Permalänk
Medlem

Tangentbord segt efter uppstart?

Varje gång jag startat datorn tar det 1-2 minuter innan tangentbordet är användbart.

Jag har ingen som helst aning om varför det blir så. Vet inte vilken ände jag ska börja i.

Sitter på ett Corsair K65, provat ändra BIOS-läge, spelar ingen roll vilket läge jag byter till.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att det är USB-hubben som tar tid att initialisera. Här samma problem på min jobb-dator där varken mus eller tangentbord fungerar förrän efter ett bra tag.

Permalänk
Medlem

Tangentbordet svarar, men knapptrycken registreras typ ett åt gången under ganska lång tid.
Musen fungerar däremot felfritt!
Är det här något som går att åtgärda eller beror det helt enkelt på att jag valt i BIOS att bara delvis initiera dessa under uppstart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaevel:

Tangentbordet svarar, men knapptrycken registreras typ ett åt gången under ganska lång tid.
Musen fungerar däremot felfritt!
Är det här något som går att åtgärda eller beror det helt enkelt på att jag valt i BIOS att bara delvis initiera dessa under uppstart?

Bara ändra till full och prova, annars skaffa nya drivare till USB?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Prova byta USB xHCI läge från BIOS. Hade själv några problem med K65 RGB som fixades med att byta xHCI mode från smart auto till auto (Asus Z97).

Permalänk
Medlem
Skrivet av hostige:

Prova byta USB xHCI läge från BIOS. Hade själv några problem med K65 RGB som fixades med att byta xHCI mode från smart auto till auto (Asus Z97).

Det här löste problemet direkt! Stort tack!