Global kundservice/techsupport med bra referenser - vilka ska man välja? Några förslag från er i branchen.

Permalänk
Medlem

Global kundservice/techsupport med bra referenser - vilka ska man välja? Några förslag från er i branchen.

Hej,

Sitter och letar efter några alternativa supportfirmor som erbjuder kundservice/techsupport globalt. Fokus just nu är USA-marknaden men även framöver för asiatiska marknaden och även delar av Europa. Det ska alltså vara flerspråkig techsupport som har bra referenser.

Ni i branchen som antingen sitter på support eller har anlitat företag som jobbar med kundsupport för inkommande samtal. Vilka ska jag titta närmare på och har ni några som ni avråder från?

Tack på förhand!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Skriptar ni själva supporten eller förklarar ni er produkt och låter dem sköta skriptingen?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Skriptar ni själva supporten eller förklarar ni er produkt och låter dem sköta skriptingen?

Vi är öppen för den delen. Det kan nog bli så att vi sköter skriptingen. Det beror helt och hållet på hur deras upplägg är och vad som förväntas av oss. Det här gäller endast 1st line support. Resten kommer vi hantera själva.

Min tanke var enkla steg för steg-instruktioner som vi kommer sammanställa på den nivå som vi kommer överens om med uppdragstagaren. Hur detta går till har jag ingen aning om men det tar vi senare.

Just nu är jag i ett skede där jag ska hitta vettiga kandidater först. Sen kommer vi sätta oss ner och gå i genom dessa. Jag tänkte att folk som hänger här på forumet kan ha varit i samma sits och har några bra förslag på seriösa företag att titta närmare på.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.