FIFA 15 Fryser strax efter start (PC)

Permalänk

FIFA 15 Fryser strax efter start (PC)

Köpte FIFA 15 för ca 1 vecka sedan, laddade ner det och försökte spela. Men när man ska välja språk så fryser det sig.
Jag har googlat och letat alla möjliga lösningar, men hittar ingenting som fungerar.
Jag har prövat att:
- Starta om datorn
- Avinstallerat det 2 gånger
- Kollat att Windows Media Player är aktiv, vilket den är.
- Laddat ner senaste drivrutiner till grafikkort, samt directX och nåt till program som jag glömt namnet till.
Kan även ha försökt nånting mer än det som jag glömt

Jag har skrivit till origin om problemet utan några svar. Kan inte få någon "refund" heller, då det endast gäller 24 timmar efter köp.
Mina PC specs bör stå nera i min "beskrivning".
Tack på förhand
Använder windows 7

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Inaktiv

Använder du Windows inte-ännu-släppt 10?

Om inte, pröva kompabilitetsläge, Vista, XP, som admin etc.

Permalänk
Medlem

Jag kommer ihåg när jag hade Fifa 14 under sommaren och Fifa 15 var på väg. Jag hade spelat 14 utan några som helst problem sen det kom ut i princip, men under sommaren var det någon dag efter att spelet hade uppdaterats, och efter uppdateringen så slutade spelet att svara direkt efter att man klickade på starta spel i meny-fönstret som dyker upp innan självaste spelet. den fick upp Fifas vita runda sköld, och sen kom "Fifa 14 har slutat svara"-meddelandet upp.
Så skyll på EA och Origin Nej men vet faktiskt inte vad det kan vara. Kunde inte heller hitta några lösningar på problemet...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Använder du Windows inte-ännu-släppt 10?

Om inte, pröva kompabilitetsläge, Vista, XP, som admin etc.

Glömde nämna att jag använder windows 7, ska redigera det i tråden nu
Hur går man in i kompabilitetsläge?

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mattsson1997:

Glömde nämna att jag använder windows 7, ska redigera det i tråden nu
Hur går man in i kompabilitetsläge?

Hitta en genväg till spelet utanför Origin, i startmenyn eller i installationsmappen, och högerklicka på den. Egenskaper, och sedan Kompabilitetsfliken.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Hitta en genväg till spelet utanför Origin, i startmenyn eller i installationsmappen, och högerklicka på den. Egenskaper, och sedan Kompabilitetsfliken.

Ahh, hittade vad du menade, prövade det.
Men det funkade tyvärr inte

Tack ändå!

Edit: Tryckte nu i fliken som administratör, och nu startar inte ens spelet.
Inget händer efter jag tryckt på "Play".

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mattsson1997:

Ahh, hittade vad du menade, prövade det.
Men det funkade tyvärr inte

Tack ändå!

Edit: Tryckte nu i fliken som administratör, och nu startar inte ens spelet.
Inget händer efter jag tryckt på "Play".

Om du bockar ur kompabilitetsläge och admin så bör allt vara som tidigare.

Men jag förstår inte vad du menar med Play, startar genvägen en launcher som du sedan måste trycka Play på för att starta själva spelet? Isåfall vet jag inte om kompabilitetsgrejen hjälper alls att pröva.

Kika på https://www.reddit.com/r/fifa

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Om du bockar ur kompabilitetsläge och admin så bör allt vara som tidigare.

Men jag förstår inte vad du menar med Play, startar genvägen en launcher som du sedan måste trycka Play på för att starta själva spelet? Isåfall vet jag inte om kompabilitetsgrejen hjälper alls att pröva.

Kika på https://www.reddit.com/r/fifa

Ja alltså när jag startar fifa 15 på skrivbordet så öppnas en launcher.

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX