Inno3D 980 Ti iChill X3 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

OM något kan så är det GPU-Z. Detta kan hitta alla sensorer på grafikkort verkar det som.

Får kolla in det!

Visa signatur

5900X | ASUS Strix 3080 | ASUS Crosshair Dark Hero | 32 GB DDR4 G.Skill Trident Z RGB 3200mhz | Phanteks Enthoo 719 |

Permalänk
Medlem

@Ragshnak:

tack!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taoman:

@Jonas Kallberg: har fått mitt också, skullle tippa at de sålde fler än vad de hade på lager (5st när jag beställde) mycket tack vare denna tråd.

Jag fick min orderbekräftelse 14:31 i lördags, när fick du din? Jag kommer dock få mitt kort som tidigast tisdag/onsdag. Enligt webbsidan var det 10st kvar i lager när jag bestämde. Skulle bygga ny dator på måndag, vilket nu skiter sig, surt. Blir inte toppbetyg av mig på prisjakt.

Permalänk
Medlem

@tjofritz: bestälde och fick bekräftelse i söndags. Så du borde fått före mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taoman:

@tjofritz: bestälde och fick bekräftelse i söndags. Så du borde fått före mig.

Fyfan vad rötet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragshnak:

Kortet är 295 cm med kylaren på

OJOJOJ...... nästan 3 meter, blir tajt i ett standard chassi!!! måste nog till en speciallösning här tror jag. :):):)

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Skrivet av taoman:

@tjofritz: bestälde och fick bekräftelse i söndags. Så du borde fått före mig.

Lade ordern vid ca 15.30 i söndags då det fortfarande var lagerfört (1 ex kvar) och fick orderbekräftelse strax efter. Enligt Anima hade fler beställt än det fanns i lager och de skulle få in nya från leverantör i morgon fre och jag ska ha kortet i.b. av nästa vecka enligt samtal i förmiddags.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4690K, GPU: ASUS GeForce GTX 980 Ti STRIX 6GB, MB: MSI Z97 GAMING 5, RAM: HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black, HD: HyperX Savage SSD 240GB, Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB, NÄT: EVGA SuperNOVA 850 G2 850W, CPU FL: Noctua NH-U9B SE2, CHASSI: Fractal Design Define S, PANEL: Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

OJOJOJ...... nästan 3 meter, blir tajt i ett standard chassi!!! måste nog till en speciallösning här tror jag. :):):)

Haha! Tänkte nog inte riktigt när jag skrev där men hoppas att han fattade. Skulle gärna vilja se chassit som tar ett 3 meter långt grafikkort xD

Visa signatur

5900X | ASUS Strix 3080 | ASUS Crosshair Dark Hero | 32 GB DDR4 G.Skill Trident Z RGB 3200mhz | Phanteks Enthoo 719 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragshnak:

Haha! Tänkte nog inte riktigt när jag skrev där men hoppas att han fattade. Skulle gärna vilja se chassit som tar ett 3 meter långt grafikkort xD

hmm aha, jag som redan sågat isär chassit

ni som fått korten hur fungerar dom, klockning, märkt någon ostabilitet eller liknande vid stock? dom är rätt mkt billigare än motsvarande modeller från andra tillverkare

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Om någon liksom jag fortfarande väntar på sitt kort från Alina.se så är statusen som följer:

Korten skickades från "Europalagret" i onsdags förr veckan. Alina väntade sig korten i fredags men de dök inte upp. Istället väntas korten komma in idag måndag. Varför deras hemsida uppvisar slut hos leverantör etc. visste den person jag pratade med inte

För er som fått och provat era kort - finns något mer att säga? Funkar de fortfarande som smör?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4690K, GPU: ASUS GeForce GTX 980 Ti STRIX 6GB, MB: MSI Z97 GAMING 5, RAM: HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black, HD: HyperX Savage SSD 240GB, Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB, NÄT: EVGA SuperNOVA 850 G2 850W, CPU FL: Noctua NH-U9B SE2, CHASSI: Fractal Design Define S, PANEL: Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Mitt kort funkar utmärkt, väldigt tyst. Har bara klockat 100mhz än så länge, kommer testa högre när jag får tillbaka min 1440p monitor från service.

Är super nöjd att jag tog denna istället för Zotac amp extreme för 2000 kr mer som jag hade tänkt från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taoman:

Mitt kort funkar utmärkt, väldigt tyst. Har bara klockat 100mhz än så länge, kommer testa högre när jag får tillbaka min 1440p monitor från service.

Är super nöjd att jag tog denna istället för Zotac amp extreme för 2000 kr mer som jag hade tänkt från början.

Du får gärna skriva något i den här tråden.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Fick mitt kort idag. Installerar i morrn

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4690K, GPU: ASUS GeForce GTX 980 Ti STRIX 6GB, MB: MSI Z97 GAMING 5, RAM: HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black, HD: HyperX Savage SSD 240GB, Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB, NÄT: EVGA SuperNOVA 850 G2 850W, CPU FL: Noctua NH-U9B SE2, CHASSI: Fractal Design Define S, PANEL: Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Hämtade ut kortet efter att ha blivit r*vkn*ll*d på leveransen och så klart så passar inte det halvmeters långa kortet in i mitt chassi. Hurra, nu ska jag gå och dricka blekmedel.

Permalänk
Medlem

Har i nuläget pressat upp klockfrekvensen med 125 MHz och minnesbandbredden med 100 MHz. Har ej rört spänningen. Noterar att denna klockning är stabil med power limit oförändrad men vid power limit satt till 107% (max) blir det instabilt.

Kommer skriva i tråden från @MinscS2 när jag har nått ett slutresultat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Hämtade ut kortet efter att ha blivit r*vkn*ll*d på leveransen och så klart så passar inte det halvmeters långa kortet in i mitt chassi. Hurra, nu ska jag gå och dricka blekmedel.

kan köpa det blilligt av dig, eftersom jag bor i sthlms området kan jag hämta det omgående

om inte så kan man såga i chassit, jag har sågat "sönder" 2 chassin PGA graffekort

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

kan köpa det blilligt av dig, eftersom jag bor i sthlms området kan jag hämta det omgående

om inte så kan man såga i chassit, jag har sågat "sönder" 2 chassin PGA graffekort

Kompisen kom förbi med en dremel och vi skar så det stänkte om det. Nu sitter eländet i äntligen

Permalänk
Medlem

Blev intialt grymt besviken med spelprestandan. Rejäla fps dippar, men så kom jag på core unparking. Efter avparkering av kärnorna så mer än dubblerades prestandan. Nu är jag grymt nöjd!

Permalänk
Medlem

@tjofritz: jag som hoppades på ett extra billigt kort (ca 100kr i rent vredesmod)

kul att det löste sig, får nog betala fullpris endå men det får vänta nån månad, är ändå lite över 7000kr

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Blev intialt grymt besviken med spelprestandan. Rejäla fps dippar, men så kom jag på core unparking. Efter avparkering av kärnorna så mer än dubblerades prestandan. Nu är jag grymt nöjd!

Tack för tipset! Ingen dubbel prestanda här precis men fick en 10%-ig ökning av prestanda i Valley

Permalänk
Medlem

@AndraBullar: Jag gjorde även ändringen att i nvidia control panel välja Power management mode: Prefer maximum performance.

Permalänk

Har installerat kortet och använt det några timmar. Funkar fint - inga höga temp, väldigt tyst, presterar hyfstat. Har dock inte pressat det särskilt.

Skrivet av tjofritz:

Blev intialt grymt besviken med spelprestandan. Rejäla fps dippar, men så kom jag på core unparking. Efter avparkering av kärnorna så mer än dubblerades prestandan. Nu är jag grymt nöjd!

Em... hur gjorde du det?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4690K, GPU: ASUS GeForce GTX 980 Ti STRIX 6GB, MB: MSI Z97 GAMING 5, RAM: HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black, HD: HyperX Savage SSD 240GB, Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB, NÄT: EVGA SuperNOVA 850 G2 850W, CPU FL: Noctua NH-U9B SE2, CHASSI: Fractal Design Define S, PANEL: Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Blev intialt grymt besviken med spelprestandan. Rejäla fps dippar, men så kom jag på core unparking. Efter avparkering av kärnorna så mer än dubblerades prestandan. Nu är jag grymt nöjd!

Skulle gärna också veta hur du gjorde det? =P

Men ang något helt annat så verkar det som att mitt har spoltjut =( Någon annan som märkt det på sitt kort? Det uppstår endast när jag spelar, speciellt krävande spel som t.ex. GTA V. Jag tycker att det hörs rätt så bra trotts att jag har chassit stängt. Vet dock inte om det är något man ska byta ut eller så då jag ändå alltid spelar spel med hörlurar på...

För övrigt är mitt kort lätt överklockat med 100mhz core och +50 memory clock i MSI afterburner.

Visa signatur

5900X | ASUS Strix 3080 | ASUS Crosshair Dark Hero | 32 GB DDR4 G.Skill Trident Z RGB 3200mhz | Phanteks Enthoo 719 |

Permalänk
Skrivet av Ragshnak:

Skulle gärna också veta hur du gjorde det? =P

Men ang något helt annat så verkar det som att mitt har spoltjut =( Någon annan som märkt det på sitt kort? Det uppstår endast när jag spelar, speciellt krävande spel som t.ex. GTA V. Jag tycker att det hörs rätt så bra trotts att jag har chassit stängt. Vet dock inte om det är något man ska byta ut eller så då jag ändå alltid spelar spel med hörlurar på...

För övrigt är mitt kort lätt överklockat med 100mhz core och +50 memory clock i MSI afterburner.

Efter lite research tror jag han menar att avparkera CPU-kärnor för att effektivisera användningen. Finns diverse tutorials om det på nätet om du är intresserad. Meningarna går isär om det är bra för CPU-hälsan eller ej. Verkar också vara rätt useless för Windows 8.1, då kärnorna verkar vara avparkerade by default där

Mitt kort har inget spoltjut vad jag märkt. Fungerar som en dröm, men det går upp till 76° oklockat vid tung användning.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4690K, GPU: ASUS GeForce GTX 980 Ti STRIX 6GB, MB: MSI Z97 GAMING 5, RAM: HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black, HD: HyperX Savage SSD 240GB, Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB, NÄT: EVGA SuperNOVA 850 G2 850W, CPU FL: Noctua NH-U9B SE2, CHASSI: Fractal Design Define S, PANEL: Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas Kallberg:

Efter lite research tror jag han menar att avparkera CPU-kärnor för att effektivisera användningen. Finns diverse tutorials om det på nätet om du är intresserad. Meningarna går isär om det är bra för CPU-hälsan eller ej. Verkar också vara rätt useless för Windows 8.1, då kärnorna verkar vara avparkerade by default där

Mitt kort har inget spoltjut vad jag märkt. Fungerar som en dröm, men det går upp till 76° oklockat vid tung användning.

Ah tackar för info, låter vettigt. Kör själv 8.1 just nu så behöver nog inte göra något där isf.

Min fungerar också utan problem i övrigt förutom att spoltjutet finns där vid högre belastningar av kortet. Ett lätt sätt att prova är att t.ex. starta kombustion som man kan tanka via MSIs sida och köra det testet och stänga av det, jag märkte inte av ljudet föränn jag stängde av programmet att det fanns något missljud och har sedan dess stört mig lite på det (även om jag inte hör det när jag spelar spel).

Nu vet ju inte jag hur tyst system du har eller vilket chassi du kör med, själv kör jag med ett phantek enthoo primo med vattenkylning och alla fläktar på lågvarv så det är ganska lätt att höra för mig.

Ingen annan som märkt av något tjut?

Visa signatur

5900X | ASUS Strix 3080 | ASUS Crosshair Dark Hero | 32 GB DDR4 G.Skill Trident Z RGB 3200mhz | Phanteks Enthoo 719 |

Permalänk

@Ragshnak: Vågar nog påstå att inget låter särskilt mycket. Kortet låter vid hög belastning men mycket lite.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4690K, GPU: ASUS GeForce GTX 980 Ti STRIX 6GB, MB: MSI Z97 GAMING 5, RAM: HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB Black, HD: HyperX Savage SSD 240GB, Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB, NÄT: EVGA SuperNOVA 850 G2 850W, CPU FL: Noctua NH-U9B SE2, CHASSI: Fractal Design Define S, PANEL: Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas Kallberg:

@Ragshnak: Vågar nog påstå att inget låter särskilt mycket. Kortet låter vid hög belastning men mycket lite.

Ok! Får se om fler kanske har något att tillägga ang deras kort!

Visa signatur

5900X | ASUS Strix 3080 | ASUS Crosshair Dark Hero | 32 GB DDR4 G.Skill Trident Z RGB 3200mhz | Phanteks Enthoo 719 |

Permalänk
Medlem

Varför ser man så sällan 1080p-benchmarks nu för tiden? Mer än 95% av alla steamanvändare spelar i Full HD eller lägre, känns väl ändå som om det är roligare att veta FPSn i den upplösningen de flesta spelar i?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Varför ser man så sällan 1080p-benchmarks nu för tiden? Mer än 95% av alla steamanvändare spelar i Full HD eller lägre, känns väl ändå som om det är roligare att veta FPSn i den upplösningen de flesta spelar i?

Antar att högre upplösningar är framtiden, men jag har också undrat då jag själv spelar i 1080p. Man får googla runt så brukar man kunna hitta benchmarks på 1080p.

Visa signatur

5900X | ASUS Strix 3080 | ASUS Crosshair Dark Hero | 32 GB DDR4 G.Skill Trident Z RGB 3200mhz | Phanteks Enthoo 719 |

Permalänk

Ska tjacka detta på onsdag. Är väldigt taggad då jag fått tag på ett nytt för bra pris.
Någon som har haft kortet ett tag som har något att säga om det?