Permalänk
Medlem

Tangentbord, Mekaniskt? Dome switch?

Hejsan allihopa!

Det är nämligen så att jag har börjat känna att min tangentbord börjar tappa grepp och att den inte är väldigt effektiv som den brukade vara innan. Det jag spelade/använde mig utav var en Microsoft sidewinder x4 och det var en Dome switch som jag har precis lärt mig. Jag är inte väldigt inne i tangentbord då jag bara köpte en tangentbord för de var billig men det lönar inte sig att slösa mer pengar på flera tangentbord om de går i sönder snabbt. Dessutom spelar jag en hel del vilket kan vara en negativt för en Dome switch tangentbord (Det är vad jag tror). Så jag har precis hört talats om att en Mekaniskt tangentbord är det man brukar ha i dagens tillfälle.

Innan jag går ut på min viktigaste fråga så undra jag ifall någon har en tid och berättar mer omkring Tangentbord tekniker och om det finns flera olika mekaniskt teknik osv osv. då ni förmodligen har mer erfarenhet än mig angående det.

Men som sagt. Det jag är ute efter är en bra tangentbord som skall kunna hantera mycket spel, Dels också skrivuppgifter och programmering då jag påbörjar lära mig Java språket vilket jag hoppas jag kommer att gilla hehe. Hur som helt är min budget runt 1.500 kr antar jag. Helst vill jag inte ha en överdriven tangentbord då jag inte skulle kalla mig en proffs men kanske en grym spelare inför framtiden. Det mesta jag spelar justnu är CS:GO och H1Z1.

Så min generella fråga är då, Vilken tangentbort är det jag ska köra på :)?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Börja med att läsa huttala's utmärka guide för att få ett humm om vad som finns för olika switchar ute på marknaden

Ett mekaniskt ska du ha i alla fall det kan vi så fast!

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Börja med att läsa huttala's utmärka guide för att få ett humm om vad som finns för olika switchar ute på marknaden

Ett mekaniskt ska du ha i alla fall det kan vi så fast!

Väldigt goda information. Skum läste det mesta fram till då de olika färgerna. Vad jag antar är det antagligen Röd, Blå eller bruna jag skall satsa på. Själv har jag inte känt hur det känns då jag undrar kanske någon har en aning. Det sägs att blå behövs det tryckas mer men om det verkligen är så stor skillnad vet jag inte. Hur som helst, Jag ser dessutom att tangentbord stöd (Då hela blanket under space knappen är bra sak att ha så vi kan köra på det också).

Som sagt. Ursäkta att jag skriver väldigt dåligt med flera meningsbrytningar osv. Men jag har så många frågor att jag blandar ihop mig med allting justnu. haha

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Du har inte ett Media Markt i närheten? De brukar ha en del tangentbord stå framme med olika brytare som man kan känna och klämma på. Du behöver nästan göra det för att bilda en uppfattning om vad som passar just dig. Det är väldigt personligt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Du har inte ett Media Markt i närheten? De brukar ha en del tangentbord stå framme med olika brytare som man kan känna och klämma på. Du behöver nästan göra det för att bilda en uppfattning om vad som passar just dig. Det är väldigt personligt.

Hmm det är så att jag justnu är utomlands i Polen men det borde finnas ändå. Skall göra såfort jag åker förbi det. Men hur som helst. Kan vara så att tangentbord kan vara lite billigare här också men om vi skall nu fortsätta framåt. Är det någon speciell märke eller något liknande jag skall söka efter?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Baarry:

Hmm det är så att jag justnu är utomlands i Polen men det borde finnas ändå. Skall göra såfort jag åker förbi det. Men hur som helst. Kan vara så att tangentbord kan vara lite billigare här också men om vi skall nu fortsätta framåt. Är det någon speciell märke eller något liknande jag skall söka efter?

För en budget på 1500kr så får du ett lite mer kvalitativt sådant med bra PBT keycaps så jag skulle nog titta på ett Ducky i första hand.

http://www.inet.se/hitta?q=ducky&sort=none&x=0&y=0

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

För en budget på 1500kr så får du ett lite mer kvalitativt sådant med bra PBT keycaps så jag skulle nog titta på ett Ducky i första hand.

http://www.inet.se/hitta?q=ducky&sort=none&x=0&y=0

Ser väldigt enkelt och bra ut antar jag

Men vad sägs om en K70 Corsair?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Baarry:

Ser väldigt enkelt och bra ut antar jag

Men vad sägs om en K70 Corsair?

Har aldrig ägt ett Corsair själv men de ska vara bra vad jag vet och är rätt populära.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baarry:

Ser väldigt enkelt och bra ut antar jag

Men vad sägs om en K70 Corsair?

Om du ska/tänker byta ut keycapsen så har K70 inte standard rad på ctrl win, alt, space raden, vilket innebär att blir svårt att hittade passade keycaps sets.

Ducky har standard rad på ctrl win, alt, space raden.

Detta keycaps set passar inte på ett K70.
Ducky ISO/Nordic Grå/Blå 109 PBT laser engraved keycaps set (går inte att köpa längre) .

Jämför du i länken mellan Corsair K70 ctrl, win, alt, space rad med Duckys ctrl, win, alt, space rad, ser du skiljnaden mellan dom tillverkarna.

http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-...

Rätta dig inte efter Enter å left Shift capsen, då dessa skisser är i ANSI layout.

Det som gäller är måtten på sista raden.

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Har aldrig ägt ett Corsair själv men de ska vara bra vad jag vet och är rätt populära.

Aa precis, har hört väldigt mycket om just den produkten som om den är bra eller inte vet jag inte, har varit några nackdelar med kundrecensioner.

Skrivet av seville57:

Om du ska/tänker byta ut keycapsen så har K70 inte standard rad på win, alt, space raden, vilket innebär att blir svårt att hittade passade keycaps sets.

Ducky har standard rad på win, alt, space raden.

Detta keycaps set passar inte på ett K70.
Ducky ISO/Nordic Grå/Blå 109 PBT laser engraved keycaps set (går inte att köpa längre) .
http://i.imgur.com/QY7fUMT.jpg

Oh okey! Din tangentbord ser väldigt fin ut måste jag säga! Finns det däck vrist hjälp. eller rättare sagt, Något som hjälper vristen så det blir mer Smooth för vristen.

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Baarry:

Oh okey! Din tangentbord ser väldigt fin ut måste jag säga! Finns det däck vrist hjälp. eller rättare sagt, Något som hjälper vristen så det blir mer Smooth för vristen.

Jag skulle rekommendera att köpa något separat handledsstöd för de som följer med är alltid vinklade och för låga. Bättre att köpa ett fristående för bästa komfort om man vill ha ett sånt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Jag skulle rekommendera att köpa något separat handledsstöd för de som följer med är alltid vinklade och för låga. Bättre att köpa ett fristående för bästa komfort om man vill ha ett sånt.

Hmm. Är det någon speciell handledsstöd för viss handled eller är det en standard för alla?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baarry:

Aa precis, har hört väldigt mycket om just den produkten som om den är bra eller inte vet jag inte, har varit några nackdelar med kundrecensioner.

Oh okey! Din tangentbord ser väldigt fin ut måste jag säga! Finns det däck vrist hjälp. eller rättare sagt, Något som hjälper vristen så det blir mer Smooth för vristen.

Tyvärr tillverkas inte detta t-bord längre, Ducky Shine 3 Cherry MX Blue.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Tyvärr tillverkas inte detta t-bord längre, Ducky Shine 3 Cherry MX Blue.

Har för mig Att Ducky Shine 4 har det.

Väldigt lik din väl?

http://www.inet.se/produkt/6607500/ducky-premier-blue-dark-gr...

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Baarry:

Hmm. Är det någon speciell handledsstöd för viss handled eller är det en standard för alla?

Brukar vara rätt standard på formatet. Typ såhär (finns i fullsize också): http://www.maxfps.se/tillbehor-8/ducky/wrist-rest-tenkeyless-...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Brukar vara rätt standard på formatet. Typ såhär (finns i fullsize också): http://www.maxfps.se/tillbehor-8/ducky/wrist-rest-tenkeyless-...

Är rätt fast i detta.

http://www.maxfps.se/tangentbord/corsair/gaming-k70-red-led-m...

Ser väldigt fint ut och har handledsstöd men det är som du sger, kan vara för lågt.

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

Finns några skiljnader mellan Shine 3 å Shine 4.

Jag har inte dessa tramsiga "ben" på mina Shine 2/3 t-bord.

http://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_detai...

Finns röd/blå LEDs på 4:an, har bara en färg på Leden på mina Shine 2/3 t-bord.

Bild på mitt ANSI Ducky Shine 4 69 Edition Fire Version.

Bild på mitt vita Ducky Shine 2 Cherry MX Brown med vita LEDs.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Finns några skiljnader mellan Shine 3 å Shine 4.

Jag har inte dessa tramsiga "ben" på mina Shine 2/3 t-bord.

http://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_detai...

Finns röd/blå LEDs på 4:an, har bara en färg på Leden på mina Shine 2/3 t-bord.

Oh okey, Men det är något du rekommenderar för tangentbord iallafall :)?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baarry:

Oh okey, Men det är något du rekommenderar för tangentbord iallafall :)?

Jag spelar själv lite si så där å är nöjd med mina Ducky bord förutom det t-bordet med Grå/Blå keycaps, tycker inte om att spela med Cherry MX Blå brytare (men det är jag det) .

Som deeyay säger borde du ut å klämma på olika brytare så du vet vad du vill ha för brytare.

Själv tycker jag Cherry MX Red, Black, Brown är OK för spel.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Jag spelar själv lite si så där å är nöjd med mina Ducky bord förutom det t-bord med Grå/Blå keycaps, tycker inte om att spela med Cherry MX Blå brytare (men det är jag det) .

Dina tangentbord ser väldigt fina ut Får kolla vidare. Men som sagt, tråden blir fortfarande öppen eventuella tipser osv

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera Topre. En switch man blir nöjd med. Kolla Novatouch.

När du går från x4 så kommer de flesta tangentbord att bli lite större (mellan tangenterna). Ett som dock påminner sjukt mycket om det, fast är mekaniskt, är Steelseries Apex m800 eller vad det heter.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baarry:

Dina tangentbord ser väldigt fina ut Får kolla vidare. Men som sagt, tråden blir fortfarande öppen eventuella tipser osv

Tack.

Du får säkert fler fina råd på t-bord.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Hejsan allihopa!

Jag har varit runt olika affärer och provat på tangentbord och har kommit fram till att det är de röda jag skall köra på. Tyckte de var mest bekvämast och lättast att använda sig utav. Såg en K70 RGB röd för runt 1400:-. Vad tycker ni om det?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baarry:

Hejsan allihopa!

Jag har varit runt olika affärer och provat på tangentbord och har kommit fram till att det är de röda jag skall köra på. Tyckte de var mest bekvämast och lättast att använda sig utav. Såg en K70 RGB röd för runt 1400:-. Vad tycker ni om det?

Vad tyckte du om Apex M800, om du provade det?
Röda brytare är annars väldigt trevliga bortsett från ljudet tycker jag. Men jag hade nog valt ett billigare Func och sparat till ett bakbelyst Topre nästa år ^^

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Jag har ett k70 mx blue och kan varmt rekommendera det, blåa switchar låter ju dock en del så kanske hellre bruna. Men tangentbordet i sig är riktigt bra kvalitet och handledsstödet funkar bra. Fick mitt för 85€ när cdon hade rea.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Vad tyckte du om Apex M800, om du provade det?
Röda brytare är annars väldigt trevliga bortsett från ljudet tycker jag. Men jag hade nog valt ett billigare Func och sparat till ett bakbelyst Topre nästa år ^^

Det var inte Apex jag testade utan det var någon märke som jag tyvärr har glömt :(. Hur som helst, Har du länk för bakbelyst topre. låter väldigt låtande!

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Jag har ett k70 mx blue och kan varmt rekommendera det, blåa switchar låter ju dock en del så kanske hellre bruna. Men tangentbordet i sig är riktigt bra kvalitet och handledsstödet funkar bra. Fick mitt för 85€ när cdon hade rea.

Skickades från m.sweclockers.com

Du fick det rätt så billigt fantemaj! Men tycker du det är värt 1400:- eller bättre vänta tills Trope bakbelysning kommer ut istället? Justnu är jag på semester och kommer hem tillbaks den 31a Juli. Jag har ett sådär fungerande tangentbord som är halvtrögt, sliten osv. Så frågan är då är det värt att vänta eller köra på?

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baarry:

Det var inte Apex jag testade utan det var någon märke som jag tyvärr har glömt :(. Hur som helst, Har du länk för bakbelyst topre. låter väldigt låtande!

Det var mer för att du hade vant dig vid x4 och M800 är dels likt men också lämpat för fps-spel osv.
Topren var väl en prototyp som de trodde skulle komma 2016. Men sen ska det bli sv/fi layout osv osv. Jag föredrar topre för att det känns gedignare än cherry och skramlar och låter mindre. Men röda funkar skitbra till både att spela fps på och att skriva på.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Ja alltså jag är väldigt nöjd men för 1400:- kan det säkert finnas bättre också. Försök testa så många modeller som möjligt i butik innan köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Det var mer för att du hade vant dig vid x4 och M800 är dels likt men också lämpat för fps-spel osv.
Topren var väl en prototyp som de trodde skulle komma 2016. Men sen ska det bli sv/fi layout osv osv. Jag föredrar topre för att det känns gedignare än cherry och skramlar och låter mindre. Men röda funkar skitbra till både att spela fps på och att skriva på.

Oh, är det någon speciell topre du tänker på isåfall? Eller vilken som?

Skrivet av J-Ballz:

Ja alltså jag är väldigt nöjd men för 1400:- kan det säkert finnas bättre också. Försök testa så många modeller som möjligt i butik innan köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Aao precis. Men liksom att kunna designa egna ljus är väldigt coolt. men om man tänker. Hur ofta är det man kollar på sin tangentbord samtidigt.

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI