Skadad skärm p.g.a. Kjell o Company

Permalänk

Skadad skärm p.g.a. Kjell o Company

Hej! Idag köpte min kära mor ett skärmskydd (och ett skal) till sin Sony Xperia m2 på Kjell o Company. Där fick hon hjälp med att sätta på det. Den anställde sprejade på nånting på glaset och satte på skyddet. Han sa åt henne att försöka använda mobilen så lite som möjligt under det kommande dygnet. Hon gjorde som han sa och rörde inte mobilen innan hon skulle gå och lägga sig. Då märkte hon att det har hänt något med skärmen (se bilder nedan). Hon antog att det var luft eller någon vätska som fastnat under skärmskyddet, så hon avlägsnade det. Det visade sig inte vara där, utan under glaset. Min fråga är vad kan vi göra och vad ska Kjell o Company göra? I morgon åker hon till Kjell o Company igen, så jag kommer då att skriva en uppdatering!

Bilder:

Dold text
Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk

UPPDATERING:
Hon har nu varit inne hos Kjell o Company igen. Jag vet inte riktigt vad de sa idag.

En annan sak som har hänt är att fläckarna har blivit mycket större.

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hm ja det ser ju ut som det bara är där displayen är.

Permalänk
Avstängd

Ajdå..

Rimliga är väl att din mor får skicka den på lagning och Kjelle får stå för kostnaden.

Om dom nu inte har någon friskrivningsparagraf som din mor godkände då dom hjälpte henne.

Permalänk

Har ni provat att putsa lite med en fuktig trasa? Har svårt att tro att det kommit in under glaset

Permalänk
Medlem

Visserligen försent nu, men håll dig borta från copter och deras skydd. Jag och många andra i min omgivning har testat deras skärmskydd och ingen av oss har varit nöjda. Jag vet några som har fått sina mobiler totalförstörda av copters skydd. Vätska som rinner där den inte ska vara(även om den inte är ledande o allt) skyddet håller dålig kvalité och klarar knappt en nagel ett.
Jag kör enbart på "10kronors" skydd nuförtiden från 24.se och andra sidor och rekommenderar dessa till alla jag känner. De fungerar lika bra som de dyra. Ger samma skydd och kostar mycket mindre. Jag köper hellre 10st sådana och byter ifall olyckan är framme och det dyker upp en reva etc i skyddet och behövs bytas.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Skrivet av guineapig:

Har ni provat att putsa lite med en fuktig trasa? Har svårt att tro att det kommit in under glaset

Ja, det har vi. Inget hände

Visa signatur

1TB Western Digital Green | 120gb Intel 530 SSD | HyperX Fury 8gb 1600MHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | Gigabyte GTX 980 G1 Gaming | Fractal Design Define R4 | Fractal Design Integra M 550W | ASUS Z97-A | Intel Core i5 4690k | Windows 10

Permalänk
Medlem

Sony har ett sånt där splitterskydd redan på sina skärmar som repar sig bara man nyser på det. Kanske är den som har hittat på nånting.

Permalänk
Medlem

Tips är väl att köpa Panzer Glass skyddet, verkar riktigt bra. Köpte det och satte på min telefon idag så har inte riktigt hunnit se hur det funkar än hehe

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Snövit:

Visserligen försent nu, men håll dig borta från copter och deras skydd. Jag och många andra i min omgivning har testat deras skärmskydd och ingen av oss har varit nöjda. Jag vet några som har fått sina mobiler totalförstörda av copters skydd. Vätska som rinner där den inte ska vara(även om den inte är ledande o allt) skyddet håller dålig kvalité och klarar knappt en nagel ett.
Jag kör enbart på "10kronors" skydd nuförtiden från 24.se och andra sidor och rekommenderar dessa till alla jag känner. De fungerar lika bra som de dyra. Ger samma skydd och kostar mycket mindre. Jag köper hellre 10st sådana och byter ifall olyckan är framme och det dyker upp en reva etc i skyddet och behövs bytas.

Undrar om man då badar telefonen i sprayen? Jag har ett copterskydd på min Note 3, vars display fungerar klockrent.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RottenEgg:

Hej! Idag köpte min kära mor ett skärmskydd (och ett skal) till sin Sony Xperia m2 på Kjell o Company. Där fick hon hjälp med att sätta på det. Den anställde sprejade på nånting på glaset och satte på skyddet. Han sa åt henne att försöka använda mobilen så lite som möjligt under det kommande dygnet. Hon gjorde som han sa och rörde inte mobilen innan hon skulle gå och lägga sig. Då märkte hon att det har hänt något med skärmen (se bilder nedan). Hon antog att det var luft eller någon vätska som fastnat under skärmskyddet, så hon avlägsnade det. Det visade sig inte vara där, utan under glaset. Min fråga är vad kan vi göra och vad ska Kjell o Company göra? I morgon åker hon till Kjell o Company igen, så jag kommer då att skriva en uppdatering!

Bilder:

Hon tog bort skyddet innan det gått ett dygn?
Där kommer ni få problem om ni har otur tyvärr, då ni inte följt rekommendationen.

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem

När butiker sätter på skärmskydd är det ren extraservice, det görs alltid på egen risk. Det förklarar jag iaf för alla mina kunder. Sen använder jag aldrig skydd med vätska heller förstås då det är helt onödigt.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Sony har ett sånt där splitterskydd redan på sina skärmar som repar sig bara man nyser på det. Kanske är den som har hittat på nånting.

Detta. Sony har en plastfilm på skärmen redan från fabrik. Det kan vara den plastfilmen som det har blivit något fel med. Den går att ta loss. Googla på det så ser du hur man tar bort den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur slutade denna historia ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5