Billigaste abonnemanget till mobilen?

Permalänk
Medlem

Billigaste abonnemanget till mobilen?

Hej! På jakt efter nytt abonnemang till min mobil, en z2, eftersom min avbetalning nu löpt ut. Kikat runt lite på nätet o även kollat på min förbrukning. Skickar en del sms fortfarande, ringer ganska mkt, förbrukar data desto mindre eftersom det finns wifi nästan övervallat numera. Titta på lite olika alternativ som comviq, halebop osv. Hittade en ny aktör som jag aldrig hört talas om med, fello, som verkar klart billigast, 145 kr / mån för 1 gig data, fria sms/samtal. Är det några här som har erfarenhet av fello och kan beskriva hur det funkar? Verkar vara typ som halebop använder sig av telias nät osv. I alla fall all form av tips och hjälp uppskattas tack.

Permalänk

@MrM3:

Har själv Halebop Rubbet som idag kostar 269:-, men när jag skaffade så var det 219:-(studentrabatt). Nu har jag aldrig hört talas om fello, men är det i den prisklassen kanske Rubbet liten är ett alternativ? 100 samtal/mån är iaf för min användning som fria samtal, men vet inte hur mycket du ringer
Det jag gillar med Halebop är att man får Telias nät till en billigare peng, och kan reta min kompis som har 3 när vi lämnat stan och hans täckning börjar bråka. Tror de flesta operatörerna har en täckningskarta du googla upp, för att se hur det ser ut där du bor.

Om du ska skaffa Halebop och är student, ring deras nummer som endast gäller teckning av abonnemang och fråga efter studentrabatt. När jag skaffade fanns ingen officiell rabatt på hemsidan, men antar att jag lyckades förhandla fram en haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Hej! På jakt efter nytt abonnemang till min mobil, en z2, eftersom min avbetalning nu löpt ut. Kikat runt lite på nätet o även kollat på min förbrukning. Skickar en del sms fortfarande, ringer ganska mkt, förbrukar data desto mindre eftersom det finns wifi nästan övervallat numera. Titta på lite olika alternativ som comviq, halebop osv. Hittade en ny aktör som jag aldrig hört talas om med, fello, som verkar klart billigast, 145 kr / mån för 1 gig data, fria sms/samtal. Är det några här som har erfarenhet av fello och kan beskriva hur det funkar? Verkar vara typ som halebop använder sig av telias nät osv. I alla fall all form av tips och hjälp uppskattas tack.

Hade hellre tagit t.ex Comviqs fastpris 2gb för 195 om jag var dig i.o.m att det är en mer etablerad aktör och känns säkrare. Ifall du är student tror jag att comviq har det bästa abonnemanget för pengen skulle jag påstå med 195 :- för fria samtal mms sms och 6gb surf. tele2 har en jävla massa surf nuförtiden men vet inte riktigt ifall det är lika billigt. Men det får du onekligen mest surf för pengarna iaf.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Hallon.se har jag hört ska vara bra och billigt. Använder sig av 3's nät.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Själv använder jag Hallon och det fungerar väldigt bra

Permalänk
Medlem

http://www.fello.se Där är info om den nya aktören för övrigt. Tack för alla tips. Ska spana in comviq. Det jag funderar på är annars Halebop liten 169 kr / mån. Skulle skilja 24 kr / mån jämfört med fello, känns som försumbart. Dessutom känns Halebop som en större och säkrare aktör med. I och med att jag ringer rätt mkt vill jag ha fria samtal, annars hade Halebop hallå kunnat funka det med.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 9
Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MrM3:

http://www.fello.se Där är info om den nya aktören för övrigt. Tack för alla tips. Ska spana in comviq. Det jag funderar på är annars Halebop liten 169 kr / mån. Skulle skilja 24 kr / mån jämfört med fello, känns som försumbart. Dessutom känns Halebop som en större och säkrare aktör med. I och med att jag ringer rätt mkt vill jag ha fria samtal, annars hade Halebop hallå kunnat funka det med.

Hur mycket ringer du? Halebop liten ger dig inte helt fria utan 100 st gratis samtal i månaden dvs ungefär 3 om dagen.
Använder det abonnemanget själv och är nöjd, jag testade Comviq innan men var inte nöjd med täckningen ens inom Stor-Stockholm.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Hur mycket ringer du? Halebop liten ger dig inte helt fria utan 100 st gratis samtal i månaden dvs ungefär 3 om dagen.
Använder det abonnemanget själv och är nöjd, jag testade Comviq innan men var inte nöjd med täckningen ens inom Stor-Stockholm.

Ah det lyckades jag ju missa, klantigt. Det beror lite på från dag till dag hur mycket jag ringer. Fördelen med Vimla/Fello t.ex. är ju att det är fria samtal/sms där. Dock känns Halebop lite intressantare ur täckningssynpunkt sett. Därför jag tänkte man kanske kunde chansa med Fello eftersom dom också använder sig av Telias nät precis som Halebop och har 4G med. Eftersom det inte är ngn uppsägningstid där är det bara byta ut om det skulle visa sig inte fungera med täckningen eller strula med ngt annat.

Permalänk
Medlem

@MrM3:

Fello är en helt okej operatör. Kör som sagt Telias nät och erbjuder även telefonsupport i jmf med Halebop. Har personligen inte haft Fello men en kompis hade de förut när de hette Teligoo. De fungerade då alldeles utmärkt enligt honom. Ingen bindningstid gör ju även att du kan chansa om du känner dig osäker.

Just nu kör jag Vimla och där finns en kampanj med 20 GB extradata, halva priset i 3 månader samt 10kr tipsrabatt. Kika i deras forum så hittar du den. Samma sak där... Ingen bindningstid om du är missnöjd.

Permalänk
Medlem

Det finns billigare, men en av de mer prisvärda är Vimla (ägs av Telenor), 150 Kr för Fria allt och 1 GB (2 GB för Student/Under 18), 200 för fri allt och 3 GB (7 GB för Student/Under 18).

Visa signatur

Ryzen 7 3800x / 5700XT / 16GB RAM / Define R6

14" MacBook Pro (2021)

Permalänk

Klarar du dig på 60 samtal har Hallon ett där du får 60 gratis samtal och fria SMS 1gig data för 99kr.
Eller 249kr för fria samtal och sms och 7gig data.
Själv har jag kört hallon liten i snart ett år och är nöjd. Bytte från Telia så var lite orolig hur mottagningen var men hittills är den faktiskt mycket bättre än Telias i de områden jag rör mig i alla fall

Är du student eller 55+ har de även lite lägre pris.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb