Data- och systemvetenskap (SU) eller Systemvetenskap (UU)? Hjälp!

Permalänk
Avstängd

Data- och systemvetenskap (SU) eller Systemvetenskap (UU)? Hjälp!

Har till höstterminen anmält mig till bl.a. Data- och systemvetenskap på Stockholms Universitet och Systemvetenskap på Uppsala Universitet. Behöver lite sista minuten-hjälp då jag funderar på att ta bort det ena från min ansökan.

Jag är intresserad av att veta, gärna från de som studerar eller har studerat, hur programmen och den sociala biten är på respektive lärosäte. Vet att Uppsala har ett omfattande studentliv (bodde där 2013-2014), men hur är det på SU egentligen? Har vänner/familj i Stockholm (vet inte hur mycket tyngd en bör lägga på det här).

Tack på förhand.

Visa signatur

R7 3800X || X570 I Aorus Pro WiFi || RTX 2080 Super || 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Jag studerar systemvetenskap i Uppsala. Tycker det är en bra utbildning hittills, bra nollning och bra stad att bo i.
Jag vet inget om SU så jag kan inte jämföra de två.

Jag tog en snabb titt på kurserna på SU och de liknar dem på UU mycket. En skillnad verkar vara att man fokuserar på Java på SU och C# på UU.

Det är svårt att få boende i båda städerna så om du inte har något planerat så kanske det är lättare för dig att hitta boende i Stockholm där du redan känner folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dengh:

Jag studerar systemvetenskap i Uppsala. Tycker det är en bra utbildning hittills, bra nollning och bra stad att bo i.
Jag vet inget om SU så jag kan inte jämföra de två.

Jag tog en snabb titt på kurserna på SU och de liknar dem på UU mycket. En skillnad verkar vara att man fokuserar på Java på SU och C# på UU.

Det är svårt att få boende i båda städerna så om du inte har något planerat så kanske det är lättare för dig att hitta boende i Stockholm där du redan känner folk.

Jag börjar systemvetenskap vid Uppsala Universitet nu till hösten! Ser mycket fram emot nolling och allt vad det innebär. Vet du om alla kurser läses vid ekonomikum?

Permalänk
Medlem

@Honke: Alla kurser första terminen är vid Ekonomikum. Andra terminen så har du en kurs vid Ångströms labratoriet och resten vid Ekonomikum