Oöppnad Win7 - Få Win10 utan installation ?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Oöppnad Win7 - Få Win10 utan installation ?

Som rubriken lyder, men jag vill inte installera Win7 först för att sedan "uppgradera" till Win10.
Utan jag har en äkta, oöppnad Win7 PRO OEM från ett bygge som aldrig blev av - och denna vill jag använda till Win10.

Går det utan att installera Win7 först?

Finns det något formulär som man kan fylla i och regga sin nuvarande Win7 nyckel och därmed få en Win10 nyckel ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Går det utan att installera Win7 först?

Nej.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av andreas_dock:

Som rubriken lyder, men jag vill inte installera Win7 först för att sedan "uppgradera" till Win10.
Utan jag har en äkta, oöppnad Win7 från ett bygge som aldrig blev av - och denna vill jag använda till Win10.

Går det utan att installera Win7 först?

Finns det något formulär som man kan fylla i och regga sin nuvarande Win7 nyckel och därmed få en Win10 nyckel ?

AFAIK, nej. Men när du väl har "uppgraderat" Win7-nyckeln till Win10 så ska du (enligt min förståelse) kunna blåsa burken och installera Win10 med din 7-till-10-konverterade nyckel. Så du behöver bara Win7 för att aktivera nyckeln att funka med Win10, efter det kan du köra en ren installation. Som sagt, enligt min förståelse av det hela. Jag kan ha fel. Kanske.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Shudnawz:

AFAIK, nej. Men när du väl har "uppgraderat" Win7-nyckeln till Win10 så ska du (enligt min förståelse) kunna blåsa burken och installera Win10 med din 7-till-10-konverterade nyckel. Så du behöver bara Win7 för att aktivera nyckeln att funka med Win10, efter det kan du köra en ren installation. Som sagt, enligt min förståelse av det hela. Jag kan ha fel. Kanske.

Alright, det känns ju lite omständigt... men ok
Kan köpa det tillvägagångssättet isåfall då det är en uppgradering...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

De går inte att installera i en virtuell maskin och uppgradera nyckeln i den? Slipper du installera om hela burken.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

De går inte att installera i en virtuell maskin och uppgradera nyckeln i den? Slipper du installera om hela burken.

Nej, Windows 7 OEM och 10 uppgradering låses till den hårdvara där den först installeras, dvs om man gör det i en virtuell maskin får man bara använda den Windows-nyckeln i en virtuell maskin med samma konfiguration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

De går inte att installera i en virtuell maskin och uppgradera nyckeln i den? Slipper du installera om hela burken.

Vettigare att köpa (låna) en disk som han installerar på. En extra disk för backup och tester är alltid bra att ha.

De andra diskarna kopplar man ur tills DVD/USB minnet installerat klart. Annars lägger/använder DVD/USB minnet något på andra disken som Windows behöver för att starta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CeciliaB:

Nej, Windows 7 OEM och 10 uppgradering låses till den hårdvara där den först installeras, dvs om man gör det i en virtuell maskin får man bara använda den Windows-nyckeln i en virtuell maskin med samma konfiguration.

Det är bara att avaktivera den och aktivera den på nytt.
Att ha installerat den virtuellt på sin hårdvara för att sedan installera den "på riktigt" i samma burk ska inte spela nån roll. Det är samma hårdvara.

Att ens ha invändningar mot att göra på det viset för att minimera krångel vid uppgradering av nyckeln till win10 är tramsigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av panpo98:

Vettigare att köpa (låna) en disk som han installerar på. En extra disk för backup och tester är alltid bra att ha.

Det är väl knappast vettigare att skaffa en disk om inte behovet finns.

Permalänk
Skrivet av CeciliaB:

Nej, Windows 7 OEM och 10 uppgradering låses till den hårdvara där den först installeras, dvs om man gör det i en virtuell maskin får man bara använda den Windows-nyckeln i en virtuell maskin med samma konfiguration.

Gäller detta endast oem? Har ett antal dreamsparknycklar jag har tänkt uppdatera via virtuell maskin till win10.

//freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Gäller detta endast oem? Har ett antal dreamsparknycklar jag har tänkt uppdatera via virtuell maskin till win10.

//freezer

Nej, gäller alla varianter.

Permalänk
Skrivet av Agile:

Nej, gäller alla varianter.

Vad? Men, hur fungerar det då om man behöver byta moderkort eller uppgradera hårdvaran. Måste man då köpa en ny licens även om man har en retailversion av win7/8 som har blivit uppgraderad till win10..

//Freezer

Visa signatur

Cooler Master Silencio S600, MSI x99A SLI Plus, i7-5820, Hyper 212 Evo, Geforce GTX 770, 16 GB Corsair Vengeance, Kingston SNV2S1000G, HDD *6, EVGA G2 750W, Windows 10 Pro 64bit.
Dell Latitude 5490, Win 11 Pro 64bit. Synology DS413j.
*Citera om du vill ha svar*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freezer64Pro:

Vad? Men, hur fungerar det då om man behöver byta moderkort eller uppgradera hårdvaran. Måste man då köpa en ny licens även om man har en retailversion av win7/8 som har blivit uppgraderad till win10..

//Freezer

Du kan fortsätta använda retailversionen av win7/8, men inte Windows 10:

Citat:

Om du menar det erbjudande vi har just nu där man kan uppgradera till Windows 10 gratis så gäller det endast för den enhet man tog del av erbjudandet via.
Uppgraderingen gäller under datorns livslängd.

Byter man exempelvis moderkort så är det därmed inte längre samma dator och uppgraderingen gäller inte längre.
Byter man moderkort måste man köpa en ny licens av Windows 10 för att fortsätta använda den.

http://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows_7-wi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Du kan fortsätta använda retailversionen av win7/8, men inte Windows 10:
http://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows_7-wi...

Är du säker på det, har ju stått på olika sidor att man har 30 dagar på sig att bestämma om Windows 10 passar en och sedan binds nyckeln och man ska tydligen inte kunna gå tillbaka längre?

Logiskt låter ju ditt alternativ bättre för den enskilde, annars försämrar man ju villkoren för sin licens. Ur Microsofts synvinkel så är det så klart bättre att folk är tvungna att stanna i Windows 10 efter 30 dagar alternativt hitta en gammal Windows 7/8 man kan köpa begagnad (är väl bara en tidsfråga innan dom slutar sälja nya Windows 8/8.1).

EDIT: Eller är det bara just den datorkonfigurationen man inte kan använda samma licens till att köra Windows 7/8 på?

Underligt att det inte blivit mer frågor ställda angående just detta när det har nämnts på sidor som MDL forumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Är du säker på det, har ju stått på olika sidor att man har 30 dagar på sig att bestämma om Windows 10 passar en och sedan binds nyckeln och man ska tydligen inte kunna gå tillbaka längre?

Logiskt låter ju ditt alternativ bättre för den enskilde, annars försämrar man ju villkoren för sin licens. Ur Microsofts synvinkel så är det så klart bättre att folk är tvungna att stanna i Windows 10 efter 30 dagar alternativt hitta en gammal Windows 7/8 man kan köpa begagnad (är väl bara en tidsfråga innan dom slutar sälja nya Windows 8/8.1).

EDIT: Eller är det bara just den datorkonfigurationen man inte kan använda samma licens till att köra Windows 7/8 på?

Underligt att det inte blivit mer frågor ställda angående just detta när det har nämnts på sidor som MDL forumet.

Jag tycker det finns mycket oklarheter, det finns många frågor (och förhoppningsvis en del korrekta svar) om det i den engelska delen av Microsoft Community.

De 30 dagar som jag känner till är att man har 30 dagar på sig att rulla tillbaka (roll back) till tidigare Windows-installation för efter 30 dagar tas mappen Windows.old bort. Jag kan inte påminna mig att jag har läst att man sen inte kan göra en ren installation av 7/8.1 med hjälp av installationsskiva, men visst är det möjligt att det är så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Jag tycker det finns mycket oklarheter, det finns många frågor (och förhoppningsvis en del korrekta svar) om det i den engelska delen av Microsoft Community.

De 30 dagar som jag känner till är att man har 30 dagar på sig att rulla tillbaka (roll back) till tidigare Windows-installation för efter 30 dagar tas mappen Windows.old bort. Jag kan inte påminna mig att jag har läst att man sen inte kan göra en ren installation av 7/8.1 med hjälp av installationsskiva, men visst är det möjligt att det är så.

Din version stämmer och det kan ju vara att den infon feltolkats av folk som att det inte går att installera om sitt gamla windows alls, eller så är det bara jag som feltolkade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Du kan fortsätta använda retailversionen av win7/8, men inte Windows 10:

Du brukar ju ha bra koll på allt sånt här, men vet du var Microsoft skriver det?

Det här ställer tyvärr till det lite vid kommande uppgraderingar av hårdvaran. Jag utgick från att en retail 7:a blev en retail 10:a efter vad jag försökt läsa mig till.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Det är bara att avaktivera den och aktivera den på nytt.
Att ha installerat den virtuellt på sin hårdvara för att sedan installera den "på riktigt" i samma burk ska inte spela nån roll. Det är samma hårdvara.

Att ens ha invändningar mot att göra på det viset för att minimera krångel vid uppgradering av nyckeln till win10 är tramsigt.

Njae... jag hade nog inte riskerat det klyddet med en uppgraderings som vi inte ens 100% vet hur den kommer hantera licenserna. Risken är MS säger nej till bytet och du då har kastat en nyckel (så att säga).
Hade inte chansat med en OEM nyckel iaf.

Skrivet av CeciliaB:

Du kan fortsätta använda retailversionen av win7/8, men inte Windows 10:

Om jag förstått det rätt ska man behålla den licens typ man har sedan tidigare.
Har du Ulti/Pro får du Pro.
Har du OEM får du OEM.
Har du retail får du retail.
(Så har jag fått det förklarat)

When I upgrade a preinstalled (OEM) or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 license to Windows 10, does that license remain OEM or become a retail license?

If you upgrade from a OEM or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 to the free Windows 10 upgrade this summer, the license is consumed into it. Because the free upgrade is derived from the base qualifying license, Windows 10 will carry that licensing too.

If you upgrade from a retail version, it carries the rights of a retail version.
If you upgrade from a OEM version, it carries the rights of a OEM version.

Full version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- Doesn't require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive

Upgrade version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive, but cheaper than full version

OEM :
OEM versions of Windows are identical to Full License Retail versions except for the following:
- OEM versions do not offer any free Microsoft direct support from Microsoft support personnel
- OEM licenses are tied to the very first computer you install and activate it on
- OEM versions allow all hardware upgrades except for an upgrade to a different model motherboard

- OEM versions cannot be used to directly upgrade from an older Windows operating system

What happens if I change my motherboard?

As it pertains to the OEM licenses this will invalidate the Windows 10 upgrade license because it will no longer have a previous base qualifying license which is required for the free upgrade. You will then have to purchase a full retail Windows 10 license. If the base qualifying license (Windows 7 or Windows 8.1) was a full retail version, then yes, you can transfer it.

(källa, se länken nedan)
Det bör mao gå utmärkt att byta dator, även med Win 10 uppgraderat från Retail. (Enligt deras egen FAQ)

Skrivet av Åsa-Nisse:

Din version stämmer och det kan ju vara att den infon feltolkats av folk som att det inte går att installera om sitt gamla windows alls, eller så är det bara jag som feltolkade.

Där är otroligt mycket konstigt tolkat i dessa små post MS gör, vilket är otroligt enerverande.

Btw @andreas_dock:
Can I perform a clean install using the Free upgrade?

No, it will require that you are running a previous qualifying version and start the upgrade from within the qualifying version. You can initiate a clean install after completing the Upgrade.

Please be aware that you cannot use the free upgrade offer to perform a clean install on first attempt. You must first upgrade from the qualifying version of Windows 7 or Windows 8/8.1 (whether you do it through Windows Update or using the .ISO file). Ensure the upgrade is completed successfully and then ensure that it is activated. You can then proceed to do a clean install by using recovery media or using the Reset function in Start > Settings > Update & Security > Recovery > Reset this PC (Get Started).

Föreslår att du bara uppdaterar och om du vill sen gör en reset funktion. Absolut det enklaste och tar 15-20 min med en SSD och vettig dator.

Källa: http://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Staropramen:

Du brukar ju ha bra koll på allt sånt här, men vet du var Microsoft skriver det?

Det här ställer tyvärr till det lite vid kommande uppgraderingar av hårdvaran. Jag utgick från att en retail 7:a blev en retail 10:a efter vad jag försökt läsa mig till.

Jag har utgått från sånt som t ex Johanna skriver här: http://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows_10-w...
Johanna jobbar för Microsoft, även om att jobba för support inte är samma sak som att veta allt brukar de vara noga med den typen av detaljer.

Skrivet av Paddanx:

Njae... jag hade nog inte riskerat det klyddet med en uppgraderings som vi inte ens 100% vet hur den kommer hantera licenserna. Risken är MS säger nej till bytet och du då har kastat en nyckel (så att säga).
Hade inte chansat med en OEM nyckel iaf.

Om jag förstått det rätt ska man behålla den licens typ man har sedan tidigare.
Har du Ulti/Pro får du Pro.
Har du OEM får du OEM.
Har du retail får du retail.
(Så har jag fått det förklarat)

When I upgrade a preinstalled (OEM) or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 license to Windows 10, does that license remain OEM or become a retail license?

If you upgrade from a OEM or retail version of Windows 7 or Windows 8/8.1 to the free Windows 10 upgrade this summer, the license is consumed into it. Because the free upgrade is derived from the base qualifying license, Windows 10 will carry that licensing too.

If you upgrade from a retail version, it carries the rights of a retail version.
If you upgrade from a OEM version, it carries the rights of a OEM version.

Full version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- Doesn't require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive

Upgrade version (Retail):
- Includes transfer rights to another computer.
- require a previous qualifying version of Windows.
- Expensive, but cheaper than full version

OEM :
OEM versions of Windows are identical to Full License Retail versions except for the following:
- OEM versions do not offer any free Microsoft direct support from Microsoft support personnel
- OEM licenses are tied to the very first computer you install and activate it on
- OEM versions allow all hardware upgrades except for an upgrade to a different model motherboard

- OEM versions cannot be used to directly upgrade from an older Windows operating system

What happens if I change my motherboard?

As it pertains to the OEM licenses this will invalidate the Windows 10 upgrade license because it will no longer have a previous base qualifying license which is required for the free upgrade. You will then have to purchase a full retail Windows 10 license. If the base qualifying license (Windows 7 or Windows 8.1) was a full retail version, then yes, you can transfer it.

(källa, se länken nedan)
Det bör mao gå utmärkt att byta dator, även med Win 10 uppgraderat från Retail. (Enligt deras egen FAQ)

Där är otroligt mycket konstigt tolkat i dessa små post MS gör, vilket är otroligt enerverande.

...

Källa: http://answers.microsoft.com/en-us/insider/wiki/insider_wintp...

Din källa är Andre som visserligen är mycket duktig men som inte jobbar för Microsoft, det är alltså inte en FAQ som någon på Microsoft har skrivit utan av en som tolkar den information som kommer ut från Microsoft, precis som jag gör.

Permalänk
Medlem

Tack ska du ha!

Tråkiga nyheter är ju trots allt bättre än att sväva i ovisshet.

Skrivet av CeciliaB:

Jag har utgått från sånt som t ex Johanna skriver här: http://answers.microsoft.com/sv-se/windows/forum/windows_10-w...
Johanna jobbar för Microsoft, även om att jobba för support inte är samma sak som att veta allt brukar de vara noga med den typen av detaljer.

Din källa är Andre som visserligen är mycket duktig men som inte jobbar för Microsoft, det är alltså inte en FAQ som någon på Microsoft har skrivit utan av en som tolkar den information som kommer ut från Microsoft, precis som jag gör.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av panpo98:

Vettigare att köpa (låna) en disk som han installerar på. En extra disk för backup och tester är alltid bra att ha.

De andra diskarna kopplar man ur tills DVD/USB minnet installerat klart. Annars lägger/använder DVD/USB minnet något på andra disken som Windows behöver för att starta.

Det var faktiskt precis så jag tänkte göra.

Jag har en extra 120gb ssd som jag installerat preview på.
Blåser den disken, gör en ny install på win7 där (med skivan) och gör en uppdatering.

Kan stå över natten bara, inget jobbigt alls egentligen - disken sitter ju redan i.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av CeciliaB:

Din källa är Andre som visserligen är mycket duktig men som inte jobbar för Microsoft, det är alltså inte en FAQ som någon på Microsoft har skrivit utan av en som tolkar den information som kommer ut från Microsoft, precis som jag gör.

Problemet är att detta ändå står som en officiell FAQ på Microsofts hemsida. Det ett av det första du får vid sökningen.
Om det nu inte stämmer, får de banne mig se till att rätta till det. För detta är vad man ser, officiellt.

Kan säga också att om jag omvandlar min Pro/Ulti Retail till OEM, så kan MS behålla Win 10. Då tänker jag inte uppgradera eftersom jag skiftar maskiner rätt ofta.
Jag har köpt Retail licenser av en anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Problemet är att detta ändå står som en officiell FAQ på Microsofts hemsida. Det ett av det första du får vid sökningen.
Om det nu inte stämmer, får de banne mig se till att rätta till det. För detta är vad man ser, officiellt.

Kan säga också att om jag omvandlar min Pro/Ulti Retail till OEM, så kan MS behålla Win 10. Då tänker jag inte uppgradera eftersom jag skiftar maskiner rätt ofta.
Jag har köpt Retail licenser av en anledning.

answers.microoft.com är Microsofts community för hemanvändare, det är alltså ett forum där Windows-användare hjälper varandra, precis som det här forumet.

Permalänk
Skrivet av CeciliaB:

Jag tycker det finns mycket oklarheter, det finns många frågor (och förhoppningsvis en del korrekta svar) om det i den engelska delen av Microsoft Community.

De 30 dagar som jag känner till är att man har 30 dagar på sig att rulla tillbaka (roll back) till tidigare Windows-installation för efter 30 dagar tas mappen Windows.old bort. Jag kan inte påminna mig att jag har läst att man sen inte kan göra en ren installation av 7/8.1 med hjälp av installationsskiva, men visst är det möjligt att det är så.

För att röra till det mer, så ändrades reglerna med Win 8, där licensen inte låses till moderkortet (dom man köper löst).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

För att röra till det mer, så ändrades reglerna med Win 8, där licensen inte låses till moderkortet (dom man köper löst).

Fast det jag skrev handlade ju om Windows 10 och dess gratisuppgradering.

Permalänk
Skrivet av CeciliaB:

Fast det jag skrev handlade ju om Windows 10 och dess gratisuppgradering.

Jo, men frågan är om MS ens bryr sig om att hålla isär licenserna?

Dom bryr sig inte om om man byter moderkortet till nytt (om det gamla gå sönder), bara återregistrera. Vill dom att alla ska köra Win 10, så bör dom inte vara så petiga med licenser. Dessutom är inte Svenssons stora pengarna finns.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag installerade min Win 7 Pro OEM igår, aktiverat den och patchat upp till senaste versionen (många omstarter..) med Windows update.

.. Får dock inte "Windows flaggan i hörnet" för att regga mig för uppgraderingen. Hmm..

Försökte lägga in KB2990214 manuellt, men när den försökt installera patchen så får jag bara ett felmeddelande i stil med "Det går inte att installera uppdateringen på detta systemet."

... Någon som försökt installera nämnd KB manuellt för att få Win 10 "appen" ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag installerade min Win 7 Pro OEM igår, aktiverat den och patchat upp till senaste versionen (många omstarter..) med Windows update.

.. Får dock inte "Windows flaggan i hörnet" för att regga mig för uppgraderingen. Hmm..

Försökte lägga in KB2990214 manuellt, men när den försökt installera patchen så får jag bara ett felmeddelande i stil med "Det går inte att installera uppdateringen på detta systemet."

... Någon som försökt installera nämnd KB manuellt för att få Win 10 "appen" ?

Det är normalt att flagg-ikonen kommer upp först efter ett par dagar efter en ominstallation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag installerade min Win 7 Pro OEM igår, aktiverat den och patchat upp till senaste versionen (många omstarter..) med Windows update.

.. Får dock inte "Windows flaggan i hörnet" för att regga mig för uppgraderingen. Hmm..

Försökte lägga in KB2990214 manuellt, men när den försökt installera patchen så får jag bara ett felmeddelande i stil med "Det går inte att installera uppdateringen på detta systemet."

... Någon som försökt installera nämnd KB manuellt för att få Win 10 "appen" ?

Det kan också vara så att något i din dator inte är kompatibelt (har jag läst).

Alla som är kompatibla får det "före", sen när väl släppet är gjort kommer de även lägga info till de som har lite kompabilitetsproblem.

Just eftersom den säger "går inte på detta system" leder mig till att tro detta.

Vad är det för hårdvara?

Permalänk
Skrivet av Paddanx:

Det kan också vara så att något i din dator inte är kompatibelt (har jag läst).

Alla som är kompatibla får det "före", sen när väl släppet är gjort kommer de även lägga info till de som har lite kompabilitetsproblem.

Just eftersom den säger "går inte på detta system" leder mig till att tro detta.

Vad är det för hårdvara?

Känns som ryckte. Kör Win 8 på en dator som har tveksamt stöd allt över win 7, finns inga drivers till det mesta på moderkortet t.ex efter vista.

Kunde ändå registrera den datorn utan gnäll. asus M2n är moderkortet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar