Znaps är Magsafe-liknande magnetadapter för telefonladdning på Kickstarter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr. MASS:

Jag skulle vilja ha en för hörlurssladden istället, men det försämrar säkert ljudkvalitén.

Skulle nog bli ganska jobbigt, med telefonen i fickor, väskan o.s.v skulle en väldigt stark magnet behövas för att hörlurarna inte skulle lossna hela tiden.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

Så enkelt, så smart.
Det är bara att gratulera Znaps.

Permalänk
Medlem

Om det nu är så svårt att fatta, så tar vi det igen....

Skrivet av NoNamesWayne:

Fast om du behöver använda den så använd den? Behöver inte laddas samtidigt.
Förutom i bilen då men där har jag också trådlös bilhållsladdare.

Jo men det beror rätt mycket på vad man gör med mobilen med
Skriva sms och småpilla funkar ju.

Skrivet av NoNamesWayne:

Måste du ladda telefonen samtidigt som du skriver sms och småpillar? Hur dåligt batteri har du?

Men du måste väl ändå fatta att "sms och småpillar" funkar utan att ladda

Spela, lyssna på musik och se film däremot kan bli ett problem.

Alla är vi olika, jag kan spela Game Of War t e x och lycka till att spela det utan strömsladd i några timmar, och att köra med trådlös laddning är inget alternativ, då det är väldigt obekvämt

Strömsladd till mina/våra mobiler finns dragna på alla favoplatser, snyggt draget.
Trådlös laddning har jag fräst in under båda sängborden med en överhandsfräs, så man ser den inte, du bara lägger mobilen på sängbordet, så laddas den

Så än en gång, rätt verktyg till sin sak.

rättstavning o radbrytning
Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Kevinkingeen:

Det finns nog problem med det eftersom Lightning och Micro-USB har olika sätt att föra över data osv. så de kommer aldrig att kunna vara kompatibla med varandra.

Nej, är ingen skillnad. Båda har ju vanlig USB i andra änden. Hade enkelt gått att lösa utan problem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jo men det beror rätt mycket på vad man gör med mobilen med
Skriva sms och småpilla funkar ju.

Men du måste väl ändå fatta att "sms och småpillar" funkar utan att ladda

Spela, lyssna på musik och se film däremot kan bli ett problem.

Alla är vi olika, jag kan spela Game Of War t e x och lycka till att spela det utan strömsladd i några timmar, och att köra med trådlös laddning är inget alternativ, då det är väldigt obekvämt

Strömsladd till mina/våra mobiler finns dragna på alla favoplatser, snyggt draget.
Trådlös laddning har jag fräst in under båda sängborden med en överhandsfräs, så man ser den inte, du bara lägger mobilen på sängbordet, så laddas den

Så än en gång, rätt verktyg till sin sak.

Haha så svårt det verkar vara för vissa att förstå ironi.

Dock bör du skaffa ett bättre batteri till din telefon. Nu är jag inte ironisk.
Jag kan titta på film, spela musik och spela spel utan att ladda den samtidigt.
Så ännu en gång, notera smiley:n. Winksmileyn i det tidigare inlägget.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Avstängd

Too little, too late.

Dom skulle ha gjort det här för 10 år sedan.
Nu har vi USB Type-C.

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Poängen med magsafe är ju att datorn inte ska åka i golvet när man snubblar över sladden. Eftersom en telefon är så mycket lättare än en dator så tror jag inte att det funkar utan att man håller i telefonen som de gjorde i klippet. Dessutom, hur ofta går man runt och laddar sin telefon? Känns inte så realistiskt.

Tja min behöver kärlek efter 12/10 timmar. Kan vilja göra något med mobilen som ringa(eller ta emot samtal) och har bara 5% då är det fint med kabel.

Sen har man kabel och mobil dumt placerad, så är risken stor man snubblar på det hela (även gjort det någon gång).

Men största fördelen är att risken för damm och vatten kommer in minskar och sliter inte ut USB porten. Laddat min varje dag i ett år och det märks. Även batteriet tar stryk (inte mycket att göra när det laddar ur på en dag).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Haha så svårt det verkar vara för vissa att förstå ironi.

Dock bör du skaffa ett bättre batteri till din telefon. Nu är jag inte ironisk.
Jag kan titta på film, spela musik och spela spel utan att ladda den samtidigt.
Så ännu en gång, notera smiley:n. Winksmileyn i det tidigare inlägget.

Svårt att ta dig på allvar faktiskt!!

Var seriös och diskutera istället, du vet vad jag menar, du gör dig bara dum på din egen bekostnad ju.

Ironi funkar väldigt dåligt i text, det borde du veta.

Och din winksmiley kom tre inlägg försent <-----Happysmiley

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Eller nån som är snabbare och gör en för USB-C

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tja min behöver kärlek efter 12/10 timmar. Kan vilja göra något med mobilen som ringa(eller ta emot samtal) och har bara 5% då är det fint med kabel.

Sen har man kabel och mobil dumt placerad, så är risken stor man snubblar på det hela (även gjort det någon gång).

Men största fördelen är att risken för damm och vatten kommer in minskar och sliter inte ut USB porten. Laddat min varje dag i ett år och det märks. Även batteriet tar stryk (inte mycket att göra när det laddar ur på en dag).

Laddar du medan du är ute och går? För det var det som jag menade (kolla klippet i artikeln om du inte förstår vad jag avsåg med den kommentaren).

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Laddar du medan du är ute och går? För det var det som jag menade (kolla klippet i artikeln om du inte förstår vad jag avsåg med den kommentaren).

aaa, nej såg inte klippet, men läste allt text i alla fall. Nej om jag inte skulle behöva ladda den på språng i en powerbank eller solcellsladdare, men inget jag personligen äger eller personligen sett behovet av.

Mobilen klarar sig över en dag, skulle jag vara utan ström ett par dagar stänger jag av mobilen och har på den om det behövs (klarar sig 3 dagar då med lite påfyllnad i t.ex bil eller annan plats med el). Så på språng för mig är inte något realistiskt scenario.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Svårt att ta dig på allvar faktiskt!!

Var seriös och diskutera istället, du vet vad jag menar, du gör dig bara dum på din egen bekostnad ju.

Ironi funkar väldigt dåligt i text, det borde du veta.

Och din winksmiley kom tre inlägg försent <-----Happysmiley

Men seriöst. Ditt tredje inlägg var som upplagt för lite ironi. Läs din text igen så förstår du.
Jag gör mig varken dum eller dum på min egen bekostnad som du ser.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Man vet ju redan hur detta slutar, dom får pengar av gräsrötterna, tillverkar nån prototyp och sen kan dom göra en exit och leva rika resten av sina dagar.

Men jag förstår inte hur detta ska konkurrera med trådlös laddning där version 2 ska ladda lika snabbt som en strömkabel, känns som att detta inte kommer behövas inom en snar framtid, eller har jag fel?

Permalänk
Medlem

Skummat tråden lite, men har kanske missat. Är det någon som läst sig till om även micro-usb är omnidirectional?

Tycker själv att det känns som en kanongrej och borde seriöst vara standard på laptop. Har 2-3 kompisar som skrotat ett par laptops var pga att någon dragit den i golvet under laddning. Eller att kontakten blivit glapp.
Samt otaliga telefoner som blir glapp i kontakten eftersom micro usb är så sjukt klen.

Troligen inget problem om man är en early adopter och byter lur vid varje ny release, men ifall man kör med grejerna tills de ger upp och lyckas hålla sig från att krossa skärmen ett par gånger per år så borde den här kunna förlänga telefonens livslängd avsevärt.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av willienelpson:

Skummat tråden lite, men har kanske missat. Är det någon som läst sig till om även micro-usb är omnidirectional?

Jo den är vändbar, det tas upp som fördel och har även en liten animation på Kickstartersidan. Hittar inget sätt att länka direkt till rubriken men scrolla ner till "The Features": https://www.kickstarter.com/projects/1041610927/znaps-the-9-m...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Magneter?

MAGNETER??!!

5... 4... 3... 2... 1... STÄMDA!!!

(av den där riskokar-firman)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Jo den är vändbar, det tas upp som fördel och har även en liten animation på Kickstartersidan. Hittar inget sätt att länka direkt till rubriken men scrolla ner till "The Features": https://www.kickstarter.com/projects/1041610927/znaps-the-9-m...

Ah kanon, såg bara filmen och där verkade de bara lyfta fram det relaterat till iphone..

Skrivet av MatsSvensson:

Magneter?

MAGNETER??!!

5... 4... 3... 2... 1... STÄMDA!!!

(av den där riskokar-firman)

tänkte påpeka att någon skrev tidigare att det använts till vattenkokare i asien sen 80-talet minst.. men insåg att det kanske var det du menade #facepalm

Permalänk
Skrivet av willienelpson:

https://ksr-ugc.imgix.net/assets/004/158/130/4cd74f37c0e252eb52f43ff126c63200_original.gif?v=1437023599&w=680&fit=max&q=92&s=e13e8e6a2e00fecb0b8045e0d3bf7392

Ah kanon, såg bara filmen och där verkade de bara lyfta fram det relaterat till iphone..

tänkte påpeka att någon skrev tidigare att det använts till vattenkokare i asien sen 80-talet minst.. men insåg att det kanske var det du menade #facepalm

Dock, är det inte den som använder produkten först, utan den som tar patent som är vinnare.

Apple är inte sena att sno andras uppfinningar och ta patent på det hela (gör säkert många andra med, men tycker det är mest uppenbart med apple).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Tror ni det kommer något för USB Type-C senare? Det känns mer intressant för mig än Micro-USB.

Såg nu att dom skrivit detta:

deras nya info om usb-c :

After much discussion and planning with our team and our manufacturer, we’ve found that it is possible to put one of your suggestions as a stretch goal! (The two sided LED indicator) With the success of this campaign, our initial order would be much larger than originally planned, resulting in a cheaper price per unit. That means we could add a small feature with no additional cost to you, our wonderful backers.

But that’s not all. There’s also another possible reward we could release… YES, that’s right; it’s the USB-C ZNAPS. We originally wanted to include USB-C for ZNAPS, but we didn’t have the initial funds to do so. With this campaign going so well, we could bump that schedule up and try to deliver it to you during this campaign.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Poängen med magsafe är ju att datorn inte ska åka i golvet när man snubblar över sladden. Eftersom en telefon är så mycket lättare än en dator så tror jag inte att det funkar utan att man håller i telefonen som de gjorde i klippet. Dessutom, hur ofta går man runt och laddar sin telefon? Känns inte så realistiskt.

Asien, i alla fall i Kina.
När jag var där 2014 blev jag överraskad av alla som sprang runt med en mobil batteribank inkopplad.
Dom stirrar (läs: lever i) ju dock på telefonen hela tiden, inte så konstigt att dom inte klarar sig utan.
Från Tunnelbanan in i en taxi, allt utan att sluta titta på film/tv i telefonen.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

någon som har en och är nöjd? beställde nyligen en innan jag kollade reviews smart som man är, såg för det mesta bara dåliga saker så är nyfiken

Permalänk
Medlem

Dx typ 55:-
Finns ett flertal olika sorter.

Permalänk
Medlem

Nån med här som blev blåst? Rätt sjukt att två kineser lyckades roffa åt sig 3 miljoner dollar utan att leverera ett skit.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Nån med här som blev blåst? Rätt sjukt att två kineser lyckades roffa åt sig 3 miljoner dollar utan att leverera ett skit.

Snyggt jobbat, kan ju inte vara samma personer som beställt flera gånger i alla fall måste fått in bra många beställningar på en gång, inte kört betalningar genom paypal alltså?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar