Oneplus 2 får 4 GB LPDDR4 – kommer kosta under 450 dollar

Permalänk
Medlem

Låter bra men lite ledsen ändå att den blir dyrare än den första.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leafbranch:

Är det du som är Fred på Disqus?

Det kan hända att så kan vara fallet.

Skrivet av biorrith:

Tänk dig att dualboota Ubuntu, tangentbord och mus via blåtand och sen bara plugga MHL till en skärm och telefonen laddas samtidigt. Hade varit sjukt nice.

Ja, det hade varit sjukt nice.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Daark:

skulle du kunna utveckla mer på varför lg g4 har ett problem? är inte butthurt eller salty, är bara lite nyfiken c:

Problem men värmen vad gäller Snapdragon-processorn, sett flera rapporter på nätet som pratar om att telefonen blir så varm att den;
*Bootar om för att undvika skador.
*Throttlar (klockar ner sig vid spelande).
*Att den blir outhärdlig i längden (handsvett, obekvämt med lädret osv).
*Skärmen dimmar ner sig vid användning av Navigation (igen, relaterat till värmeproblem).

Det är inte LG's fel bara, då det är Qualcomm som släppt en halv-defekt produkt till telefon-OEM's. Samsung hade "turen" att ha en egen SOC(processor) som de kunde använda istället (Exynos 7420).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Problem men värmen vad gäller Snapdragon, sett flera rapporter på nätet som pratar om att telefonen blir så varm att den;
*Bootar om för att undvika skador.
*Throttlar (klockar ner sig vid spelande).
*Att den blir outhärdlig i längden (handsvett, obekvämt med lädret osv).
*Skärmen dimmar ner sig vid användning av Navigation (igen, relaterat till värmeproblem).

Det är inte LG's fel bara, då det är Qualcomm som släppt en halv-defekt produkt till telefon-OEM's. Samsung hade "turen" att ha en egen SOC(processor) som de kunde använda istället (Exynos 7420).

åååh okej, allt det visste jag redan, trodde det var nånting nytt som hade nått ytan. Men tack för ditt svar!

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

SD810 v2.1

@phoenixdisciple:

v2.1 Är inte det exakt samma version av SD810 som Xperia Z3+ använder som har dokumenterade överhettnings problem ?

Permalänk
Medlem

Om man sitter på en Samsung S3 mini och vill byta upp sig är det då värt det att köpa en OnePlus one eller är det lika bra att slå på och skaffa sig en tvåa tycker ni?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av MrMasj:

@phoenixdisciple:

v2.1 Är inte det exakt samma version av SD810 som Xperia Z3+ använder som har dokumenterade överhettnings problem ?

Det kan jag tyvärr inte svara på då jag inte jobbar för OP eller vet exakt vilken processor per modell de kommer köra. Vet bara att den kommer köra med Snapdragon 810 v2.1 och att de pratar om att de löst värmeproblemen

Skrivet av Xenofonus:

Om man sitter på en Samsung S3 mini och vill byta upp sig är det då värt det att köpa en OnePlus one eller är det lika bra att slå på och skaffa sig en tvåa tycker ni?

OPO blir en klar uppgradering på alla fronter, men om du verkligen vill ha state-of-art så skulle jag vänta in OPT - Annars är OPO en riktigt fin telefon för pengarna!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Nån som vet om den kommer funka bra med svenska marknätet när det gäller 2G 3G 4G?

Visa signatur

-:- Processor: AMD FX-9590 -:- Grafikkort: MSI Radeon R9 380 Gaming 4GB Crossfire -:- Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z, Socket-AM3+ -:- Internminne: HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB -:- Nätagg: Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär -:- Chassi: NZXT H440 Vit -:-

Tillbehör: Corsair Gaming M65 RGB FPS, Logitech Illuminated Keyboard K740, Noctua NH-D15 CPU Kylare, 2*BenQ 24" LED GL2450E, WD MY CLOUD EX2 4TB.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av phoenixdisciple:

Problem men värmen vad gäller Snapdragon-processorn, sett flera rapporter på nätet som pratar om att telefonen blir så varm att den;
*Bootar om för att undvika skador.
*Throttlar (klockar ner sig vid spelande).
*Att den blir outhärdlig i längden (handsvett, obekvämt med lädret osv).
*Skärmen dimmar ner sig vid användning av Navigation (igen, relaterat till värmeproblem).

Det är inte LG's fel bara, då det är Qualcomm som släppt en halv-defekt produkt till telefon-OEM's. Samsung hade "turen" att ha en egen SOC(processor) som de kunde använda istället (Exynos 7420).

Snapdragon 810 är en väldigt dålig produkt, orsaken är till stor del att Cortex A57 inte är en speciellt bra design för telefoner då den är för strömhungrig. Nu ska ändå både Qualcomm och Samsung stå med strut på huvudet då ARMs rekommendation är att använda två st A57, inte fyra, om man bygger systemkretsar för mobiler.

Exynos 7420 är ett bättre än Snapdragon 810, men båda dessa kretsar lider av throttling om de pressas och de står sig rätt dåligt mot många andra kretsar. Notera t.ex. Snapdragon 808 som trots 20nm mot Exynos 7420 14nmFF+ klara sig ungefär lika illa när bara CPU-delen lastas, men klarar sig långt bättre när både CPU och GPU jobbar (då blir Exynos 7420 i nivå med Snapdragon 810).

Snapdragon 808 (som följer rekommendationen med två A57) är nog det bästa man hittar för tillfället, Intel Z3580 är också riktigt bra (och relativt billig) men finns så vitt jag vet bara i en enda telefon än, Asus ZenFone 2.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Synd för Oneplus att de lyckades så bra med One för jag tänker då inte uppgradera. Hoppas Two går bra, hoppar kanske på tåget igen när trean kommer.

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Problem men värmen vad gäller Snapdragon-processorn, sett flera rapporter på nätet som pratar om att telefonen blir så varm att den;
*Bootar om för att undvika skador.
*Throttlar (klockar ner sig vid spelande).
*Att den blir outhärdlig i längden (handsvett, obekvämt med lädret osv).
*Skärmen dimmar ner sig vid användning av Navigation (igen, relaterat till värmeproblem).

Det är inte LG's fel bara, då det är Qualcomm som släppt en halv-defekt produkt till telefon-OEM's. Samsung hade "turen" att ha en egen SOC(processor) som de kunde använda istället (Exynos 7420).

LG G4 använder inte snapdragon 810 utan 808. Jag har inte hört att det chipsettet har några överhettningsproblem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Något som skulle vara riktigt trevligt vore om de släppte en version av mobilen med Windows 10 Mobile med.

Då det lixom android är gratis för tillverkare att ha på sina mobiler så skulle det kunna ge både Oneplus och MS en fin boost imho.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Absolut. Hade tagit en OPO eller kanske en LG G3 till ett bra pris.

Skrivet av Xenofonus:

Om man sitter på en Samsung S3 mini och vill byta upp sig är det då värt det att köpa en OnePlus one eller är det lika bra att slå på och skaffa sig en tvåa tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Verkar bli en underbar telefon och värdig nog att ersätta min Nexus 5! Någon som har koll på hur rootning och olika rommar lekte tillsammans med oneplusone? ( Inte för att vara den som är den, men 450 dollar = 3800 SEK :] )

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem

@hansaman5: Ja det är väl bara 810 som är sådär såvitt jag vet.

Visa signatur

Thermaltake P3 | Asus Z270| Corsair Force Series MP510 960GB| Crucial MX300 750 GB SSD | Western Digital 4TB | EVGA SuperNOVA G2 750W
Intel Core i7 7700K (Delidded) | Nvidia Geforce GTX 1080 Ti| 2x8GB Corsair DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Största problemet lär bli uppdateringar, som alltid med billiga kinesiska lurar.

Oneplus One fick 5.0 efter en lång väntan, men det var så buggigt och försämrade batteritiden så mycket att jag gick tillbaks till 4.4. Just nu är utvecklingen av uppdateringar för One lagd på is medan det jobbar på Two, så det lär dröja innan alla buggar blir fixade om de någonsin blir det.

Skumt, jag har bättre batteritid nu med 5.0 än 4.4, mycket bättre faktiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

skulle du kunna utveckla mer på varför lg g4 har ett problem? är inte butthurt eller salty, är bara lite nyfiken c:

Känner mig gammal nu men vad menas med salty?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem
Skrivet av MauseRR:

Känner mig gammal nu men vad menas med salty?

Ett exempel är att om det går dåligt i ett spel och du blir arg så är du "salty"

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Man får dock vara försiktig för kinamobiler pga ej existerande stöd vid problem. Jag är ganska säker att jag såg en protestlista emot just denna för de ej har obefintlig kundsupport och samma är det för andra sidor. Själv köpte jag en jiayu via spemall med grymma specs och pajade skärmen litegranna. Det gjorde den helt obrukbar och mobil har varit borta mer än 2 månader nu. Jag antog typ att man kunde gå och byta skärm och såna basic saker hos en vanlig affär, borde väl kunna ta en 5,5" skärm till en 5,5" skärm och runda av kanterna så det passar men nej, gick till 9 affärer och alla sa att de inte hade några skärmar som funkade. Kostade mig 65$ att få skärmbytet men ja, det har gått 2 månader och jag har ännu ej fått tillbaka min mobil.

65 dollar var väl inte så jäkla farligt heller? Jag fick betala 2800kr för att byta display på min Xperia Z2 någon månad efter lansering.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpt den, Oneplus one i all ära, men mjukvaran är ju hur ostabil som helst. Jag är glad om jag får ut 2 timmars skärmtid, den hänger sig flera gånger per dag och grejer kraschar hit och dit.

Permalänk

450$ är runt 3800 kr, inte 4800...

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Testpilot
Skrivet av hansaman5:

LG G4 använder inte snapdragon 810 utan 808. Jag har inte hört att det chipsettet har några överhettningsproblem.

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt fel, korrigerar ovanstående inlägg;

Dock har den problem med - Bara gör en snabb Googling på "LG G4 overheat" eller liknande så får du upp hundra till tusentals diverse trådar och sajter som har "10 ways to prevent your LG G4 from overheating!".
Frågan är dock om det är 808.an eller LG som har problem med sin kylaranordining.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottenEgg:

450$ är runt 3800 kr, inte 4800...

Sen har sverige alla import, moms osv också vafan det nu är

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Mitt fel, korrigerar ovanstående inlägg;

Dock har den problem med - Bara gör en snabb Googling på "LG G4 overheat" eller liknande så får du upp hundra till tusentals diverse trådar och sajter som har "10 ways to prevent your LG G4 from overheating!".
Frågan är dock om det är 808.an eller LG som har problem med sin kylaranordining.

Jag upplever iallafall inge overheat, förstår inte hur man kan spela ett fps spel på mobilen, det spelar man på datorn. Så jag håller mig till emulatorer, gameboy is the shit

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av RottenEgg:

450$ är runt 3800 kr, inte 4800...

Skrivet av Ethnic:

Verkar bli en underbar telefon och värdig nog att ersätta min Nexus 5! Någon som har koll på hur rootning och olika rommar lekte tillsammans med oneplusone? ( Inte för att vara den som är den, men 450 dollar = 3800 SEK :] )
Skickades från m.sweclockers.com

Läs om läs rätt :): "ska kosta under 450 dollar, motsvarande cirka 4 800 kronor inklusive moms"
Förövrigt borde det inte vara några större problem med root och tredjepartsrommar, då den som standard kör cyanogenmod och en vanlig qualcomprocessor (som brukar vara prioriterade bland moddare då de är så utbredda), har inte rootat min, men det ska gå bra.

Skrivet av Baxtex:

Skulle inte köpt den, Oneplus one i all ära, men mjukvaran är ju hur ostabil som helst. Jag är glad om jag får ut 2 timmars skärmtid, den hänger sig flera gånger per dag och grejer kraschar hit och dit.

Då skulle jag nog ta och börja felsökningsgräva lite, brukar få ut runt 4-5h ingresspelande på ett fullt batteri (eller ja 10-20% brukar jag väl lämna för att ha lite buffert), dvs skärm, data och gps konstant på. Annars får jag genomsnittligt kring en eller ett par hängningar i månaden, så inte allt för buggigt ändå.

Tveksamt om det blir en uppgradering, orka med ny kontakt, då kommer ju inga laddare man har fungera längre...
Kör vidare på oneplus one:n tillsvidare tills den går sönder (vilket nog inte lär ta så länge så mycket som jag använder den i regnet... :/)

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mitrix:

Läs om läs rätt :): "ska kosta under 450 dollar, motsvarande cirka 4 800 kronor inklusive moms"
Förövrigt borde det inte vara några större problem med root och tredjepartsrommar, då den som standard kör cyanogenmod och en vanlig qualcomprocessor (som brukar vara prioriterade bland moddare då de är så utbredda), har inte rootat min, men det ska gå bra.
Då skulle jag nog ta och börja felsökningsgräva lite, brukar få ut runt 4-5h ingresspelande på ett fullt batteri (eller ja 10-20% brukar jag väl lämna för att ha lite buffert), dvs skärm, data och gps konstant på. Annars får jag genomsnittligt kring en eller ett par hängningar i månaden, så inte allt för buggigt ändå.

Tveksamt om det blir en uppgradering, orka med ny kontakt, då kommer ju inga laddare man har fungera längre...
Kör vidare på oneplus one:n tillsvidare tills den går sönder (vilket nog inte lär ta så länge så mycket som jag använder den i regnet... :/)

Har felsökt en del, kollat med better battrey stats, använder greenify, har varken Facebook, snapchat, instagram eller något som ligger i bakgrunden. Jag blamar CM12, på CM11 hade jag betydligt bättre.

Permalänk
Medlem

haft 1+1 sedan febrari och skulle aldrig byta mot annat.. enda som är lite halvkass är mottagningen i 4G nätet. den har LTE och inte riktigt 4G hastighet så går samma hastighet oavsett om LTE eller inte.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaaX:

65 dollar var väl inte så jäkla farligt heller? Jag fick betala 2800kr för att byta display på min Xperia Z2 någon månad efter lansering.

Nää det är inte alls farligt men jag har väntat över två månader och jag har den fortfarande inte. Väntar fortsatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Nää det är inte alls farligt men jag har väntat över två månader och jag har den fortfarande inte. Väntar fortsatt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det är klart, väntetiden är inte speciellt bra alls.men trodde du menade att priset vart dyrt haha.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@phoenixdisciple:
dock kan du googla samma sak om valfri telefon och få lika många resultat.