Windows 10 levereras på USB-minne – i butik den 30 augusti

Permalänk
Medlem

Attans jag som så gärna ville ha det på diskett.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Stannar på windows 7 tills man kan köra det offline utan påtvingade uppdateringar..

Skickades från m.sweclockers.com

Det går ju att köra offline.. att du får uppdateringar när du är uppkopplad är väl bara bra? Dumt att låta ett system stå med ofixade säkerhetshål eller buggar.

Permalänk
Skrivet av ZecretW:

Jag hörde att de ska ta bort stödet för CD, ZIP och floppy i w10. Det finns inte längre någon anledning att supporta dessa format.

Jo det finns det....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Bra det där med USB lansering och jag hoppas verkligen att även speltillverkare följer MS exempel då spel växer i storlek ganska enormt.
Dock så tycker jag att DVD lansering borde ha funnits med som alternativ men men..

AAA spel kan ju ligga på 50-60gb numera, tänk dig att köpa spel på 64gb/128gb stickor då får du ju betala 2-300kr bara för lagringsmediet. Jämfört med 7st dvd skivor som kostar 10kr. Kommer aldrig att gå, speciellt inte när digital är så stort.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

AAA spel kan ju ligga på 50-60gb numera, tänk dig att köpa spel på 64gb/128gb stickor då får du ju betala 2-300kr bara för lagringsmediet. Jämfört med 7st dvd skivor som kostar 10kr. Kommer aldrig att gå, speciellt inte när digital är så stort.

Jo, orsaken till att folk inte uppgraderar till blueray och de som distribuerar inte byter media till bluerayskivor är ju enkelt att fysiska media av denna typ egentligen inte behövs idag i någon större utsträckning i PC-världen.

Då finns det ju heller inte något argument för att gå till ett nytt dyrt media som iaf inte fyller någon större funktion (USB).

Skulle man nu inte ha något bra internet iaf, sitter man ju på "pottan" iaf då man alltid får räkna med massor av gigabyte i uppdateringar, ofta dyker en stor uppdatering upp redan till dag 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikl567:

Om du gör gratis uppgraderingen så krävs nog det i fortsättningen också. Du får ju ingen ny nyckel utan det är en nedladdad uppgradering.

Så då får man installera sitt gamla system först, och sedan uppgradera igen. Om det nu kommer funka efter ett år eller inte vet jag inte. Troligtvis inte.

Skrivet av Toivo83:

ska se om jag hitta länken.
Men jag läste att det är så att man uppgraderar, samtidigt får en nyckel att kunna nyttja vid nerladdning av en retail iso fil.
därav man behöver inte köra en "uppgradering" vid varje ominstall.

Det är vad jag läste iaf.

Frågade en polare som jobbar på Microsoft om det förut. När du uppgraderar från 8.1 till 10 kommer din nuvarande licensinformation uppdateras. Man får alltså ingen ny nyckel utan den gamla nyckeln för 8.1 licensen kommer fungera på 10, licensinformationen som är kopplad till den nyckeln uppdateras.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZecretW:

Jag hörde att de ska ta bort stödet för CD, ZIP och floppy i w10. Det finns inte längre någon anledning att supporta dessa format.

Jag som köper musik på CD och har gamla spel på samma format, som jag fortfarande spelar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saya:

"skamfilade Windows 8", snälla någon.

Ja? Windows 8/8.,1 är ju skamfilat, då det utstått mycket kritik för att de inte har startmeny, är gjort för surfplattor osv. Windows 8/8.1 har ju blivit en total flopp.
Och W10 ser inte bättre ut heller, visst de återinför en startmeny, men många kommer nog sitta kvar på W7 då W10 i sig inte ger någoit direkt mervärde som gör att det "är värt" att uppgradera (indirekt nedgradera) från W7.

Skrivet av murklor:

Bara tråkigt att det verkar som dom prissatt det samma som sketna Win 8.1. Om dom kört det på $50/$100 för retail Home/Pro så hade dom nog sålt miljarder mer kopior istället för att se det crackat inom 5 minuter.

Nu så ger ju Microsoft bort W10 under 1 års tid, dock kan man tycka att Microsoft borde ge W10 gratis när man "uppgraderar", oavsett okm det sker inom 1 år eller 2-4 år till nästa version, ex som Apple gör, och har gjort sedan 2013, och 2012 så var det ca 150 kr det kostade att få nya versionen. Så på den sidan så ligger Microsoft efter.

Skrivet av Baxtex:

Dock så kostar det inga 2-300 kr för et usb minne direkt från tillverkaren, utan de ligger rätt långt ned. Så ett USB minne på säg 64GB skulle säkert inte kosta så mycket mer än säg de 6-8 eller fler skivor som skickas med på vissa spel, då de köper in i så stora mängder. Du vet, 2-300 kr är butikspris i Sverige inkl Copyswede skatten vilken är 1.25 kr/GB (max 100 kr) allt för att musiker ska bli kompenserade för "privatkopiering" (som för övrigt närmst är dött sedan Spotify kom in på marknaden, vem kopierar en bekants skiva och lägger in på USB eller i sin telefon idag?).

Skrivet av dannesthlm:

Jo, orsaken till att folk inte uppgraderar till blueray och de som distribuerar inte byter media till bluerayskivor är ju enkelt att fysiska media av denna typ egentligen inte behövs idag i någon större utsträckning i PC-världen.

Skulle man nu inte ha något bra internet iaf, sitter man ju på "pottan" iaf då man alltid får räkna med massor av gigabyte i uppdateringar, ofta dyker en stor uppdatering upp redan till dag 1.

Orsaken till att spel inte skickas ut till PC på blu-ray idag är ju att folk inte har en blu-ray läsare i sin dator, även fast det är rätt många år sedan de kom på marknaden, dels för att de är rätt dyra mot en "vanlig" dvd läsare/brännare, och dels så innehåller filmer etc kopieringsskydd så det oftast krävs speciella program för att spela upp dem (Så var det på den tiden som man testade blu-ray läsare till datorn, då funkade det ex inte att spela upp med VLC).

Medan ex Playstation har haft blu-ray sedan lanseringen 2006, lika så PS4 har blu-ray, vilket Microsoft gick över till med vid släppet av Xbox One (Xbox 360 körde DVD, och en extern HDDVD om man ville).

Det var ju också en av anledningarna varför PS3 sålde rätt bra, att köparen fick både en kompetent konsol och en blu-ray spelare för mindre pengar på den tiden än vad "bara" en blu-ray spelare gick på löst.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Frågade en polare som jobbar på Microsoft om det förut. När du uppgraderar från 8.1 till 10 kommer din nuvarande licensinformation uppdateras. Man får alltså ingen ny nyckel utan den gamla nyckeln för 8.1 licensen kommer fungera på 10, licensinformationen som är kopplad till den nyckeln uppdateras.

Kommer det gå att köra "clean" installation av win10 direkt eller måsta man gå via Win8?
Kommer man kunna få tag på "official" win10 ISO filer?

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Avstängd

Då jag är på jobbet och inte läst riktigt ordentligt det här med windows.. Är det någon som har någon aning om vad OS kommer att kosta?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Om de inte bygger spelen lika bra som Blizzard, 2-8gb stickor för att få igång det första i spelet, sen medans man spelar tankas resten ner. Kan ju skapa problem när folk vill spela i sin stuga utan internet dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Nu så ger ju Microsoft bort W10 under 1 års tid, dock kan man tycka att Microsoft borde ge W10 gratis när man "uppgraderar", oavsett okm det sker inom 1 år eller 2-4 år till nästa version, ex som Apple gör, och har gjort sedan 2013, och 2012 så var det ca 150 kr det kostade att få nya versionen. Så på den sidan så ligger Microsoft efter.

Om jag minns rätt, så kommer resterande uppdateringar av Windows 10 vara gratis. Så om du nu inte uppdaterar din Windows 10 liscens inom ett år, så får du nästan skylla dig själv. Då får du allt stå för en engångskostanad för att få det uppgraderad i all framtid (De sa väl att Windows 10 var den sista windows versionen som de släpper?)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Viceroy:

God morgon Microsoft, vad trevligt att ni ÄNTLIGEN lanserar ert operativsystem på USB-minne. Jag har typ saknat det sen Windows 7 och blev väldigt förvånad när det inte kom till Windows 8. Dock förstår jag inte poängen med att ta bort operativsystemet på DVD-skiva. Är det så jobbigt att erbjuda kunderna olika alternativ?

Det finns även på DVD-skiva.

http://www.theverge.com/2015/7/13/8945337/windows-10-packagin...

Skrivet av xZistence:

Då jag är på jobbet och inte läst riktigt ordentligt det här med windows.. Är det någon som har någon aning om vad OS kommer att kosta?

Det är gratis att uppdatera till Windows 10 om du har Windows 7 eller 8.1.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på snuskigt billiga OEM-nycklar vid lanseringen, precis som det var med Windows 8.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

Kommer det gå att köra "clean" installation av win10 direkt eller måsta man gå via Win8?
Kommer man kunna få tag på "official" win10 ISO filer?

Hur tillgången till ISO filer kommer vara visste han inte, däremot kommer nyckeln funka på en win10 installation så man behöver inte gå via win8.

Men dom har förbättrat restore funktionen i win10. I princip så skapas en win10 iso på en gömd partition, så en återställning i win10 är inte samma sak som i äldre operativ där en massa skit låg kvar och spökade. Effekten ska vara exakt likadan som vid formatering och ren installation. Jag vet inte hur det påverkar om man tänkt byta primär hårddisk, men det har dom förhoppningsvis tänkt på.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av riporto:

En sak som jag fortfarande funderar på är, hur kan jag med win 8.1 pro versionen görea en ren installation av windows 10? Kan jag göra mitt eget USB minne med win 10 eller dvd?

Du gör först en uppdatering, därefter är du berättigad till att göra en ren installation.

Se avsnitt "Kan jag installera om Windows 10 på min dator efter uppgraderingen?" i följande länk: http://www.microsoft.com/sv-se/windows/windows-10-faq?ocid=wi...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag hoppas på snuskigt billiga OEM-nycklar vid lanseringen, precis som det var med Windows 8.

Billigare än gratis är nog svårt att slå Vad är det jag missar?
Jag gav 137 riksdaler för Windows 8.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Det finns även på DVD-skiva.

http://www.theverge.com/2015/7/13/8945337/windows-10-packagin...

Det är gratis att uppdatera till Windows 10 om du har Windows 7 eller 8.1.

Joo det vet jag. Men hur gäller det med piratkopiorna som är "crackade"? En kompis till mig undrar, själv har jag 8.1 och har redan reserverat min windows 10 :3

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidern:

Det går ju att köra offline.. att du får uppdateringar när du är uppkopplad är väl bara bra? Dumt att låta ett system stå med ofixade säkerhetshål eller buggar.

vill kunna välja själv när jag vill uppdatera, finns inget jag hatar mer än när något ligger och drar resurser i bakgrunden.. det är det jag gillar med windows 7 att man kan stänga av de mesta och köra en så "ren" upplevelse som möjligt väldigt likt hur man kunde köra xp förut..

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Bara tråkigt att det verkar som dom prissatt det samma som sketna Win 8.1. Om dom kört det på $50/$100 för retail Home/Pro så hade dom nog sålt miljarder mer kopior istället för att se det crackat inom 5 minuter.

Fast nu är det ju gratis för samtliga användare med tidigare version av Windows 7/8./8.1, så rätt många är ju redan inkluderade.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem

Skamfilat rykte för Windows 8 var väl dagens underdrift

Bra att det kommer på USB-minne. Inget större problem att datan kommer tappas då koden sannorlikt funkar om man laddar ner ny ISO.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Om jag minns rätt, så kommer resterande uppdateringar av Windows 10 vara gratis. Så om du nu inte uppdaterar din Windows 10 liscens inom ett år, så får du nästan skylla dig själv. Då får du allt stå för en engångskostanad för att få det uppgraderad i all framtid (De sa väl att Windows 10 var den sista windows versionen som de släpper?)

Det är väl inget Microsoft har sagt?
Det som de har sagt är väl att W10 blir den sista stora versionen, och de kommer bygga vidare på den, men de har väl inte sagt att de inte ska ta betalt för nya uppgraderingar, eller en löpande licensavgift (likt Office 365 som betalas årsvis)?

Och varför uppgradera (läs nedgradera) till ett OS som är sämre än det man redan har?
Windows 10 är sämre i gui, tillför inga "wow, det måste jag ha" funktioner, således så är det inget som lockar att "uppgradera" till ett sämre operativsystem än det som redan används.

Inget av det Microsoft har presenterat i W10 är något att hänga i granen, och DX12 som alla hypar kommer ju inte "slå" igenom direkt heller, se bara på DX11.1/DX11.2 som det knappt finns några spel som är specifika för just de DX versionerna.

Skrivet av Oliver91:

vill kunna välja själv när jag vill uppdatera, finns inget jag hatar mer än när något ligger och drar resurser i bakgrunden.. det är det jag gillar med windows 7 att man kan stänga av de mesta och köra en så "ren" upplevelse som möjligt väldigt likt hur man kunde köra xp förut..

Kan man inte stoppa "Windows Update" från att köras automatiskt?
Har för mig att det gick i en tidigare beta, annars får man gå in i services.msc och stänga av de aktuella tjänsterna som krävs manuellt, så Windows Update inte kan startas automatiskt.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det är väl inget Microsoft har sagt?
Det som de har sagt är väl att W10 blir den sista stora versionen, och de kommer bygga vidare på den, men de har väl inte sagt att de inte ska ta betalt för nya uppgraderingar, eller en löpande licensavgift (likt Office 365 som betalas årsvis)?

Och varför uppgradera (läs nedgradera) till ett OS som är sämre än det man redan har?
Windows 10 är sämre i gui, tillför inga "wow, det måste jag ha" funktioner, således så är det inget som lockar att "uppgradera" till ett sämre operativsystem än det som redan används.

Inget av det Microsoft har presenterat i W10 är något att hänga i granen, och DX12 som alla hypar kommer ju inte "slå" igenom direkt heller, se bara på DX11.1/DX11.2 som det knappt finns några spel som är specifika för just de DX versionerna.
Kan man inte stoppa "Windows Update" från att köras automatiskt?
Har för mig att det gick i en tidigare beta, annars får man gå in i services.msc och stänga av de aktuella tjänsterna som krävs manuellt, så Windows Update inte kan startas automatiskt.

http://www.sweclockers.com/nyhet/20828-windows-10-home-anvand...

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Att USB-minnen tappat data har jag märkt av flera gånger. Både med billiga och lite dyrare modeller. Däremot har jag inte varit med om att en "original-skiva" slutat fungera. Skivor som man själv bränt har ofta slutat fungera.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bl0m1:

hmm, om man lägger detta usb i en låda i ett par år så kommer det ju tappa saker som är på minnet, hur gör dom då, får man en ny?

känns dock som ett steg mot framtiden oavsett, skivor känns lite förlegat

Skrivet av TheBasicOne:

Kan inte USB minne tappa minnet så att säga efter ett tag utan ström?

Detta oroar mig också.
Om man har kvalitet på det så bör de klara sig rätt länge.

Och tänk på att det är svårt att få DVD skivor att fungera felfritt efter 5 år.
Hade själv detta problem med min ena OEM Win 7 64-bit... skulle installera om och skivan gick inte att läsa i någon läsare.

Sen tror jag dock att du kommer kunna ladda ner "ISO" igen, om den nu skulle ha tappat det. Och i teorin kan du då formatera om och använda samma sticka igen. (+ att du kan uppdatera den om du vill, när du vill)

Permalänk
Medlem

Vad är nyttan med windows 10? Windows 7 fungerar bra?

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av downup:

Om de inte bygger spelen lika bra som Blizzard, 2-8gb stickor för att få igång det första i spelet, sen medans man spelar tankas resten ner. Kan ju skapa problem när folk vill spela i sin stuga utan internet dock.

Det där väntade jag länge på att de skulle ordna, men funktionen hade knappt kommit innan jag slutade med WoW. ArenaNet hade ju implementerat den lösningen redan 2005 med Guild Wars.

Åter till topic, är det fortfarande så att de med ej giltig version av Win 7/8 kommer få uppgradera gratis?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Role_Model:

Åter till topic, är det fortfarande så att de med ej giltig version av Win 7/8 kommer få uppgradera gratis?

Ja, men de kommer inte få en aktiverad Windows 10.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Va i helv*te Microsoft?

Ännu en anledning till varför W10 inte kommer "slå igenom"....

Microsoft verkar vilja göra allt från när de visade upp W8 och framöver för att skrämma iväg användarna...
Sedan är det oklart vilka uppdateringar det gäller?

"För alla med Windows 10 Home kommer operativsystemet periodvis att söka efter nya uppdateringar och installera dessa – helt utan förvarning eller möjligheten att stänga av automatiska uppdateringar."

Gäller det alla uppdateringar, eller exempelvis bara de som tillför funktion, det verkar ju oklart.
Men tolkar man det ovan så verkar det ju gälla rakt över, allt ifrån säkerhetsuppdateringar till DX versioner till drivrutiner etc, vilket känns rätt så "va i helv*te" att göra, det där kommer ställa till mycket problem för användare.

Säg om ex Microsoft ändrar ett API eller liknande så måste kanske flera program kodas om av utvecklarna (likt som det är på mobilsidan, där en ny OS version kräver att många appar kodas om / görs i ordning med nya API så de inte kraschar etc.).

Känns som att Microsoft gör allt nu för tiden för att skrämma bort kunderna, drar ner personal, lägger ner mobildivisionen (eller omstrukturerar den, kalla det vad dem vill), köper Nokias mobildel som sedan floppar, köper Minecraft till ingen större nytta (otroligt idiotiskt beslut, och bortslösade pengar Microsoft aldrig troligen får igen), och nu påtvingande uppdateringar som kommer ställa till problem.

drivrutiner
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Gäller det alla uppdateringar, eller exempelvis bara de som tillför funktion, det verkar ju oklart.
Men tolkar man det ovan så verkar det ju gälla rakt över, allt ifrån säkerhetsuppdateringar till DX versioner till drivrutiner etc

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.