Permalänk
Medlem

Headset

Hej! Någon som har tips och råd på headset ? Vill helst inte ha plastiga och jobbiga headset som börjar låta efter ett tag. Tänker på Steelseries siberia (v2?).
Den måste ha noise reduction och vara USB (gärna eget ljudkort).
Tar gärna 7.1 men inget krav.

Den får kosta max 1.5k men ju billigare desto bättre.

Har haft Razer kraken (äldra modell med järn i) och en nyare kraken med bara plast (gick sönder efter 2 veckor... satt för hårt och knäcktes på huvudet)
Siberia som tidigare nämnt v2:an tror jag.
Qpad för 900 kr någon gång (sjukt sämst mick på den utan noise reduction också)
Razer Megalodon verkade för klen runt huvudet och jag hörde saker runt om mig mer än hörlurarna nästan xD

Jag bryr mig inte om märket, jag testar gärna på något nytt.

Permalänk
Medlem

Kan avråda Siberia V2, haft en och blev inte nöjd. Lite trist ljud i dem. Kör HyperX cloud, väldigt sköna och mycket bra ljud billiga dessutom. Dessa är byggd i metall, har bra komfort och dessutom snygga.
Dessutom har dem släppt uppföljaren nu.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Har sedan knappt två år ett par Qpad QH-90 och är väldigt nöjd med dem. Mycket bra ljud och de sitter bekvämt på huvudet också.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

Tycker du ska försöka hitte ett par Sennheiser PC363D. du kan få det för 1500 beggat och det är la bästa gamingheadsetet på marknaden atm!