Polisen som försvunnen utan nöjde sig med att sätta den i "borttappat"-läge i iCloud.

Nu tre månader senare så blev telefonen min, har papper från polisen på att jag är den befintliga ägare. Själva telefonen är låst med en pinkod. Jag bokade tid hos min närmate Apple butik för att få telefonen upplåst med pappret från Polisen som stöd. De kollade upp och konstaterade att den är i "borttappat"-läge vilket gör att de inte kan låsa upp den. Har provat koppla upp den till iTunes men den kan inte ansluta eftersom jag inte kan pinkoden

Så nu står jag här med en tillsynes oanvändbar telefon, även så original ägare.
Vad kan man göra med enheten?`Har ni några förslag?
Finns det någon sätt att rensa den och åtminstone ha den som en offline musik spelare? eller får jag helt enkelt försöka sälja den som en reservdelsenhet? Den är i nästan nyskick.

En fråga bara, varför stängde du av den, den som tappade bort den kanske ville ringa och se om någon vänlig själv svarade?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Kanske detta kan vara till någon hjälp? Om inte så är det något liknande du ska göra, om det nu går.

http://jailbreaksiphones.com/iphone-disabled/how-to-factory-r...

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

En fråga bara, varför stängde du av den, den som tappade bort den kanske ville ringa och se om någon vänlig själv svarade?

Jag antog att de skulle anmäla till Polisen och få tillbaka den vägen och jag skulle få en fin hittelön

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Kanske detta kan vara till någon hjälp? Om inte så är det något liknande du ska göra, om det nu går.

http://jailbreaksiphones.com/iphone-disabled/how-to-factory-r...

Den videon börjar med att han säger att det inte funkar på iCloud kopplade enheter.

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem

Outlaw: Ett passande användarnamn, tror du ska fråga såna här frågor på FB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av planta:

Outlaw: Ett passande användarnamn, tror du ska fråga såna här frågor på FB

Det är ju hans telefon eftersom ingen bemödade sig att kolla hittegodset. Så helt på lagens sida.

Jag har gjort så med en del saker jag hittat, cyklar kanske främst men också någon kamera och sådär. En polare bor väldigt centralt och brukar vara ute på stan väldigt tidigt och han har hittat en massa saker och brukar gå denna vägen, i alla fall för lagliga saker han hittar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planta:

Outlaw: Ett passande användarnamn, tror du ska fråga såna här frågor på FB

Mitt anrika användarman "Registrerad: Sep 2002" tilltrots så har jag helt lagen på min sida. Synd bara att Apple väljer att sätta sig över svensklag vad gäller ägare skifte av hittegods. Med det sagt så är jag inte ute efter att starta någon diskussion om Apple. Är bara intresserad av lösningsförslag för mitt aktuella problem

Visa signatur

Dator: AMD 5800X, ASUS RTX3060, 32GB RAM, Windows 10
Server: Intel NUC i5-4250U, 16GB RAM, Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Outlaw84:

Mitt anrika användarman "Registrerad: Sep 2002" tilltrots så har jag helt lagen på min sida. Synd bara att Apple väljer att sätta sig över svensklag vad gäller ägare skifte av hittegods. Med det sagt så är jag inte ute efter att starta någon diskussion om Apple. Är bara intresserad av lösningsförslag för mitt aktuella problem

Tror inte det riktigt går att komma runt.
Själv tycker jag det är bra med så hög säkerhet. Tappar jag bort mobilen utomlands och inte hunner få tillbaka den eller något sådan så vill jag självklart inte att någon annan skall kunna använda den.

Permalänk
Medlem

Skruva isär skiten och sälj den som reservdelar.

Permalänk
Medlem

Googlar man unlock icloud locked iphone 5s får man en mängd resultat. Något du redan kanske försökt med? Ingen aning hur pass legala eller virusfria resultaten blir dock.

Permalänk

Hitta på nåt sköj med den Släpp den från en hög höjd, använd den som måltavla eller något liknande!

Skämt åsido tror jag att du sitter med en tegelsten, vad jag vet med så är det väldigt svårt att komma förbi hela iCloud låsningen.

Permalänk

Du vill ringa mig. inboxa mig här på sweclocker ska jag hjälpa dig! Been there done that. More then ones.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.