Permalänk
Medlem

Mekaniskt utan nordic keys?

Halloj, sitter och kollar på lite mekaniska keyboards från massdrop. Tyvärr så har dom ju inte åäö men det måste väl gå att ändra om i Windows eller något? Vad brukar det vara för problematik med att inte ha ett nordiskt tangentbord? MVH

Visa signatur

Knowledge Seeker :)

Permalänk
Medlem

Har ett amerikanskt tangentbord och skriver utan problem på svenska. Så länge man har koll på var alla tangenter sitter på ett svensk tangentbord så är det inga problem.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Så länge du touch typar så är det inga problem. Man ändrar enkelt mellan svensk/us layout genom att trycka in windows knappen + space.

Det finns egentligen ingen problematik på det sättet utan snarare andra fördelar såsom att enkelt hitta andra snygga set med keycaps om man skulle vilja byta ut dem sen.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

enda att tänka på är att ENTER knappen är mindre och har en extra knapp ovanför och vänster shift är större och saknar <> knappen jämfört med nordiskt.

Visa signatur

Intel 9600k - 1080Ti - 32gb ram
AMD Threadripper 1920x - Asus GTX 1070 - 48gb ram
Intel 5820k - MSI GTX 1070 - 16gb ram

Permalänk
Medlem

Hmh det lät faktsikt inte så pjåkigt, hade förväntat mig massa negativt ^^

Visa signatur

Knowledge Seeker :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swepz:

Hmh det lät faktsikt inte så pjåkigt, hade förväntat mig massa negativt ^^

+ att det finns mycket (bättre) keycaps sets till ANSI t-borden jämfört med ISO t-borden på Massdrop, AliExpress osv.

Har själv 3 ANSI t-bord (nr 4 på väg, se länk) + några ISO t-bord.

Joinade på denna t-bords drop på Massdrop:
https://www.massdrop.com/buy/ducky-shine-4-special-community-...

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Tog och joinade också

Skrivet av seville57:

+ att det finns mycket (bättre) keycaps sets till ANSI t-borden jämfört med ISO t-borden på Massdrop, AliExpress osv.

Har själv 3 ANSI t-bord (nr 4 på väg, se länk) + några ISO t-bord.

Joinade på denna t-bords drop på Massdrop:
https://www.massdrop.com/buy/ducky-shine-4-special-community-...

Visa signatur

Knowledge Seeker :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swepz:

Tog och joinade också

Kul.

Det som retar mig mycket är det är för mycket Browns på t-bordet å skulle vilja ha det som ett Shine 3, även om jag har ett ANSI Shine 4 så gillar jag inte Shine 4 t-borden alls.

Röd/blå LEDs på alla Shine 4 t-borden är ett annat störande problem, ser inte bra ut på ett Rainbow keycaps set (vita LEDs till dessa sets, har själv några sets).

En bild på mina 3 ANSI Ducky Shine t-bord.

Det första är ett Ducky Shine 3 Cherry MX Red med vita LEDs å ett rainbow keycaps set (numera utbytt till ett front printed rainbow keycaps set).

Det andra är ett Ducky Shine 3, Cherry MX Black med röda LEDs å Duckys Shine 2 rosa ABS keycaps set (numera utbytt till ett Tai-Hao Miami set).

Det tredje är ett Ducky Shine 4 69 Edition Fire Version med 9 olika Cherry MX brytare å ett Galaxy Class keycaps set, köpt på Massdrop.

Edit: Så här ser det andra Ducky Shine 3 Cherry MX Black ut nu.

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Shit Har varit o känt på dom nya t-borden Chroma t.ex. Kändes väldigt skön men känns som man betalar 600kr mer för hippi led blink blink. (vet att det går att stänga av) men när jag tänker på något som kan bryta min koncentration så måste det ju vara blinkande eller starkt lysande objekt. Ser ut som att t-borden kommer röra sig mot hippi belysningen haha.

Skrivet av seville57:

Kul.

Det som retar mig mycket är det är för mycket Browns på t-bordet å skulle vilja ha det som ett Shine 3, även om jag har ett ANSI Shine 4 så gillar jag inte Shine 4 t-borden alls.

Röd/blå LEDs på alla Shine 4 t-borden är ett annat störande problem, ser inte bra ut på ett Rainbow keycaps set (vita LEDs till dessa sets, har själv några sets).

En bild på mina 3 ANSI Ducky Shine t-bord.
http://i.imgur.com/mOX6rI3.jpg

Det första är ett Ducky Shine 3 Cherry MX Red med vita LEDs å ett rainbow keycaps set (numera utbytt till ett front printed rainbow keycaps set).

Det andra är ett Ducky Shine 3, Cherry MX Black med röda LEDs å Duckys Shine 2 rosa ABS keycaps set (numera utbytt till ett Tai-Hao Miami set).

Det tredje är ett Ducky Shine 4 69 Edition Fire Version med 9 olika Cherry MX brytare å ett Galaxy Class keycaps set, köpt på Massdrop.

Edit: Så här ser det andra Ducky Shine 3 Cherry MX Black ut nu.
http://i.imgur.com/02eRyjO.jpg

Visa signatur

Knowledge Seeker :)

Permalänk
Medlem