Samsung s4 som inte laddar

Permalänk
Medlem

Samsung s4 som inte laddar

Hej
Har en Samsung s4 som vägrar att ladda i eluttag men när jag kopplar in den i datorn laddar den,
Varför kan jag inte ladda den i ett eluttag och kan man lösa det ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciper13:

Hej
Har en Samsung s4 som vägrar att ladda i eluttag men när jag kopplar in den i datorn laddar den,
Varför kan jag inte ladda den i ett eluttag och kan man lösa det ?

Använder du orginalladdare?

Permalänk

@ciper13:

Trasig laddare eller trasig säkring till eluttaget

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Avstängd

låter som trasig laddare.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Prova en annan laddare

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Använder du orginalladdare?

Nej det gör jag inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciper13:

Nej det gör jag inte

Där har vi problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Där har vi problemet.

Borde knappast vara några problem. Vet inte hur många olika laddare jag har till olika mobiler och dessutom laddkabel i bilen, är aldrig några problem.

Dom höll ju till och med på att klubba igenom ett beslut i eu att android telefoner skulle levereras utan laddare just på grund av att man lika gärna kunde använda den man hade hemma, skulle väl vara bättre för miljön eller nåt då det produceras en kopiöst massa laddare i onödan. Att inte kunna använda annat än orginal låter som npn iphone historia fast även där tror jag det är föga troligt då man kan köpa till exempel bil laddare på biltema

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Borde knappast vara några problem. Vet inte hur många olika laddare jag har till olika mobiler och dessutom laddkabel i bilen, är aldrig några problem.

Dom höll ju till och med på att klubba igenom ett beslut i eu att android telefoner skulle levereras utan laddare just på grund av att man lika gärna kunde använda den man hade hemma, skulle väl vara bättre för miljön eller nåt då det produceras en kopiöst massa laddare i onödan. Att inte kunna använda annat än orginal låter som npn iphone historia fast även där tror jag det är föga troligt då man kan köpa till exempel bil laddare på biltema

ja jag har massa laddar kapplar har testa med typ 6 styckna men ingen fungar när jag kopplar laddar sladd en till väggen så vibrerar den gång på gång men den laddar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

@ciper13:

Trasig laddare eller trasig säkring till eluttaget

Skrivet av kaya:

låter som trasig laddare.

Skrivet av FlashTec:

Prova en annan laddare

Skrivet av ciper13:

Nej det gör jag inte

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Navicula:

Där har vi problemet.

ja jag har massa laddar kapplar har testa med typ 6 styckna men ingen fungar när jag kopplar laddar sladd en till väggen så vibrerar den gång på gång men den laddar inte men när jag kopplar den till datorn laddar den (har testat med olika eluttag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciper13:

ja jag har massa laddar kapplar har testa med typ 6 styckna men ingen fungar när jag kopplar laddar sladd en till väggen så vibrerar den gång på gång men den laddar inte men när jag kopplar den till datorn laddar den (har testat med olika eluttag)

Bara för att utesluta en misstanke. På laddarna, är det fasta kablar eller är det en lös usb till mini usb kabel som du flyttar mellan en kloss som man sätter i väggen. Vet att jag på en motorola laddare jag har så är det en lös kabel så att man även kan använda den som data kabel till datorn.

Om det är fasta kablar på laddarna så tror i alla fall jag att något är fel i själva mobilen. Fick själv byta laddporten på gummans S2 för några månader sen då den vägrade ladda. Tänkte om kabeln du sätter i datorn har någon pinne till som inte finns i väggladdarna och dör igenom så funkar det med den laddningen.

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Bara för att utesluta en misstanke. På laddarna, är det fasta kablar eller är det en lös usb till mini usb kabel som du flyttar mellan en kloss som man sätter i väggen. Vet att jag på en motorola laddare jag har så är det en lös kabel så att man även kan använda den som data kabel till datorn.

Om det är fasta kablar på laddarna så tror i alla fall jag att något är fel i själva mobilen. Fick själv byta laddporten på gummans S2 för några månader sen då den vägrade ladda. Tänkte om kabeln du sätter i datorn har någon pinne till som inte finns i väggladdarna och dör igenom så funkar det med den laddningen.

Det är lös koppel med kloss men tror du det går att fixa?
Jag menar den funkar ju till dator så varför skulle den
Inte funka i eluttag ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciper13:

Det är lös koppel med kloss men tror du det går att fixa?
Jag menar den funkar ju till dator så varför skulle den
Inte funka i eluttag ?

Skickades från m.sweclockers.com

Nu blev jag lite förvirrad för tidigare så skrev du att du provat 6 olika laddare och nu skrev du att det är lös kabel och "klump". Är allihop av den modellen? För har du provat 6 olika klumpar i väggen med 6 olika kablar och inget fungerar där så skulle jag nog säga att felet ligger i mobilen i sig. På S2 var det enkelt att byta vet inte hur det ser ut på S4

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett relativt vanligt problem, verkar bara lösas genom lagning.

http://www.tomsguide.com/forum/id-2123907/samsung-galaxy-char...

(som vanligt finns problemen och läsningarna bara en googling bort)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Verkar vara ett relativt vanligt problem, verkar bara lösas genom lagning.

http://www.tomsguide.com/forum/id-2123907/samsung-galaxy-char...

(som vanligt finns problemen och läsningarna bara en googling bort)

Kanske en ännu bättre länk

forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s4/288811-galaxy-s4-won-t-charge-unless-s-plugged-into-my-computer.html

Din länk gällde s3 och min s4. Men tror att om det är något fel på hårdvaran i mobilen så är det kortet som usb porten sitter på som behöver bytas och det är inga större problem bara man inte har tummen mitt i handen

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB