Hur konvertera från mpeg4 till avi?

Permalänk
Medlem

Hur konvertera från mpeg4 till avi?

Hejsan!! Vet ej ifall detta är i rätt forumdel, så mod får gärna flytta och berätta vart det ska vara jo, jag undrar hur man konverterar mpeg4 (MP4) till avi. Jag har handbrake, men fattar inte hur man ska kunna konverteera med det. Har hört nånstans att man ska kunna använda handbrake till detta, men förstår inte hur man ska göra ngn som vet hur man ska göra? (Gärna med handbrake eftersom att jag redan har det). Orsaken till att jag vill konvertera är att jag vill använda mina filer i ett redigeringsprogram som inte accepterar mpeg4 (MP4). TACKSAM FÖR SVAR!!

/dennis!

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem

Handbrake stödjer ej konvertering till .avi längre, togs bort för ett tag sedan antagligen för dom flesta inte jobbar med formatet längre.
Äldre version av HB man får använda isåfall då HB är mp4 och mkv bara nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Handbrake stödjer ej konvertering till .avi längre, togs bort för ett tag sedan antagligen för dom flesta inte jobbar med formatet längre.
Äldre version av HB man får använda isåfall då HB är mp4 och mkv bara nu.

vilken version av HB har .avi formatet då?

/dennis

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Permalänk
Medlem

Tror dom tog bort det i 0.9.4, så version innan det.

Permalänk
Medlem

CloudConvert använder jag ofta, när jag konverterar mina filer över molnet från Google Drive. Om videoklippet är under 25 minuter, så får du konvertera hela videoklippet helt gratis (om du är medlem där, annars är det max 10 minuter). Annars kostar det som minst cirka 85 SEK. Se hela prislistan.

Om videoklippet är över 25 minuter långt och du vill inte betala något, så är Handbrake ett bra val.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Tror dom tog bort det i 0.9.4, så version innan det.

TACK SÅ JÄTTEMYCKET FÖR HJÄLPEN!!

/dennis

Visa signatur

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!