Fianl Fantasy VIII vilket spel!!!

Permalänk

Fianl Fantasy VIII vilket spel!!!

Ja jag har tagit upp detta gamla spel på PC vilket jäkla roligt spel visst långsamt med alla dialoger man ite kan klicka bort men det är så sjukt roligt och nostalgiskt.
Synd bara att inte Final Fantasy IX inte släppts till PC ännu

men jag undrar om de hade gjort en HD remake av FF8/FF9/FF7 om spelen hade vart lika roliga längre?
vad tror ni?

kom med åsikter och lite annat roligt från den tiden och kanske före också?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

Ja jag har tagit upp detta gamla spel på PC vilket jäkla roligt spel visst långsamt med alla dialoger man ite kan klicka bort men det är så sjukt roligt och nostalgiskt.
Synd bara att inte Final Fantasy IX inte släppts till PC ännu

men jag undrar om de hade gjort en HD remake av FF8/FF9/FF7 om spelen hade vart lika roliga längre?
vad tror ni?

kom med åsikter och lite annat roligt från den tiden och kanske före också?

Det enda Final fantasy spelen jag spelat är 7:an och 11:an. Men jag är inte riktigt säker på om jag skulle gilla en HD remake av 7:an jag tycker grafiken är charmig som den är. Men visst skulle det vara coolt att få se FF7 universumet i HD.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Ja jag har tagit upp detta gamla spel på PC vilket jäkla roligt spel visst långsamt med alla dialoger man ite kan klicka bort men det är så sjukt roligt och nostalgiskt.
Synd bara att inte Final Fantasy IX inte släppts till PC ännu

men jag undrar om de hade gjort en HD remake av FF8/FF9/FF7 om spelen hade vart lika roliga längre?
vad tror ni?

kom med åsikter och lite annat roligt från den tiden och kanske före också?

Ja, FFVII på PC i HD-remake är en dröm som man bara kan hoppas kommer att gå i uppfyllelse.
Finns ju vissa som konspirerar att SquareEnix har en HD-remake "på gång" av FFVII ifall bolaget går dåligt,
spelet kan nog förväntas säljas i massor.

Man ska väl inte klicka bort dialogerna, annars missar man ju handlingen...?

Permalänk
Medlem

Jag har både FF7 och FF8 liggandes i nån låda här, man kanske skulle rota fram dessa och spela lite, hade gärna sett HD remake/"Next gen" på dessa underbara spel.

Haha man måste bara älska dessa klumpar till händer!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Personligen har jag varit kär i Final Fantasy VII sen det släpptes, det kan vara det bästa spelet ever i min mening.
Men VIII är inte långt ifrån som du säger

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns helt fel har jag för mig att tanken/planen var att gubbarna skulle se i princip lika bra ut som i videosekvenserna och inte fullt så fyrkantiga som de är. En remake av 7, 8, 9 skulle jag inte tacka nej till, mest för att man ser ju i de för den tiden välgjorda videosekvenserna hur de hade tänkt att miljöerna skulle se ut och på många ställen blir den spelbara miljön ett pixligt fiasko jämfört med samma område i en videosekvens (tänker främst på 7 & 8 här, 9an med sin mer sagolika miljö har de lyckats fånga allt mycket bättre). Givetvis vill man ju dock inte att de ska få för sig att "förbättra" gameplay, möjligen okej om det läggs till något sidospår som kanske var tänkt att ha med från början men senare plockades bort under utvecklingen (om det nu fanns/finns några sådana).

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk

ff7 hd remake hade jag gladligen återigen spelat igenom .. <3

Permalänk

Kör samtliga Final Fantasy på min PS Vita.
Har givit mig många, många timmars spelglädje.
Just nu kör jag FF IX för det är det FF jag spelat minst, tyckte det förtjänade en chans till.
Dock tycker jag att det saknar något som övriga FF har, framförallt de till SNES, PS1 samt FF X.
Det är ett bra spel men det kan inte mäta sig med 7, 8 eller 10/10-2.
Sen å andra sidan, INGET spel kan mäta sig med FF VII, bästa spelet någonsin!

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Många gillade inte Junction systemet i VIII, jag älskade det Det är ett väldigt bra spel på sitt egna sätt, kändes som lite mer high school romantik (Balamb) och en story där jag tappade tråden vid några tillfällen, några miljöer som ärligt talat var lite torftiga(tänker på fängelset och öknen, no pun intended).

Det var en värdig uppföljare till ett av de bästa spelen jag någonsin spelat, jag kommer ärligt talat inte på något spel där story, spelglädje, mörka teman och lättsamhet kombinerats så väl som i FFVII.

Visa signatur

| Asus Z97-A | Intel i7 4790k | CM Hyper 212 Evo | Asus GTX 970 Strix 4GB | Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600MHz |

| ADATA SP900 256GB | WD Green 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R4 |

| QPAD QH-85 | QPAD MK-80 | Corsair Raptor M40 |

Permalänk
Medlem

FF 8: för mycket och för långa summons i striderna för min smak.

Men jag gillar squall

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Bara en nyöversättning vad jag förstod:
http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-29-why-would-someon...

Permalänk
Medlem

@Gabrioth: nä, presenterades på E3;
Final Fantasy VII - E3 2015 Trailer http://www.youtube.com/watch?v=Kznek1uNVsg

Permalänk
Medlem

Tyvärr så kommer de förstöra det med att ta bort turn based systemet som är ett av de bästa sakerna med FF7 och göra det till ännu ett zombie hack and slash.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Tyvärr så kommer de förstöra det med att ta bort turn based systemet som är ett av de bästa sakerna med FF7 och göra det till ännu ett zombie hack and slash.

Källa?

Permalänk
Medlem

Var någon interjuv med utvecklaren där han så både att det inte bara kommer att vara en grafik uppdatering då det då bara skulle vara samma spel som redan finns vilket skulle vara meningslöst. Han sa dessutom att stridssystemet måste ändras då det med modern grafik skulle se löjligt ut med karaktärer som bara stod och väntade på sin tur.

Några detaljer om vad de tänkt sig istället gavs dock inte.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:
Skrivet av Mcgreag:

Var någon interjuv med utvecklaren där han så både att det inte bara kommer att vara en grafik uppdatering då det då bara skulle vara samma spel som redan finns vilket skulle vara meningslöst. Han sa dessutom att stridssystemet måste ändras då det med modern grafik skulle se löjligt ut med karaktärer som bara stod och väntade på sin tur.

Några detaljer om vad de tänkt sig istället gavs dock inte.

Kanske är denna länken du tänker på? http://www.siliconera.com/2015/06/17/final-fantasy-vii-remake... ?
Står väl inget specifikt om just stridssystemet men läser man mellan raderna kan det nog tänkas att det ändras.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Själv så välkomnar jag en ändring av stridssystemet. När man spelat ett par final fantasy spel så inser man att det snabbt blir rätt repetitivt.

Jag hoppas att de gör om världen med, hade vart helt fantastiskt att när man kommer så långt i spelet så när man kommer ut ur Midgar, så går man ut i en rätt skalad värld istället för en overview där Cloud är lika stor som Midgar.

Hoppas på open world exploration alá Witcher 3 när man lämnar Midgar, det hade vart fantastiskt! Och inga mer random battles, mer att man "ser" allt, och kan välja att anfalla eller ej.

Angående stridssystemet, hade de lämnat det helt orört så hade det pajat en remake. Det är för enkelt och för repetitivt. Oavsett om de väljer att göra live action, någon mixed eller helt turnbased så hoppas jag de overhaular det endele. Samt att summon materias inte blir så jädra långa. Knights summonen kunde man slå igång, sen gå o käka, när man kom tillbaks så var den nära slutet.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Kanske är denna länken du tänker på? http://www.siliconera.com/2015/06/17/final-fantasy-vii-remake... ?
Står väl inget specifikt om just stridssystemet men läser man mellan raderna kan det nog tänkas att det ändras.

Nej det var den här: http://www.vg247.com/2015/06/18/ff7-remake-we-dont-need-two-o...

“We can’t have these upgraded, beautiful 3D models of Cloud and Barrett, still lining up in a row, jumping forward to attack an enemy, then jumping back to wait for their next turn,” Nomura said.

“That would be bizarre. Of course there will likely be changes there.”

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

@Mcgreag: Ah okej, har missat den (inte för att jag letat men ändå ).

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Tyvärr så är det just combat systemet och storyn som definerade Final Fantasy serien.
Det är inte någon slump att försäljningen av FF krashade iom FF12 och att de blivit mer action baserade.
I FF12 kunde man sätta gambits på sina följeslagare och gå AFK och besegra sistabossen...FF13 är ännu värre.
FF15 ser katastrofalt ut med ÄNNU mera hamrande på knapparna..
Precis som alla andra sådana spel så lider det också av extremt dåliga kameravinklar.

I dagens RPG värld så är ALLA spel action combat och det börjar ärligt talat bli extremt tråkigt.
Det eviga hamrandet på X knappen är inte speciellt tillfredställande för en person som gillade det taktiska och strategiska i turn based/ATB baserade spel.
Men jag antar att de vill tillfredsställa dagens ADHD generation..

Dragon Quest 11 kommer bli Turn Based, så får väll ställa mina förhoppningar på det.
Så sjukt ont om bra turn based JRPGs. Och nej, Bravely Default är Chibi..

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag håller på att spela om FF7 på Steam nu för alla achivements, och jag är fruktansvärt glad över att de ska göra om stidssystemet. Det är helt klart den största nackdelen med FF7. Framförallt handlar det dels om dessa jäkla random enconters, men även i själva fighten så går det OTROLIGT segt, trots att man vrider upp tiden för striderna till max i inställningarna.

Jag hoppas på att de kommer att göra en modernisering av Chrono Triggers stidssystem, eller kanske till och med sneglar lite åt Baldurs Gate's stidssystem, med anpassningar..

Permalänk
Skrivet av Tokas:

Jag håller på att spela om FF7 på Steam nu för alla achivements, och jag är fruktansvärt glad över att de ska göra om stidssystemet. Det är helt klart den största nackdelen med FF7. Framförallt handlar det dels om dessa jäkla random enconters, men även i själva fighten så går det OTROLIGT segt, trots att man vrider upp tiden för striderna till max i inställningarna.

Jag hoppas på att de kommer att göra en modernisering av Chrono Triggers stidssystem, eller kanske till och med sneglar lite åt Baldurs Gate's stidssystem, med anpassningar..

Hur var systemet i Chrono Trigger? Använde inte det också nån form av ATB? Jag måste spela om det snart alltså. Sist jag försökte med det så tappade jag bort mig lite efter att jag kunde börja teleportera runt som jag ville, då tappade jag tålmodet med att försöka komma tillbaka på rätt spår...

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Hur var systemet i Chrono Trigger? Använde inte det också nån form av ATB? Jag måste spela om det snart alltså. Sist jag försökte med det så tappade jag bort mig lite efter att jag kunde börja teleportera runt som jag ville, då tappade jag tålmodet med att försöka komma tillbaka på rätt spår...

Chrono Trigger är nog det bästa RPG som gjorts (tom bättre än FF7.. ).
Stidssystemet är liknande FF7, men framförallt så finns det inga random encounters.

Permalänk
Skrivet av Tokas:

Chrono Trigger är nog det bästa RPG som gjorts (tom bättre än FF7.. ).
Stidssystemet är liknande FF7, men framförallt så finns det inga random encounters.

Ja, Chrono Trigger var grymt bra! Jag funderar på att köpa det till DS, som tycks ha den bästa versionen (visst vore det bekvämt att köpa på iOS men det tycks inte finnas en version för iPad samt att det blir fult med omgjort typsnitt imo).

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja