Intel Skylake i bärbara datorer till julhandeln

Permalänk
Melding Plague

Intel Skylake i bärbara datorer till julhandeln

En ny generation processorer från Intel är i antågande och lagom till julhandeln ska bärbara datorer med arkitekturen Skylake finnas i butik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tråkigt, hade hoppats på my laptop till skolstarten... Känns lite som en ond cirkel om konsumenter väntar på skylake och inte köper broadwell samtidigt som intel väntar med skylake för att ingen köper broadwell!

Permalänk
Inaktiv

Det stora antalet datorköpare är okunniga därför fungerar denna taktik. På den ljusa sidan kan man under Augusti/September göra grymma klipp på high end Broadwell laptops.

Permalänk
Medlem

Ja jag förstår ju verkligen intel som har det såååååå kämpigt med ekonomin <--- Sarkasm

Det är förjävla tråkigt när de som redan har det gott ställt gapar efter mer. Detta syns både hos privatpersoner och företag. vinst vinst vinst mera mera mera heja heja. Vetefan om vi inte redan koloniserat mars och botat AIDS om inte pengar fick styra allt jämt. Tråkigt.

Ja ja.. Nu när alla vet om detta lär ju folk vänta oavsett, och det är rätt åt dem när de kör med sådanna här fulknep. Klart att efterfrågan blir låg när det enda som erbjuds är gammal skåpmat och konsumenten vet att det finns något bättre runt hörnet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Är det någon som vet vilka som är tick eller tack?

Vist är det Skylake som är tack va...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Datavetare

@Ozzed:

"För att ge partnertillverkarna en chans att rensa sina lager ska Intel istället sikta på en skarp lansering i oktober."

Verkar inte som det Intels ekonomi som är huvudnumret, utan en vädjan från OEM-partners. Trist i alla fall, är övertygad om att Skylake Core M blir riktigt intressant och skulle behöva köpa en ny laptop relativt snart.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Tråkigt, hade hoppats på my laptop till skolstarten... Känns lite som en ond cirkel om konsumenter väntar på skylake och inte köper broadwell samtidigt som intel väntar med skylake för att ingen köper broadwell!

Själv väntade jag på Win 10 till dem.
Ser ingen poäng att betala fullpris för en Win 8 enhet. Rea pris... tja.. kanske.
Men om jag ändå väntat 6 mån på en bra enhet, så kan jag vänta 3 till och få en med bästa batteri/prestanda och Win 10 direkt.

Skrivet av Modellören:

Är det någon som vet vilka som är tick eller tack?

Vist är det Skylake som är tack va...

Verkar som Intel slutat ticka... eller tocka. Med alla refresh och så blir det lite snurrigt då vi haft 2 st "tock" med Haswell och kommer få iaf 2 med nästa.
Skylake ska vara tock, om jag tolkat det rätt, då broadwell var minskningen till 14nm. Men sen kommer ju en till Canyon(?)Lake som också är tock...
http://www.intel.com/content/www/us/en/silicon-innovations/in...
https://en.wikipedia.org/wiki/Skylake_%28microarchitecture%29

Permalänk
Inaktiv

Det känns verkligen som att Intel börjat tappa stinget. Att det varit trögt på desktop sedan Sandy Bridge är väl känt men att det även börjar märkas på laptop är lite illavarslande. Att man nu missar skolstarten har jag själv svårt att se som något annat än negativt.

Nåja, förhoppningsvis blir nästa år ett roligare år komponentmässigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

@Ozzed:

"För att ge partnertillverkarna en chans att rensa sina lager ska Intel istället sikta på en skarp lansering i oktober."

Verkar inte som det Intels ekonomi som är huvudnumret, utan en vädjan från OEM-partners. Trist i alla fall, är övertygad om att Skylake Core M blir riktigt intressant och skulle behöva köpa en ny laptop relativt snart.

Same same. Om partnertillverkarna skickar tillbaka prylar som ingen vill köpa så förlorar intel på det ekonomiskt. om partnertillverkarna inte får lämna tillbaka prylar och inte heller kan sälja de gamla eftersom intel släpper nytt drar de öronen åt sig och beställer mindre volymer nästa gång vilket intel förlorar på ekonomiskt, så det är absolut ekonomi bakom. Kan intel däremot bli kända som schysta företaget som ser till att vi får sålt det vi köper, så uppmuntrar det OEM-tillverkarna att beställa optimistiska volymer av processorer oavsett, vilket intel vinner på ekonomiskt, så det är ekonomi hela vägen till banken.

Se'n hjälper det ju inte heller att intel inte har någon konkurrens just nu. Får verkligen hoppas att AMD repar sig så att det kan bli slut på de här galenskaperna.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det känns verkligen som att Intel börjat tappa stinget. Att det varit trögt på desktop sedan Sandy Bridge är väl känt men att det även börjar märkas på laptop är lite illavarslande. Att man nu missar skolstarten har jag själv se som något annat än negativt.

Nåja, förhoppningsvis blir nästa år ett roligare år komponentmässigt.

Skickades från m.sweclockers.com

De har ju slagit i den fysiska väggen... (igen). Och har nu svårt att göra några egentliga förbättringar.
P4 slog i Ghz väggen...
och nu har Haswell/Skylake slagit i IPC väggen.
Krympningar hjälper inte för prestandan längre, endast energieffektivt.

Hur de ska göra snabbare CPUer vete...

Permalänk
Medlem

Kom igen nu helt ny Macbook Pro med uppdaterat chassi

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

De har ju slagit i den fysiska väggen... (igen). Och har nu svårt att göra några egentliga förbättringar.
P4 slog i Ghz väggen...
och nu har Haswell/Skylake slagit i IPC väggen.
Krympningar hjälper inte för prestandan längre, endast energieffektivt.

Hur de ska göra snabbare CPUer vete...

Med tanke på att skylake bara har fyra kärnor så har jag ett förslag om man läser mellan raderna.

Permalänk
Konsolgrävare

då blir nog Surface 4 med Broadwell

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Med tanke på att skylake bara har fyra kärnor så har jag ett förslag om man läser mellan raderna.

Problemet är att vi är ganska nära den väggen också
Över 8 kärnor så är vinsten nästan obefintlig på desktop, utom i speciella användningsområden.
@Yoshman har flertalet gånger förklarat detta på olika forum trådar, och gjort det bra.
Visst finns det situationer som det gör nytta, men många program vi kör än idag är mer 1-2 tråd baserade och är ibland svåra att optimera.
DX12/Vulkan kommer ju med både gott och ont där, då du kan använda fler kärnor optimalt. Problemet är att du också inte behöver samma CPU kraft, så du klarar dig fint med dagens 4 kärnor igen, då vinsten blir betydligt lägre. GPUn blir den nya flaskhalsen istället.

Så iden att bara mata på 4-8-16-32 kärnor är totalt meningslöst för hemanvändarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja jag förstår ju verkligen intel som har det såååååå kämpigt med ekonomin <--- Sarkasm

Det är förjävla tråkigt när de som redan har det gott ställt gapar efter mer. Detta syns både hos privatpersoner och företag. vinst vinst vinst mera mera mera heja heja. Vetefan om vi inte redan koloniserat mars och botat AIDS om inte pengar fick styra allt jämt. Tråkigt.

Ja ja.. Nu när alla vet om detta lär ju folk vänta oavsett, och det är rätt åt dem när de kör med sådanna här fulknep. Klart att efterfrågan blir låg när det enda som erbjuds är gammal skåpmat och konsumenten vet att det finns något bättre runt hörnet.

Här målar vi fan på väggen. Att företag vill undvika förluster är väl knappast ett nytt fenomen, och det är väl ändå tur att vi har bolag (personer) som är inriktade på olika saker här i världen?

Jag vet inte vilka du menar med "alla", men att den promille av konsumenter som kan (och vet innebörden av) kodnamnen på Intels processorarkitekturer kanske avvaktar ett köp har en försumbar påverkan på totalförsäljningen. Haswell och Broadwell är väl knappast gammal skåpmat heller, speciellt inte när man läser här på forumet där "folk" till höger och vänster sitter kvar med sina betydligt äldre Sandy Bridge i avvaktan på nästa bästa.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

då blir nog Surface 4 med Broadwell

Skickades från m.sweclockers.com

Ja och ingen usb c heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av epple:

Här målar vi fan på väggen. Att företag vill undvika förluster är väl knappast ett nytt fenomen, och det är väl ändå tur att vi har bolag (personer) som är inriktade på olika saker här i världen?

Jag vet inte vilka du menar med "alla", men att den promille av konsumenter som kan (och vet innebörden av) kodnamnen på Intels processorarkitekturer kanske avvaktar ett köp har en försumbar påverkan på totalförsäljningen. Haswell och Broadwell är väl knappast gammal skåpmat heller, speciellt inte när man läser här på forumet där "folk" till höger och vänster sitter kvar med sina betydligt äldre Sandy Bridge i avvaktan på nästa bästa.

Men det handlar ju inte ens om att undvika förluster, det handlar om att maximera en redan brutalt stor vinst. Godkänner man sådant här fiffel och båg-beteende har vi snart inga releasedatum längre, utan det kommer stå "När nuvarande generation sålt slut", och då blir det ett chicken race mellan tillverkare och kunder. Jag gillar det inte alls. Att hålla inne med ny teknik är inte hedervärt i mina ögon i alla fall.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem

Till er som klagar på att det inte blir några större prestandaförbättringar - ha i åtanke att många av dagens laptops med Core M (Y-serien) är begränsade av strömförbrukningen, då kylningen inte klarar att hålla chippen svala nog för att gå på full fart hela tiden. Lägre strömförbrukning kan alltså i vissa fall indirekt innebära högre prestanda!

Skrivet av Ozzed:

Men det handlar ju inte ens om att undvika förluster, det handlar om att maximera en redan brutalt stor vinst. Godkänner man sådant här fiffel och båg-beteende har vi snart inga releasedatum längre, utan det kommer stå "När nuvarande generation sålt slut", och då blir det ett chicken race mellan tillverkare och kunder. Jag gillar det inte alls. Att hålla inne med ny teknik är inte hedervärt i mina ögon i alla fall.

Vad tycker du vore ett bättre alternativ? Kommunism? Marknadsekonomi driver utveckling inom alla områden, så även processorer. Självklart vore det bättre om AMD kunde konkurrera, men Intel är ett vinstdrivande företag, precis som de flesta andra, och kommer göra allt de kan för att maximera sin vinst. Du har inte mycket att vinna på att protestera mot det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Men det handlar ju inte ens om att undvika förluster, det handlar om att maximera en redan brutalt stor vinst. Godkänner man sådant här fiffel och båg-beteende har vi snart inga releasedatum längre, utan det kommer stå "När nuvarande generation sålt slut", och då blir det ett chicken race mellan tillverkare och kunder. Jag gillar det inte alls. Att hålla inne med ny teknik är inte hedervärt i mina ögon i alla fall.

Fiffel och båg? Fulknep? Haha vilken värld lever du i?

Bygg en egen CPU ist. för att gnälla...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Till er som klagar på att det inte blir några större prestandaförbättringar - ha i åtanke att många av dagens laptops med Core M (Y-serien) är begränsade av strömförbrukningen, då kylningen inte klarar att hålla chippen svala nog för att gå på full fart hela tiden. Lägre strömförbrukning kan alltså i vissa fall indirekt innebära högre prestanda!

Vad tycker du vore ett bättre alternativ?
Kommunism? Marknadsekonomi driver utveckling inom alla områden, så även processorer. Självklart vore det bättre om AMD kunde konkurrera, men Intel är ett vinstdrivande företag, precis som de flesta andra, och kommer göra allt de kan för att maximera sin vinst. Du har inte mycket att vinna på att protestera mot det.

Skickades från m.sweclockers.com

Att man släpper en produkt när den är klar, istället för att anpassa till hur mycket gammalt skit man redan har på lager.

Skrivet av heddan:

Fiffel och båg? Fulknep? Haha vilken värld lever du i?

Bygg en egen CPU ist. för att gnälla...

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har de sakerna med varandra att göra? "Kom på ett eget drivmedel om du tycker bensinen är för dyr" "bygg ett eget hus om du tycker hyran är för hög".

Jag tycker inte man behöver ha kunskap om hur man tillverkar en processor för att få avkräva lite vanlig hyffs och hederlighet av företag. Intel lever knappast med kniven på strupen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Att man släpper en produkt när den är klar, istället för att anpassa till hur mycket gammalt skit man redan har på lager.

Vad har de sakerna med varandra att göra? "Kom på ett eget drivmedel om du tycker bensinen är för dyr" "bygg ett eget hus om du tycker hyran är för hög".

Jag tycker inte man behöver ha kunskap om hur man tillverkar en processor för att få avkräva lite vanlig hyffs och hederlighet av företag. Intel lever knappast med kniven på strupen.

Tänk på intel som en privatekonomi för en den fiktiva personen Kalle istället.

1. Kalle har pengar på kontot och maten i kylen är helt okej, men inte helt färsk. Kalle lever inte med kniven mot strupen som du säger
2. Kalle slänger denna maten och går och köper ny mat istället. Ny mat är ju godare, även om än bara med 5-10%.
3. Kalle har nu mindre pengar i plånboken
4. Kalle ska renovera sitt badrum och behöver 50.000kr för att göra detta perfekt, men kalle har nu bara 45.000 för att han slänger så mycket mat.
5. Kalle fuskbygger lite för att spara pengar,
6. Fuskbygget leder till mögelskador, Kalle har nu inga pengar men måste bygga om igen, dyrt! Kalle måste nu ta massa lån =(
7. Allt för att kalle inte var ekonomisk och åt den maten som fanns i kylen =(

Ett företag som Intel tänker aldrig kortsiktigt, de vet att detta är en bransch där ett felbeslut av dig, och rätt beslut av en konkurrent kan på ett par år vända hela marknaden emot dig. Se bara på hur AMDs CPU beslut sista åren gjort att de hamnar väldigt mycket efter. Intel vet ju om att det är viktigt att ha pengar på banken för framtida R&D och annat.

Även att jag tycker beslutet är sjukt tråkigt, så förstår jag varför de gjorde som de gjorde. Det beslut som är fel ligger mycket tidigare i tiden, och det var när man skulle lägga prognosen över försäljningen av nya datorer med Windows 10 på ingång. Skylake är det nog få som vet om att det är på väg, skulle gissa att max 1/1000 känner till att Skylake förväntas nu i höst. Däremot så har windows 10 varit en väldigt stor nyhet, och denna informationen har funnits ute sedan början på januari. Det om något tror jag har stoppat många från att uppgradera. Windows 8 har fått mycket kritik och folk hoppas att detta kommer bli bättre i 10:an, hårdvaran är en parantes för de flesta medelsvensson, ifall processorn har 20 eller 2,5 ghz märker folk inte skillnad på. Användarvänligeheten i Windows, det däremot är viktigt för Sven Svensson.

Permalänk
Inaktiv

AMD kan inte släppa Zen snabbt nog. Men det kommer ju i Q4 2016, eller ännu Zenare

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Att man släpper en produkt när den är klar, istället för att anpassa till hur mycket gammalt skit man redan har på lager.

Vad har de sakerna med varandra att göra? "Kom på ett eget drivmedel om du tycker bensinen är för dyr" "bygg ett eget hus om du tycker hyran är för hög".

Jag tycker inte man behöver ha kunskap om hur man tillverkar en processor för att få avkräva lite vanlig hyffs och hederlighet av företag. Intel lever knappast med kniven på strupen.

Tycker bara att ditt resonemang är helt galet. Ända sedan bondesamhället har man ju beroende på tillgång, skördelycka och andra faktorer ransonerat ut eller sparat sina tillgångar och sålt till olika priser. Du resonerar ju som ett barn som vill ha allt nu nu nu! Vad dom säljer, när dom säljer det och till vilket pris dom väljer att sätta är helt upp till dom som producent att avgöra precis som att det är helt upp till dig som konsument att välja om du vill köpa eller inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Men det handlar ju inte ens om att undvika förluster, det handlar om att maximera en redan brutalt stor vinst. Godkänner man sådant här fiffel och båg-beteende har vi snart inga releasedatum längre, utan det kommer stå "När nuvarande generation sålt slut", och då blir det ett chicken race mellan tillverkare och kunder. Jag gillar det inte alls. Att hålla inne med ny teknik är inte hedervärt i mina ögon i alla fall.

Jodå, klart att det handlar om att maximera vinsten - de har trots allt ett gäng [aktie-]ägare som vill ha avkastning för sina investeringar, och att då undvika förluster är ett sätt att hålla marginalerna höga. Det är naturligt och nog något du själv gör var dag, även om det inte är i kronor. Lagar du mat ska det väl smaka gott också, inte bara förse dig med ett minimum av näring?

Ser vi till att sälja slut på dagens produkterna och senarelägga nya lanseringar så låter det faktiskt rätt logiskt, jämfört med att 'kasta bort' nuvarande inventarie bara för att så fort som möjligt ha det senaste uppe på hyllorna. Det låter rätt bra ur miljösynpunkt också, men det här kan man grotta ner sig i rätt ordentligt beroende på ståndpunkt. Exempelvis kan mindre köpstarka marknader göra sig ett klipp på detta.

Som en liten parallell hade John Oliver nyligen ett inslag om den slösaktiga amerikanska matindustrin & -kulturen som slänger upp till 40 % av all ätbar mat. Häpnadsväckande!

Men trots allt kan jag förstå att du inte gillar det, i en perfekt värld hade vi inte ens haft den här diskussionen. Däremot styr än så länge tillgång och efterfrågan och det är något även Intel får rätta sig efter. Broadwell för desktop hoppar de ju nästan över till förmån för Skylake, vilket i det här fallet förvisso hade fler faktorer än bara låg efterfrågan.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Tänk på intel som en privatekonomi för en den fiktiva personen Kalle istället.

1. Kalle har pengar på kontot och maten i kylen är helt okej, men inte helt färsk. Kalle lever inte med kniven mot strupen som du säger
2. Kalle slänger denna maten och går och köper ny mat istället. Ny mat är ju godare, även om än bara med 5-10%.
3. Kalle har nu mindre pengar i plånboken
4. Kalle ska renovera sitt badrum och behöver 50.000kr för att göra detta perfekt, men kalle har nu bara 45.000 för att han slänger så mycket mat.
5. Kalle fuskbygger lite för att spara pengar,
6. Fuskbygget leder till mögelskador, Kalle har nu inga pengar men måste bygga om igen, dyrt! Kalle måste nu ta massa lån =(
7. Allt för att kalle inte var ekonomisk och åt den maten som fanns i kylen =(

Ett företag som Intel tänker aldrig kortsiktigt, de vet att detta är en bransch där ett felbeslut av dig, och rätt beslut av en konkurrent kan på ett par år vända hela marknaden emot dig. Se bara på hur AMDs CPU beslut sista åren gjort att de hamnar väldigt mycket efter. Intel vet ju om att det är viktigt att ha pengar på banken för framtida R&D och annat.

Även att jag tycker beslutet är sjukt tråkigt, så förstår jag varför de gjorde som de gjorde. Det beslut som är fel ligger mycket tidigare i tiden, och det var när man skulle lägga prognosen över försäljningen av nya datorer med Windows 10 på ingång. Skylake är det nog få som vet om att det är på väg, skulle gissa att max 1/1000 känner till att Skylake förväntas nu i höst. Däremot så har windows 10 varit en väldigt stor nyhet, och denna informationen har funnits ute sedan början på januari. Det om något tror jag har stoppat många från att uppgradera. Windows 8 har fått mycket kritik och folk hoppas att detta kommer bli bättre i 10:an, hårdvaran är en parantes för de flesta medelsvensson, ifall processorn har 20 eller 2,5 ghz märker folk inte skillnad på. Användarvänligeheten i Windows, det däremot är viktigt för Sven Svensson.

Det går inte att jämföra så. En bättre jämförelse är i så fall att kalle har en lanthandel och säljer slut på gamla/halvruttna varor innan han ställer dit de färska. Visst, kortsiktigt tjänar han kanske mer, men långsiktigt skadar det förtoendet.

Skrivet av heddan:

Tycker bara att ditt resonemang är helt galet. Ända sedan bondesamhället har man ju beroende på tillgång, skördelycka och andra faktorer ransonerat ut eller sparat sina tillgångar och sålt till olika priser. Du resonerar ju som ett barn som vill ha allt nu nu nu! Vad dom säljer, när dom säljer det och till vilket pris dom väljer att sätta är helt upp till dom som producent att avgöra precis som att det är helt upp till dig som konsument att välja om du vill köpa eller inte...

I sådant fall är det bättre att inte gå ut och tala om att man har massa nytt som lurar bakom hörnet. De som inte vet vet ju inte oavsett och de som får reda på det blir bara sura. Visst är det så att utveckling måste ske konstant men att gå ut och säga att man har en helt ny produkt som är bättre än den man säljer, som man inte tänker börja sälja förren lagrena på den gamla produkten är bara rent förjävligt och skumrask i min mening. Men så är det ju inte första gången intel tar till fula metoder för att krama ut några extra ören.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.