Permalänk
Medlem

Intellimouse 1.1 gör sista andningen

Hej!

Jag skaffade min nuvarande mus, Microsoft Intellimouse 1.1 (Eller 1.0? Lite osäker), för 10 år sedan och har använt den dagligen fram till idag. För drygt en månad sen började vänsterknappen ge sig och idag är det inte hållbart längre.

Jag kikade runt och hittade att bl.a. MaxFPS säljer Intellimouse 3.0 vilken jag hört gott om och känns som ett bra val, men från vad jag kan hitta har dom nu en nyproducerad variant som inte håller samma kvalitet, så jag tvekar lite.

Jag undrar om någon vet mer om saken eller vad annars för mus som skulle kunna vara ett likvärdigt val för mig. I det alternativet är jag inte intresserad av led-lampor eller mängder med knappar, en sidoknapp på var sida duger. Jag skulle önska att den var i samma storlek och förde sig likt min 1.1:a. Från vad jag kan hitta använder jag "tip grip" på den för referens. Prestandamässigt är jag nöjd om den matchar min nuvarande, gärna att den håller bra/länge (mindre än 10 år är OK.. ).

Tack på förhand för svar!

EDIT:
Glömde nämna prisklass. 3.0:an på maxfps låg vid 400kr vilket är vart jag gärna vill ligga, men kan tänka mig gå upp i 500kr, ogärna mycket högre än så.

Permalänk
Medlem

Det kan vara värt att titta på Zowie mössen, bra sensorer & form med inspiration ifrån 1.1/3.0

Visa signatur

Define Mini | 2600k | GTX 780 | HX 650W | Samsung 830 128GB | 3TB HDD | PB278Q 27" - 2x 17" | IBM Model M2 | G500 |

Permalänk
Medlem

SteelSeries Sensei RAW Rubberized

Köpte en för ett tag sen och blev mycket nöjd. Men det var efter ha testat olika möss, hur dom satt i handen.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem

Gick från Logitechs G400s till Roccat Kone pure! Bästa lösningen jag kunde komma fram till. Fortfarande ingen G400.. Men så gott som lika bra iaf!