Permalänk
Medlem

ang Sony m4 aqua varning.

HEJ! Vill bara informera om att jag köpt en m4 aqua som jag hade i 3 dagar så börja baksidan släppa bytte in denna och valde ett annat märke istället.
Hade jag nu fått denna i vatten och fått någon skada hade jag inte fått ut något på garantin

Så kolla era m4 aqua noga! Baksidan liksom svikta och tryck man och kolla i profil såg man att det ändra höjd.

Mvh// fenan

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Hedersmedlem

Ska komma ihåg, kommer nog köpa en M4 någon gång det här året.

Permalänk
Medlem

Kvalitetsproblem finns hos alla telefoner, finns väl ingen anledning att varna för det?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Så du hade en telefon i tre dagar, gav aldrig en ny "felfri" en chans utan dömer ut alla direkt?
Hade du Sony innan eller kom du från annat märke?

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Fanns inga i lager någon stans i närheten så tog en annan som fanns på lager.

Har haft Motorola
Samsung iphone Huawei
Lumia men första gången en Sony

Jo men en ip klassad mobil som man kanske inte har garanti om den blir vattenskadad kan man väl varna för.
Meningen va att alla ska kolla sina m4 så att inga skador uppkommer på dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av FenioN:

Fanns inga i lager någon stans i närheten så tog en annan som fanns på lager.

Har haft Motorola
Samsung iphone Huawei
Lumia men första gången en Sony

Jo men en ip klassad mobil som man kanske inte har garanti om den blir vattenskadad kan man väl varna för.
Meningen va att alla ska kolla sina m4 så att inga skador uppkommer på dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Då får du nog varna för alla mobiler som har ip klassning mot vatten men inte har garanti om det kommer in. Räcker att det är fel på o-ringen på flapparna och vatten kommer in och du förlorar garantin och mobilen.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Jag vill varna er om Scans 10 pack grillkorv. En gång fick jag bara 9 korvar i paketet! Det är lurendrejeri och ser att ni alla bojkottar Scan frånochmed nu!
TS, jag uppskattar verkligen att du vill höja ett varnandes finger till oss andra konsumenter, men förstår inte riktigt ditt tänk?
Allt vi köper, oavsett om det är lösgodis för 12kr eller en ny processor för 12kkr har en viss procent som är defekt. Att en produkt är "skadad" på ett sätt som din mobil var är självklart tråkigt, men det är sånt som händer.
Den mänskliga faktorn har fallerat vid kvalitetskontrollen.
Det känns fel att du bojkottar Sony M4 Aqua helt och hållet tack vare detta. Det är väl bara att reklamera och ta en ny? Oavsett vilken telefon du väljer så finns en risk att den har slunkit igenom kvalitetskontrollen, ip klassad eller ej.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Medlem

Därför jag köper deras flaggskeppstelefoner

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av FenioN:

Jo men en ip klassad mobil som man kanske inte har garanti om den blir vattenskadad kan man väl varna för.
Meningen va att alla ska kolla sina m4 så att inga skador uppkommer på dom.

Skrivet av Commander:

Då får du nog varna för alla mobiler som har ip klassning mot vatten men inte har garanti om det kommer in. Räcker att det är fel på o-ringen på flapparna och vatten kommer in och du förlorar garantin och mobilen.

Klart att garantin gäller när det kommer in vatten pga av en skada som normalt täcks av garantin. Sen kan det vara svårare att hävda, men det är en annan sak...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Sonys bakstycken lossnar lättare än andra märkens, har dock upplevt samma sak med Huawei. Vet inte exakt hur bakstycket sitter fast men det verkar som att det är limmat.

Har aldrig haft några problem med iPhone, men de har ju skruvade bakstycken. Samsung har ju haft löstagbart bakstycke fram tills nu så där får vi se om det blir några problem nu. Det tror jag dock knappast då kvalitén känns oklanderlig på S6.

HTC M7 och uppåt har ej dessa problem alls, men de har ju helgjutna chassin i princip.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

En generell varning för alla Sonys Z modeller är ju inte fel. Dom jar en förmåga att spricka av sig självt. Vet ej om Z3+ har detta problem, men övriga toppmodeller i Z serien har haft detta problemet.

Lagom skoj med en dyr telefon som spricker av sig självt och sedan gäller ingen garanti.

Permalänk
Medlem

Kan ni inte bara tacka och ta emot att jag informerar om detta problemet? Skriver detta för ni ska ha koll när ni/ om ni köper en m4 aqua. Säger inte att alla är så och att Sony är dåligt utan just att jag hade detta problem på min.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snövit:

Jag vill varna er om Scans 10 pack grillkorv. En gång fick jag bara 9 korvar i paketet! Det är lurendrejeri och ser att ni alla bojkottar Scan frånochmed nu!
TS, jag uppskattar verkligen att du vill höja ett varnandes finger till oss andra konsumenter, men förstår inte riktigt ditt tänk?
Allt vi köper, oavsett om det är lösgodis för 12kr eller en ny processor för 12kkr har en viss procent som är defekt. Att en produkt är "skadad" på ett sätt som din mobil var är självklart tråkigt, men det är sånt som händer.
Den mänskliga faktorn har fallerat vid kvalitetskontrollen.
Det känns fel att du bojkottar Sony M4 Aqua helt och hållet tack vare detta. Det är väl bara att reklamera och ta en ny? Oavsett vilken telefon du väljer så finns en risk att den har slunkit igenom kvalitetskontrollen, ip klassad eller ej.

Fanns inte några i några varuhus nära mig så jag valde en annan pga att jag behövde en tele direkt då jag har semester och inte tänker sitta hemma och vänta på leverans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

En generell varning för alla Sonys Z modeller är ju inte fel. Dom jar en förmåga att spricka av sig självt. Vet ej om Z3+ har detta problem, men övriga toppmodeller i Z serien har haft detta problemet.

Lagom skoj med en dyr telefon som spricker av sig självt och sedan gäller ingen garanti.

Hur ska en telefon kunna spricka av sig självt?

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1NstaNT:

Hur ska en telefon kunna spricka av sig självt?

Bra fråga. Men flera Z-telefoner har gjort det ändå. Bara kolla prisjakt eller nåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Bra fråga. Men flera Z-telefoner har gjort det ändå. Bara kolla prisjakt eller nåt.

Ok. Låter bara lite konstigt att en telefon ska självspricka.
Min Xperia z1 och Z har inte gjort det än. Dock är dem jäkligt känsliga om man tappar dom och telefonen hamnar med fel vinkel och man får en spricka.

Visa signatur

Chassi:Define R6 Moderkort:ASUS B450 STRIX Processor:Ryzen 3600Ram: 16GB vengeance 3600MhzHårddiskar: 256 GB SSD 850 PROGrafikkort GTX 1070ti

Skärm: XL2411Z
Zowie EC2-A
HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1NstaNT:

Hur ska en telefon kunna spricka av sig självt?

Skrivet av 1NstaNT:

Ok. Låter bara lite konstigt att en telefon ska självspricka.
Min Xperia z1 och Z har inte gjort det än. Dock är dem jäkligt känsliga om man tappar dom och telefonen hamnar med fel vinkel och man får en spricka.

Spänningar i glaset. Finns många som har haft problem med att deras sony-telefoner(främst z3 och z3 compact) spruckit utan anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Spänningar i glaset. Finns många som har haft problem med att deras sony-telefoner(främst z3 och z3 compact) spruckit utan anledning.

Och dessa telefoner är inte tappade alls eller istötta på något vis? Spänningar kan uppstå men det behöver inte hända något på lång tid, sen rätt vad det är spricker de. Det kan vara en temperaturväxling som utlöser det till exempel. Då är det lätt att säga att den sprack av sig själv.
Sen bygger väl olika konstruktioner olika mycket spänning.

Visa signatur

///Arch

Permalänk
Medlem

Administration rensa denna tråd. Ville enbart informera folk om att baksidan på Sony m4 aqua kan släppa hoppas att dom som vill eller har nytta av denna tråd fått hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu