Permalänk

Dubbla asus 660ti kort..

Jag gamear idag med ett asus gtx 660ti kort på cod advance warfare.
Men får ibland krashar pga grafic failiure..

1.Vad jag undrar är, om jag skaffar ett till lika dant kort och kopplar ihop dom får jag de dubbla i video minne då?

2. Måste jag köra med ett exakt lika dant kort dvs asus gtx 660ti eller kan jag ha tex msi eller gigabyte gtx 660ti?

Visa signatur

[Asus Z97 AR,Intel i5 4690k, Geforce GTX 660ti, Corsair Vengence 2x8gb Low profile, Corsair CX600M, Noctua C12P SE14, 2x 120mm Bitfenix spectre pro, 2x 120mm CougarVortex PWM CF-V12HP, Scythe kazeQ 3,5"]

Taptoo101

Permalänk
Inaktiv

1: Nej
2: Nej

Permalänk
Medlem

1. nej
2. ska funka men inte provat själv, föredra är givetvis likadant

Edit: Hur skulle SLI hjälpa att ditt enda kort är paj, eller vad det är för problem som ställer till det..?

Permalänk
Medlem

1. Nej, inte dubbelt minne. Men mer beräkningskraft.

2. Kan köra vilka som. Men har hört att referens ska vara att föredra då den trycker ut luften ur chassit istället för flyttar runt inuti vilket brukar leda till mer värme på ena kortet.

Och är det för lite minne som orsakar ditt problem kanske sänka inställningar eller skaffa ett nytt bättre kort? Om du har låg budget kolla begagnat marknaden!

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taptoo101:

Jag gamear idag med ett asus gtx 660ti kort på cod advance warfare.
Men får ibland krashar pga grafic failiure..

1.Vad jag undrar är, om jag skaffar ett till lika dant kort och kopplar ihop dom får jag de dubbla i video minne då?

2. Måste jag köra med ett exakt lika dant kort dvs asus gtx 660ti eller kan jag ha tex msi eller gigabyte gtx 660ti?

Du får ej dubbel VRAM och du kan använda olika märken i SLI utan problem.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk

Ta reda på först vad som felar. Testa att installera om grafikdrivrutinen

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Stabilt!
Då har jag vad svar jag behöver.
Det får bli att spara till ett nytt kort på 4gb istället.

Btw, vad säger ni, bör jag sikta högre än 970 kort för att klara mig på fps marknaden i runt 3 år med bra grafik?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Asus Z97 AR,Intel i5 4690k, Geforce GTX 660ti, Corsair Vengence 2x8gb Low profile, Corsair CX600M, Noctua C12P SE14, 2x 120mm Bitfenix spectre pro, 2x 120mm CougarVortex PWM CF-V12HP, Scythe kazeQ 3,5"]

Taptoo101