Vad heter kabeln jag behöver till gammal PowerShot A650

Permalänk

Vad heter kabeln jag behöver till gammal PowerShot A650

Hittade en gammal Canon PowerShot A650IS bland ärvda prylar,

saknar dock usb-kabel till den och tänkte att det finns kanske på kjell.com

Kollade online-manualen som nämner:
* interface cable IFC-400PSU
* AV Cable AVC-DC300

Men jag vet inte vad den typen av kontakt kallas, serut som snäppet större än vad mobilerna använder.

Permalänk
Hedersmedlem

@lassefrasse Ser ut som mini-USB enligt Amazon.com: http://www.amazon.com/Canon-Cable-IFC-400PCU-Cameras-Camcorde...

Types of USB connector left to right (ruler in centimeters): micro-B plug, UC-E6 proprietary (non-USB) plug, mini-B plug, standard-A receptacle (upside down), standard-A plug, standard-B plug
(Från Wikipedia)

Mini B enligt Canons hemsida: http://www.canon.se/for_home/product_finder/cameras/digital_c...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Kolla lite längre ner i listan så ser du vilken som skulle kunna passa bäst.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus

Permalänk
Medlem

@lassefrasse:

Om det bara är usb kabeln du skall ha så är det denna du skall ha:
UBS-Mini

update: kollat med den Powershot vi har liggandes här och kabeln stämmer...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Rekordmedlem

Det var rätt vanligt att kamerorna körde via usb men hade en egen kontakt i kameraänden för att man tvunget skulle behöva köpa "originaldelar" till högre pris

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

När jag håller min microusb mobilladdar kabel intill så har den rätt bredd, men metallramen är högre och plastbiten i mitten är tjockare. som "mini-B plug" på första bilden

mini-b och microusb kanske inte är samma sak? kjell.com som lurade mig när jag sökte såg jag nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassefrasse:

När jag håller min microusb mobilladdar kabel intill så har den rätt bredd, men metallramen är högre och plastbiten i mitten är tjockare. som "mini-B plug" på första bilden

mini-b och microusb kanske inte är samma sak? kjell.com som lurade mig när jag sökte såg jag nu.

Detta är din conenctor på kameran

Så om du går in till kjell.com och säger att du skall ha
Art nr: 39789 Så får du rätt...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Zyces:

Detta är din conenctor på kameran
Så om du går in till kjell.com och säger att du skall ha
Art nr: 39789 Så får du rätt...

Japp. Tack allihopa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lassefrasse:

När jag håller min microusb mobilladdar kabel intill så har den rätt bredd, men metallramen är högre och plastbiten i mitten är tjockare. som "mini-B plug" på första bilden

mini-b och microusb kanske inte är samma sak? kjell.com som lurade mig när jag sökte såg jag nu.

Micro är mindre än mini.