Permalänk
Medlem

[SOLVED] Tangenbordsfel efter rengöring

Tjo, har lite problem med tangentbordet.
Spillde yoghurt över det för några dagar sen, plockade ur det, diskade det och lät det torka, nu när jag använder det så när jag trycker på Backspace så skrivs 'ä' ut istället och har provat installera om tangentbordet och trycker jag på ' så blir File i menyerna på fönster markerat. Till min förvåning så hittade enhetshanteraren TRE(3) st tangentbord...

Är det helt kört eller är det bara något som har blivit knas? Det fungerade klockrent idag och i morse, blev idag efter att jag startade om datorn.

EDIT:
Det är 3 dagar sedan jag tvättade tangentbordet och jag skriver denna tråd med sagt tangentbord

EDIT2:
Kan ta bort tråden eller låta den vara kvar, jag har löst det, skruvade isär tangentbordet igen och det visade sig att ligga två hårstrån över 3 kretsar som tydligen låg kortslutna då, pillade försiktigt bort det och hängde gummi skyddet på tork i vinddrag för att vara säker på att det var torrt sen fungerade det ordentligt

//AJL

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Nu fick man lära sig att hårstrån är ledande.
Varnar er med katter att inte låta dem vara nära burkarna.

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Intressant problem. Denna tråd noteras i huvudet! Tack för info.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Hår är ju inte ledande... mystiskt problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applet:

Hår är ju inte ledande... mystiskt problem

Det tyckte jag med, men allt verkar fungera nu, kan ha blivit något annat när jag öppnade det en andra gång, som sagt, väldigt mysko

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer