Permalänk
Medlem

Vilken DXracer ska jag välja?

Ska köpa en DXracer men har fått lite bestlutångest. Har kollat på 2st stolar.

Lite övrig fakta jag är 190cm lång.

Rekommenderas för 180-190 cm.
https://www.netonnet.se/art/dator/gamingspeltillbehor/gamings...

190-200 cm.
https://www.netonnet.se/art/dator/gamingspeltillbehor/gamings...

Vilken skulle ni välja i min situation?

Permalänk
Medlem

Jag hade satsat på den dyra av dom. Polaren köpte en maximum o satte den här för han ej hade plats. Efter en månad så sluta ena armstödet o fungera i höjdled. Tog en stund o få ett utbytes. Krävdes massa mailande mm. Saken e den att den nya har haft liknande tendenser. Så nu ändrar jag ej den i höjdläget för vill ej den stannar i bottenläget.

Annars e den kanon o sitta i långa perioder.

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Köpte den nya Iron-stolen igår och bör ligga på posten idag. Återkommer med intryck Det är i princip en King med annat utseende.

Värt att nämna är att Maximum-stolen är mer avsedd för kontorsbruk och har därför en hårdare fyllning. Deras gaming-serie (Formula, Drifting, Racing, King och Iron) ska vara en aning mjukare i sitsen.

Hittade en sida som jämför stolarna väldigt bra:
http://chairs4gaming.com/pages/best-dxracer

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Du verkar va en stor grabb, så jag skulle nog isf kanske titta efter nån utav stolarna i King serien

Visa signatur

I7-4770k | Corsair 8GB 2133MHz VENGEANCE PRO | Gigabyte 760 | Asus z97-A | Samsung 840 Series 120 gb | 2x2TB 1x1TB | Corsair H80i | FD R4 |Corsair 750W

Permalänk
Medlem

@sQuille: Vart beställde din din ifrån? Har kollat lite på just Iron serien med svenska återförsäljare men hittar bara den bara på maxfps där den verkar vara slutsåld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krupty:

@sQuille: Vart beställde din din ifrån? Har kollat lite på just Iron serien med svenska återförsäljare men hittar bara den bara på maxfps där den verkar vara slutsåld.

Vad jag kan se så har maxfps fortfarande dessa i lager. Jag beställde min därifrån.

Beställde den svart/vita

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

@sQuille: Hur lång är du om man får fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelow:

@sQuille: Hur lång är du om man får fråga?

Absolut. Jag är 181cm ganska bredaxlad dock

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4