Permalänk
Medlem

Efterträdare till min mx518

Tror bestämt musen(mx518) börjar tacka för sig efter lång och trogen tjänst. Jag är på jakt efter en ny med liknande form fast gärna lite högre polling rate osv. Vad har ni att rekommendera?

Permalänk
Medlem

@Frisell: Jag bytte min MX 518 mot en Mionix Naos 7000. Känslan hos Naos 7000 tycker jag liknar MX 518.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2372343

Är mer än nöjd med min.

Erik

Permalänk
Medlem

Köp inte HOT FOR LOGICTECH MX518 från Hong Kong på ebay. Det gjorde jag. Gummit kändes annorlunda. Scrolhjulet började dubbelklicka efter nån månad. Jag var desperat efter att min mx518 hade börjat strula.

Köpte en logitech g303. Avsevärt bättre sensor ger mjuka, precisa och snabba rörelser. Bättre knappar ger skönare och snabbare klick. Jag hoppas nu bara att den håller lika länga som mx518.

Permalänk
Medlem

Testade en Mionix mus med samma utformning som den Erik länkade efter min G400 dog av fabriksdefekt, den var urusel och hemsk! Kan inte scrolla med långfingret då pekfingret på vänsterknappen är i vägen. Och utbucklingarna på högersidan är helt åt skogen fel.

Det är INTE en liknande mus på något sätt överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande Logitech's Dual Optical MouseMan, kommer bli riktigt jobbigt att hitta en ersättare nu.

Logitech har kört av banan ordentligt på senare tid.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem

Jag gick från MX500 till Mionix Naos 5000.
Den har utgått nu tror jag, men 7000 eller om det är 8000 är mer eller mindre likadan.

Qpads möss kan vara värt att kolla på med, men jag tyckte de var för lätta och plastiga.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag gick från en mx518 till en Qpad 5k.

Trodde aldrig att jag skulle tycka att någon mus var en förbättring mot mx518.

Jag hade fel

Permalänk
Medlem

Tack allihop för era råd.

Qpad verkar ha kvalitetsproblem om man kollar lite på prisjakt.. Tror jag följer Eriks rekommendation och går på en Mionix 7000, inte så fasligt dyr heller..

Permalänk
Medlem

Jag gick från en mx518 till en CM Storm Havoc och är väldigt nöjd!

CM Havoc

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Tack allihop för era råd.

Qpad verkar ha kvalitetsproblem om man kollar lite på prisjakt.. Tror jag följer Eriks rekommendation och går på en Mionix 7000, inte så fasligt dyr heller..

Har du varit nöjd med mionixen? Har börjat få lite samma tankar när jag haft min mx518 sedan cscz, alltså ca 10 år och fullt funktionell ännu. Men inte den frächaste kanse..

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

Har du varit nöjd med mionixen? Har börjat få lite samma tankar när jag haft min mx518 sedan cscz, alltså ca 10 år och fullt funktionell ännu. Men inte den frächaste kanse..

Det blev aldrig någon ny mus. Rotade fram en gammal ur garderoben...