Permalänk

Mikrofon för youtube och Skype

Tjena!
Jag tänkte starta en youtube kanal och behöver därmed en mikrofon eftersom att jag bara har mikrofonen på mitt siberia v2 headset. Jag vill kunna sitta en bit ifrån mikrofonen, alltså inte behöva sitta 1cm framför för att få ljudet att låta bra. Är det en kondensator mikrofon som gäller då eller? Min budget är väldigt snål och ligger därmed på 500kr. Jag har kollat på Samsom Go Mic, men finns det någon bättre i den här prisklassen?
Mvh chokladbanan

Permalänk
Skrivet av chokladbanan1999:

Tjena!
Jag tänkte starta en youtube kanal och behöver därmed en mikrofon eftersom att jag bara har mikrofonen på mitt siberia v2 headset. Jag vill kunna sitta en bit ifrån mikrofonen, alltså inte behöva sitta 1cm framför för att få ljudet att låta bra. Är det en kondensator mikrofon som gäller då eller? Min budget är väldigt snål och ligger därmed på 500kr. Jag har kollat på Samsom Go Mic, men finns det någon bättre i den här prisklassen?
Mvh chokladbanan

Tror blue snowball finns runt 500 på tradera / blocket

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Skrivet av gylldevik:

Tror blue snowball finns runt 500 på tradera / blocket

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns tyvärr inga i Stockholms området där jag bor, samt inga på tradera.

Permalänk
Medlem

Blocket Blue snowball Kolla om han har den kvar, 350kr + 49 frakt eller åka till Eskilstuna som tar 1h @chokladbanan1999:

Visa signatur

Knowledge Seeker :)

Permalänk
Medlem

Samson Meteor Mic är en fantastisk mic för sitt pris.. värt att kolla upp

http://www.4sound.dk/studie/mikrofoner/kondensatormikrofoner/...

Permalänk
Skrivet av Swepz:

Blocket Blue snowball Kolla om han har den kvar, 350kr + 49 frakt eller åka till Eskilstuna som tar 1h @chokladbanan1999:

Jag ska kolla upp den där! Tack! Vad är det som man ska söka på? På blocket alltså. Har sökt på olika saker men får aldrig upp något.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladbanan1999:

Jag ska kolla upp den där! Tack! Vad är det som man ska söka på? På blocket alltså. Har sökt på olika saker men får aldrig upp något.

Skickades från m.sweclockers.com

@chokladbanan1999 Klicka bara på länken som han skrev i sitt inlägg så kommer den fram.

Permalänk
Medlem

Klicka på länken som jag skrev eller sök på blocket ''blue snowball'' och angränsade län eller hela sverige, kostar ytterst lite att skicka packet inrikes så du kan beställa från hela sverige om säljaren orkar ta sig till posten. Eller så kan du beställa en ny Här , men kostar dock ≈700

Skrivet av chokladbanan1999:

Jag ska kolla upp den där! Tack! Vad är det som man ska söka på? På blocket alltså. Har sökt på olika saker men får aldrig upp något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Knowledge Seeker :)

Permalänk
Skrivet av gidde:

Samson Meteor Mic är en fantastisk mic för sitt pris.. värt att kolla upp

http://www.4sound.dk/studie/mikrofoner/kondensatormikrofoner/...

Aa den låter bra, dock är den 150kr dyrare än vad jag skulle vilja lägga. Men jag ska kolla lite mer på den!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Swepz:

Klicka på länken som jag skrev eller sök på blocket ''blue snowball'' och angränsade län eller hela sverige, kostar ytterst lite att skicka packet inrikes så du kan beställa från hela sverige om säljaren orkar ta sig till posten. Eller så kan du beställa en ny Här , men kostar dock ≈700

Okej, tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Något annat förslag?

Skickades från m.sweclockers.com